فارس نوشت:

در ادامه مسابقات چهل و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، کمیل قاسمی نماینده سنگین‌وزن با شکست در دیدار نهایی مقابل حریف ترکیه‌ای از کسب مدال طلا بازماند.

کمیل قاسمی نماینده وزن 125 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی 4 بر صفر مقابل آلکساندر خوتسیانوفسکی، نفر سوم قهرمانی اروپا از اوکراین، در دور دوم هم با نتیجه 7 بر 2 مقابل ژو دنگ، نفر سوم آسیا از چین به پیروزی رسید و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت.

وی در این مرحله هم با نتیجه 7 بر صفر از سد قربان قربان‌اف از ازبکستان گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. قاسمی برای حضور در فینال با نتیجه 5 بر 4 حاجی‌مراد گاتسالوف، کشتی‌گیر عنوان‌دار روسیه و قهرمان دوره گذشته از روسیه را شکست داد و فینالیست شد، اما وی در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب طاها آکگول، دارنده مدال برنز جهان از ترکیه شد و به مدال نقره بسنده کرد تا شانس تکرار تاریخ در کسب مدال طلا در مسابقات جهانی برای ایران در سنگین‌وزن را از دست بدهد. در این وزن 26 نفر حضور داشتند.

آخرین مدال طلای ایران در مسابقات جهانی کشتی توسط مرحوم علیرضا سلیمانی، در سال 1989 مارتینی سوئیس کسب شده بود. بعد از آن رسول خادم یک مدال نقره در مسابقات جهانی 1998 تهران و علیرضا رضایی یک مدال برنز در سال 2003 و برای ایران به ارمغان آورده بودند. قاسمی پیش از این مدال برنز بازی‌های المپیک را در کارنامه خود ثبت کرده بود.

252 41 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    40 1
    چرا اینجوری شد؟ گاتسالوف روسی رو که 10 صفر اوکراینی رو تو 1دقیقه برد قاسمی شکست داده بود همین امروز. ولی فینال اصلا هیچ کاری نمیکرد با اخطار باخت تموم شد رفت.
    • عالی IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
      2 0
      ترکه حال کشتی نداشت.همش دسش تو دماغش بود.باید از محمدیان یاد بگیره که بازی باخته رو طوفانی برد
  • بی نام DE ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    13 0
    درباره کمیل قاسمی بهتر است از واژه نخواستن به جای نتوانستن استفاده شود.
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    13 1
    قاسمی در فینال اصلا کشتی نگرفت. دلیل اصلی همیشه عدم اعتماد به نفس ما ایرانی ها است
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    16 1
    غرور زیادی نتیجش همینه
  • محمد EU ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    6 0
    حالمون رو گرفتی کمیل کاشکی اصلا رو تشک نرفته بودی میگفتی نقره برام کافیه..حالا که رفتی رو تشک باید مردونه کشتی بگیری ببری یا بازنده سرافراز باشی تو نماینده یه ایران روی تشک هستی باید اینطور کشتی بگیری؟؟نمیگن قاسمی باخت میگن قاسمی از کشور ایرااااااااااااااااااان باخت