ایرنا نوشت: توماس دی ماتزیر وزیر کشور آلمان تاکید کرد که ضارب تیر اندازی مونیخ ارتباطی با ترورسیم بین المللی نداشته است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا از برلین وزیر کشور آلمان امروز (شنبه) در یک نشست خبری اعلام کرد: ضارب شب گذشته در مونیخ تبعه ایرانی و آلمانی است که 18 سال دارد و هیچ ارتباطی با ترورسیم بین المللی ندارد.
دی ماتزییر افزود : که وی از یک پروفایل جعلی مردم را برای غذای مجانی رستوران مک دونالد دعوت کرده بود.
به گفته وزیر کشور آلمان این ضارب سوءسابقه چه نزد پلیس و چه از نظر اطلاعاتی نداشته است و اسلحه ای که استفاده کرده از نوع گلوک 17 با کلیبر 9 میلیمتری بود و در کوله پشتی خود فشنگ داشت.
توماس دی ماتزیر تاکید کرد: انگیزه ضارب هنوز نامشخص است و هر حمله تروریستی از جمله نیس ورتز بورگ و هم اکنون مونیخ باید به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل شود.
وی افزود: بر پایه اطلاعات به دست آمده این ضارب اواخر دهه 90 خانواده وی به عنوان پناهنده وارد آلمان شد و در آلمان به دنیا آمده است. از طرفی نام این ضارب دیوید بوده است که در دین اسلام چنین نامی وجود ندارد.
وزیر کشور آلمان تاکمید کرد: ما شواهد و اطلاعاتی داریم که نشان می دهد وی به دین مسیحیت رجوع کرده است. ولی به گفته والدین این ضارب، وی زندگی مذهبی نداشته است

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =