۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲
رقص عروس دریایی در مدار زمین

این تصویر که در نگاه اول شنای عروس دریایی را در اقیانوس تداعی می‌کند، دود برجامانده از موشک سایوز است که پس از ورود به لایه‌های رقیق جو زمین به این شکل درآمده است.

موشک سایوز صبح سه‌شنبه گذشته ۸ جولای / ۱۸ تیر به فضا پرتاب شد تا ماهواره هواشناسی Meteor-M2 را در مدار زمین قرار دهد. آسمان صاف و شرایط جوی فوق‌العاده پایگاه بایکونور در قزاقستان این امکان را برای آناتولی زاک فراهم کرد تا چنین تصویری را ثبت کند. مرحله اول موشک سایوز دارای چهار موتور است و بسته به شرایط جوی می‌تواند شکل‌های مختلفی را ایجاد کند.

عموم دانشمندان شهودی از دینامیک گازها در شرایط نزدیک خلأ ندارند، چراکه حتی در آزمایشگاه‌ها نیز فراهم آوردن چنین شرایطی کار سختی است. برخلاف تعریف عمومی از گازها، در ارتفاعات بالای جو که عملا هوایی برای تداخل با گازهای داغ خروجی از بوستر موشک وجود ندارد، گازها می‌توانند الگوهایی کاملا منظم بگیرند و حجم وسیعی را اشغال کنند. 

در دوره جنگ سرد، پدیده‌های مشابهی از رد برجامانده از موشک‌های حامل ماهواره یا موشک‌های بالستیک به اشتباه به یوفو (اجرام پرنده ناشناس) تعبیر شد. پس از رواج دوربین‌های دیجیتال و گوشی‌های هوشمند در دهه اخیر، تصاویر بیشتری از چنین پدیده‌هایی منتشر شد، همانند پدیده نورانی شامگاه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ در ایران که مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود.

برای مشاهده این عکس در ابعاد بزرگ‌تر، اینجا را کلیک کنید.


۵۳۵۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید تبریزی A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    2 39
    مردم را فریب ندهید. این نشانه قدرت خداوند است.
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    15 2
    خیلی جالبه. ای ول سایوز
  • محسن A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    11 1
    عروس چه قدر قشنگه ..ایشالا مبارکش باد
  • علی از تهران A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    1 8
    ایشالله آقا داماد کی هستن؟ عروس جهیزیه کافی تهیه کرده برا خودش؟ داماد چی؟ خونه داره ؟؟؟ ماشین؟؟ اخلاق، تحصیلات؟؟؟ البته این دو تای آخر رو نباید می پرسیدم... همون ماشین و خونه و شغل آزاد داشته باشه خوشبختیشون حتمیه...... امیدووارم از این بدبخت بیچاره ها نباشن و یه وقت نخوان رو وام ازدواج حساب کنن... چی میشد داماد از این آدما باشه که همینجوری یهو میرن مشاور و مدیر کل میشن... اصلا دیپلم هم لازم نداره مدیر شدنشون.... خلاصه که خوشبخت باشن والله....