ایسنا نوشت:

وزیر کشور درمورد آخرین وضعیت دانایی‌فر و صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس درخصوص زنده بودن وی، گفت: این حرفها را باید فقط از وزارت کشور گوش کنید و ما پیگیر این موضوع از طریق پاکستان و امکانات منطقه‌ای هستیم تا برایمان تعیین تکلیف شود اما هنوز دراین زمینه تعیین تکلیف نشده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی پس از برگزاری گردهمایی مشترک معاونین برنامه‌ریزی و استانداری سراسر کشور در جمع خبرنگاران در مورد زمان اعمال افزایش کرایه خودروها گفت:‌ این موضوع به صورت سالانه و طبیعی هرساله توسط شوراهای شهر دارای مصوبه‌ای است و در بهمن ماه سال قبل این موضوع انجام گرفت و باید به صورت روال از اول اسفند ماه اعمال شود اما شوراهای شهر با هماهنگی دولت و نیز سیستم حمل و نقل تصمیم گرفتند بعد از اجرای هدفمند کردن یارانه ها این موضوع را مدنظر قرار دهند.
او اعلام کرد تاثیر افزایش قیمت فراورده‌ها در حمل‌ونقل محاسبه خواهد شد و به دنبال جبران خسارت‌ها و کاهش‌ها هستیم.

وزیرکشور در مورد سفر اخیر رییس‌جمهوری به استان سیستان و بلوچستان نیز یادآور شد: در این سفر برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌هایی مدنظر قرار گرفت و ساعت‌ها روی کار کارشناسی آن صحبت شد و در حوزه پروژه‌های عمرانی، پتروشیمی‌ها و بندر به پروژه‌های میان مدت کوتاه مدت و بلندمدت توجه شد.


وزیر کشور همچنین درخصوص تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: در قالب هدفمند کردن یارانه‌ها از محل عدم ثبت نام قرار است به حمل و نقل عمومی کمک شود که در بودجه نیز این رقم تا 100 میلیارد دلار پیش‌بینی شده و وزارت نفت می‌تواند از طریق سایر فعالیت‌ها در حوزه کاهش شدت انرژی از جمله بحث حمل‌ونقل و ترافیک و خدمات مشابه فعالیت‌هایی را انجام دهد و در این زمینه نیز تفاهم هایی میان وزارت کشور و نفت با حضور شهرداران کلان شهرها به امضا رسید.

او گفت: برنامه‌ای جدی در نظر داریم که از منابع بودجه‌ای و منابع هدفمندی اقدامات بسیار مناسبی را در سال 93 انجام دهیم.

او همچنین در مورد کمیته اجرایی خانه احزاب گفت: نیازی نیست که این کمیته مورد تایید ما باشد بلکه باید مورد تایید خودشان باشد. ما دخالتی در کمیته اجرایی خانه احزاب نداریم. بستر و شرایط را آماده می‌کنیم تا فعالیت کنند و در هر مرحله‌ای با معاونت سیاسی و خود بنده مشورت‌هایی را انجام می‌دهند.


231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =