ایسنا نوشت:

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اصلاح آیین‌نامه شوراهای صنفی در وزارت علوم تاکید کرد: تا زمانی که اصلاحیه اعلام نشده‌ است، دانشگاه‌ها می‌توانند براساس آیین‌نامه قبلی انتخابات شوراهای صنفی را برگزار کنند.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آیین‌نامه قبلی همچنان به قوت خود باقی است حتی اگر با ایرادات و کمبودهایی همراه باشد؛ برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه صنعتی اصفهان در سال گذشته انتخابات شوراهای صنفی خود را بر مبنای آیین‌نامه قبلی برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: با این حال نظر ما این است که در اصلاحیه جدید، آیین‌نامه کمی روان‌تر شود؛ همچنین تعدد شوراها در دانشکده‌های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد؛ کلا بنا بر این است تا زمانی که اصلاحیه ابلاغ نشده، انتخابات شوراهای صنفی برگزار شود.

معاون وزیر بیان کرد: وجود شوراهای صنفی در دانشگاه‌ها امری مبارک است و مناسب برای توسعه دانشگاه‌هاست؛ اصلاحیه آیین‌نامه‌های تشکل‌های صنفی در حال پیگیری است که در این بین البته از دبیران شوراهای صنفی قدیم هم نظرخواهی خواهد شد و امیدواریم در ترم آینده این اصلاحیه به انجام برسد و ابلاغ شود.

رییس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: با توجه به تعاملی که بین مسئولین دانشگاه‌ها و دانشجویان از طریق شوراهای صنفی ایجاد می‌شود، اصل وجود شوراهای صنفی امری مناسب است. توصیه ما به دانشگاه‌ها این است که با همدلی، برگزاری انتخابات شوراهای صنفی را دنبال کنند.

معاون وزارت علوم خاطرنشان کرد: با این حال آیین‌نامه پیشین ایراداتی دارد که باید برطرف شود اما دانشگاه‌ها نباید منتظر اصلاحیه جدید برای برگزاری انتخابات بمانند.

صدیقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص تغییر ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر در مورد پذیرش دانشجو به حدی از پایداری رسیده‌ایم؛ در حقیقت نه پذیریش‌ها به طور جدی کم شده‌ و نه با رشدی جدی همراه بوده‌ است. مثلا سال گذشته، در مقطع دکتری بیش از ۱۱ هزار دانشجو پذیرش شدند که امسال نیز شاهد همین تعداد پذیرش بودیم.

وی عنوان کرد: اما در مجموع در مقطع کارشناسی‌ارشد شاهد کمی افزایش دانشجو بوده‌ایم؛ دانشگاه‌های بزرگ نیز تقریبا به یک ثباتی در مقطع کارشناسی رسیده‌اند و میزان پذیرش را افزایش نمی‌دهند؛ به طور کلی افزایش پذیرش دانشجو مشهود نبوده است؛ اگر هم افزایشی بوده، در مقطع تحصیلات تکمیلی ‌است.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در در بخش بعدی در خصوص کارگروه رسیدگی به بورسیه‌های غیرقانونی خاطرنشان کرد: این موضوع توسط شخص وزیر و به ‌طور مستقیم از سوی این مقام دنبال می‌شود؛ کمیته آن مشخص شده‌ است که در آن مورد به مورد بررسی شده، دسته‌بندی‌ها صورت گرفته که هر فردی در چه دسته‌بندی قرار گیرد.

وی با اشاره به کارگروه تشکیل شده در مجلس شورای اسلامی برای بررسی بورسیه‌های غیرقانونی اظهار کرد: کمیته‌ای که در دولت تشکیل شده عملکردی متفاوت با کمیته مجلس شورای اسلامی دارد؛ در حقیقت کمیته مجلس نقش نظارتی و کمیته دولت نقش تصمیم‌گیرنده دارد.

صدیقی در پاسخ به این سوال که «آیا اسامی متخلفین اعلام می‌شود؟» گفت: نه، قطعا؛ موارد تخلف تنها به اشخاص متخلف اعلام خواهد شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    3 9
    چیزی نیست اعلام بشه.فقط بلوف بود.وگرنه خیلی وقته تو بوق وکرنا کرده بودین
    • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      4 1
      تو برو اول فارسی یاد بگیر بعد بیا اینجا فتوا صادر کن .
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    5 1
    برای چی اعلام نمیشه ؟؟؟
  • emad IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    5 2
    براي چي مثلا اعلام نميشه؟ تو اين مملكت همه چي سليقه ايه هر كي رو عشقشون ميكشه آبروشو ميبرن هر كيو دوست دارن اسمشو اعلام نميكنن همين روزا دارن اسم فوتباليستهايي كه كارت جعلي گرفتند رو تو اخبار ورزشي تلويزيون اعلام ميكنن بعد چرا نبايد اونهايي مدرك جعلي دارن يا اونهايي كه بورس غير قانوني شدن اسامي شون اعلام بشه؟
  • دانشجوي دكترا A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    4 1
    استفاده كنندگان از بورس غيرقانوني حق خيلي ها رو ضايع كردن و كارشون كمتر از دزدي نيست، چرا نبايد رسواشون كرد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    1 1
    تو ایران تحصیلات تکمیلی چه فایده ای دارد؟ الان کارشناسی ارشد و دکترا در شرایط بد بیکاری به سر می برند؟ کسی که ارشد یا دکتری با هزینه شخصی رفته زحمت کشیده و حالا میخاد بره تو بازار کار می بینه که نمیتونه کار رو با درامد مورد نظر کسب کنه و مجبوره به سراغ شغل هایی که یه زیر دیپلم هم می تونه انجام بده؟ مسئولین هم که توپ و میندازن تو زمین جوونا اونا می گن که خود جوونا باید برن دنبال کار؟ بابا الان درس خوند تو دوره تحصیلات تکمیلی به غیر از پزشکی تو هیچ رشته ای توجیه نداره عمر تلف کردن یه دکان درست کردن پول مردم رو جارو می کنن و هیچ مسئولیتی در قبال جوونای تحصیل کرده ندارن استخدامی ها رو نگاه کنید همه اکثرا لیسانسه با سن کمتر از 30 سال تازه من نمی دونم مدرک بالا میره ولی سن استخدامی همون30
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    3 1
    حداقل به صورت ر.ت ت ت اعلام شود
  • بی نام US ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    5 1
    چرا؟ ناراحت میشن متخلفین؟؟؟؟
  • احمدرضا IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    4 1
    مطمئنا اين موضوع رو هم مثل اكثر تخلفات صورت گرفته توي مملكت ماست مالي ميكنن،اين وسط فقط وزير بركنار شد،