ایرنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بررسی پرونده مسائل و مشکلات قضایی زنان با حضور قضات زن، در آینده ای نزدیک تقدیم مجلس می شود.

سهیلا جلودار زاده گفت: یکی از مسائلی که امروز در جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، فوریت های مسائل زنان است که باید به صورت ریشه ای حل شود و ما اکنون طرحی در دست بررسی داریم که دادگاه های ویژه زنان تشکیل شود.

او تأکید کرد: چون مسائل زیادی در رابطه با زنان هنگام مراجعه به دادگاه ها مشاهده می شود، بنابراین باید مکانی برای تفکیک جنسیتی وجود داشته باشد که دادگاه رسیدگی به دعاوی خاص زنان می تواند در این زمینه یاری رسان باشد.

جلودارزاده با بیان اینکه اگر این دادگاه تشکیل شود، بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی زنان حل می شود، ادامه داد: ما اکنون دادگاه خاص خانواده داریم، اما دادگاه ویژه زنان تاکنون نداشته ایم که به همین منظور طرحی را در دست بررسی داریم تا بتوانیم پس از تقدیم کردن به مجلس، مسیری امن برای حضور زنان در دادگاه ایجاد کنیم.

جلودارزاده گفت: بسیاری از زنان دچار درگیری ها و گرفتاری های مختلف در حوزه اقتصادی و خانوادگی می شوند و متاسفانه در مسیر دادگاه با مشکلات جدی تری مواجه می شوند که ما می خواهیم با تشکیل این دادگاه ویژه زنان، مسیری امن برای رسیدگی به دعاوی آنان ایجاد شود.

او گفت: اگر این مسیر تا قاضی دادگاه با کمک بانوان باشد می توانیم به این مساله برسیم که در ابتدای درگیری بانوان با مشکلات، به مسیر ناامنی قدم نمی گذارند و تا آخر احقاق حق شان را خواهند داشت.

این نماینده مجلس گفت: باید سازمان های مردم نهاد حمایت های قضایی از زنان داشته باشد و این ضرورت دارد که سازمان هایی باشند که در دعاوی به یاری و کمک بانوان بیایند و با کمک وکلای زن در زمان درماندگی کنار آنان باشند.

جلودارزاده در خصوص اینکه آیا ما می توانیم قاضی زن هم داشته باشیم، گفت: اگر می خواهیم دادگاه مربوط به زنان داشته باشیم باید این موانع فقهی مورد بررسی قرار گیرد البته در مورد قضاوت زنان اینکه زن نمی تواند قاضی شود، قول مشهور است و ما نص صریحی در این زمینه نداریم.

او ادامه داد: تا حالا هیچ زنی در تاریخ قاضی نبوده و ما این موضوع را بررسی می کنیم همانند میزان سهم الارث زنان از زمین، اما باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا تاکنون اجرایی نشده است.

جلودارزاده با بیان اینکه موضوع قضاوت زنان را نیز در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهیم کرد، گفت: در دادگاه ویژه زنان باید بانوان قاضی باشند تا مسیر احقاق حق آنان نیز اصولی تر پیگیری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح هایی که در زمینه ایجاد دادگاه ویژه زنان و قضات زن است ابتدا به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کنیم و سپس در کمیته های فراکسیون و کمیسیون زنان و خانواده مورد بررسی قرار می گیرد.

او ابراز امیدواری کرد: این موضوع به حقیقت بپیوندد و با تشکیل دادگاه ویژه زنان با قضاوت زنان بتوانیم بسیاری از مشکلات حوزه زنان و خانواده را حل کرد.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =