روزنامه شرق نوشت:

علی احمدی، نماینده دور هفتم مجلس در گفت‌وگو با «شرق» اطلاعات جالب‌توجهی در باره نقش پولهای کثیف در انتخابات ارایه کرد. او که عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس هفتم و نماینده ممسنی از توابع استان فارس در مجلس بوده از هزینه‌های رو به افزایش انتخابات مجلس خبر داد و گفت: «در دوره‌های اخیر شاهد افزایش هزینه‌های انتخاباتی هستیم. مثلا در مجلس‌ هشتم یک یا دو‌نفر با هزینه حدود یک‌و‌نیم‌میلیاردی وارد مجلس شدند و در دوره نهم بیش از ١١نفر بیش از یک‌میلیارد‌تومان برای انتخابات هزینه کردند.» او در پاسخ به اینکه خودش برای انتخابات مجلس هفتم و هشتم چه‌قدر هزینه کرده بود گفت: «برای دور هفتم ١٩میلیون‌تومان و برای دوره هشتم هم ٥٢میلیون‌تومان.» 

احمدی که هم‌اکنون جانشین محسن رضایی دبیر مجمع‌ تشخیص ‌مصلحت ‌نظام است مدعی است رقیب او در حدود‌ یک‌و‌نیم‌میلیارد‌تومان برای انتخابات مجلس هزینه کرده است. از نصب انواع بنرها در خیابان گرفته تا اجاره تلویزیون در سر چهارراه‌ها و اجاره روزنامه»، او در پاسخ به اینکه پشتوانه مالی این هزینه‌های میلیاردی به کجا می‌رسد، تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که «در انتخابات گذشته معلوم بود که چه جریانی فعال بود.»

احمدی با بیان اینکه منابع مالی انتخابات باید مشخص باشد گفت که در دو، سه‌سال گذشته گاه از منابع عمومی که شائبه دولتی داشته‌اند در انتخابات هزینه شده است. او با اشاره به پرونده ١٧٠نامزدی که از رحیمی معاون‌اول دولت دهم پول گرفته‌اند، گفت: «حتی یادم هست که نماینده شهرضا هم در‌این‌باره در مجلس واکنش نشان داد و با کسانی که مسوول توزیع پول در مجلس بودند، برخورد فیزیکی کرد.»احمدی درباره اینکه آیا موضوع هزینه‌های میلیاردی نماینده‌های مجلس هشتم، هنگام بررسی اعتبارنامه نماینده‌ها مورد بررسی قرار گرفته است یا نه، گفت: «این موضوع مورد بررسی قرار نگرفت. به‌این‌دلیل که قانونی درباره اینکه منابع مجاز یا غیرمجاز هزینه‌های انتخاباتی را مورد بررسی قرار دهد، وجود نداشت.»

او اشاره کرد که در قانون انتخابات، قاچاقچیان یا افرادی که سوءاستفاده مالی دارند، نمی‌توانند در انتخابات داوطلب شوند، اما همین افراد با کمک مالی از برخی نامزدها را وام‌دار خود می‌کنند.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =