لاریجانی: شیطنت سعودی‌ها و غرب باعث شده ایران نتواند از شریط پس از توافق هسته‌ای استفاده کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی که سعودی ها بر علیه ایران انجام می دهند دشمنی آشکار است و آنها به دنبال ایجاد مانع هستند تا گشایش اقتصادی برای کشور به وجود نیاید.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی در دیدار با اعضای هیات های مذهبی قم با بیان اینکه من تقاضا کردم تا این جلسه برگزار شود، اظهار داشت: هیات های مذهبی یکی از نقاط بسیار مهم استان قم هستند و اعضای این هیات ها نباید تاثیر کار خود را کم تلقی کنند، زیرا اقدامات آنها بسیار تاثیرگذار است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت هیات های مذهبی یک کار زیربنایی برای کشور است و من موافقم که نمایندگان هیات های مذهبی در ارتباط با دفتر من مشکلات را مطرح کنند.

رئیس قوه مقننه کشورمان متذکر شد: در قم دو نوع مشکلات وجود دارد که می توان آنها را به مشکلات اساسی و مشکلات کوچک تقسیم کرد. در سال های پس از انقلاب مهاجرت به استان قم گسترش یافته که همین موضوع چالش هایی را به وجود آورده است.

اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از خانه ملت بخوانید؛

*مسئله آب تقریباً حل شده و با ایجاد یک سد که تامین منابع آن نیز انجام شده می توان مشکل آب شرب استان قم را تمام شد تلقی کرد. البته مشکل آب کشاورزی استان قم جدی است و حتما نوع کشت باید تغییر کند.

*مسئله روستاها باید مورد توجه قرار گیرد تا مهاجرت از روستا به شهرها گسترش نیابد. طرح ما این است که چرخه اقتصادی در روستاها ایجاد شود و متناسب با وضعیت هر روستا، صنعت یا یک زمینه اقتصادی فراهم شود.

*در زمینه جذب سرمایه گذاری باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنیم و به سرمایه گذاران اطلاع دهیم که در استان قم چه زمینه هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

*وضع بودجه کشور نامتعادل است، حدود 90 درصد بودجه کشور به امورات جاری اختصاص می یابد و تنها 10 درصد بودجه به مسائل عمرانی تعلق می گیرد و برای رفع این مشکل باید از راه های میانبری استفاده کنیم. جوانان ما باید به سمت کارآفرینی بروند، زیرا با استخدام جوانان در ادارات مشکلات حل نمی شود.

*{با اشاره به شرایط بعد از توافق هسته ای}: شیطنت سعودی ها و برخی کشورهای غربی اخلال ایجاد کرده تا ایران نتواند از شرایط پس از توافق هسته ای استفاده کند. کاری که سعودی ها علیه ایران در منطقه انجام می دهند، دشمنی آشکاری است که حتی وزیر خارجه سعودی اخیراً گفته نباید بگذاریم گشایش اقتصادی برای ایران ایجاد شود.

*برخی کارهای عمرانی را باید به بخش خصوصی واگذار کرد. نقش بانک ها نیز برای رفتن مردم به سمت کسب و کار بسیار موثر است. با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد دلیلی برای ناامیدی نیست و کشور در مسیر تغییرات مثبت است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    8 4
    فقط اونها نبودند. از روز اول اعلام توافق صدا و سیما و رسانه های رسمی شروع کردند به تخریب و زیر سوال بردن برجام و این توافق را ترکمنچای و توافقی که تحریم ها رو بر نمیداره و توافقی متزلزل و ناپایدار و در شرف به هم خوردن معرفی کردند و برای بانک ها و شرکت ها و نهادهای اقتصادی جهان که دائما در حال رصد اوضاع داخلی ایران برای امکان‌سنجی حضور خود بودند نسبت به حضور در ایران تردید ایجاد کردند و همکاری اقتصادی با ایران را ریسکی بزرگ معرفی کردند.
    • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
      5 1
      نقش خودمون رو کتمان نکنیم. ما با تبلیغات گسترده علیه برجام یک فضای سنگین ابهام و نگرانی ایجاد کردیم و مانع حضور سرمایه گذاران خارجی و بانک ها در اقتصاد ایران شدیم. نقش مخالفان داخلی برجام کمتر از کنگره آمریکا نبود.