ایسنا نوشت:

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران صبح امروز در قالب نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های شرکت مخابرات استان تهران پرداخت.

علیرضا صیدی در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره تعداد مشترکان تلفن ثابت در استان تهران پرداخت و افزود:‌ ما در سال گذشته برای توسعه شبکه خود برنامه ریزی‌های مختلفی صورت دادیم تا عقب ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه تحریم ها در تامین تجهیزات ایجاد شده بود را جبران کنیم.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته تا حدی این مشکل حل شد و اکنون در حوزه زیرساخت امکانات خوبی فراهم کرده‌ایم که این امکانات برای ورود اپراتورهای موبایلی به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل مخابرات تهران همچنین عنوان کرد: ‌اکنون ظرفیت بسیار خوبی در تهران ایجاد شده تا بتواند پاسخگوی سه اپراتور موبایل در زمینه نسل‌های سوم و چهارم باشد.

وی همچنین عنوان کرد: ما در حوزه تلفن ثابت هم برنامه‌ریزی مفصلی صورت داده‌ایم که طی شش ماه اول امسال مشکلات سال‌های قبل را برطرف کنیم. به همین دلیل اکنون دیگر مشکلاتی مانند در صف انتظار ماندن برای مشترکان وجود ندارد و به غیر از دو منطقه مشکلی در واگذاری تلفن ثابت وجود ندارد.

صیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: در حوزه اینترنت پرسرعت خانگی بیشترین تلاش ما بر روی بحث پشتیبانی مشترکان متمرکز شده است. در واقع استان تهران بزرگترین اپراتور ارائه‌کننده اینترنت در استان تهران و البرز است و تعداد مشترکان با شرکت‌های دیگر ارائه کننده اینترنت قابل مقایسه نیست به همین دلیل با توجه به گستردگی مشترکان قاعدتا مشکلات ما هم بیشتر می‌شود اما با این وجود افتخار ما است که تهرانی‌ها مخابرات استان تهران را برای تامین تجهیزات adsl خود در نظر می‌گیرند.

مدیر عامل مخابرات تهران عنوان کرد: طی شش ماهه اول امسال پهنای باند مخابرات استان تهران نسبت به سال ۹۱ رشدی سه برابری و نسبت به سال ۹۲ رشدی دو برابری داشته است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای کاهش زمان انتظار مشترکان در تماس با مرکز ۲۰۲۰ خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر حدود ۹۶ درصد از پرداخت‌های مشترکان استان تهران به شکل غیر حضوری صورت می‌گیرد که این آمار ظرف سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

صیدی به افزایش هزینه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به درآمد ثابت مخابرات افزایش هزینه‌ها گاه مشکلاتی ایجاد می کند که ما درصدد هستیم تا با ارائه سرویس‌های ارزش افزوده این مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیر عامل مخابرات تهران در ادامه صحبت‌های خود به بحث IPTV اشاره کرد و درباره آخرین وضعیت اجرایی شدن این طرح گفت: پیش از این با چند ارائه‌کننده خدمات جلسات مختلفی را برگزار کردیم تا آن‌ها پس از فراهم شدن به ارائه این سرویس بپردازند اما سال قبل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در قالب مصوبه‌ای اعلام کرد که ارائه کنندگان این خدمات از جمله صدا و سیما ملزم به دریافت مجوز از این سازمان هستند و به همین دلیل تا زمان اخذ مجوز این شرکت‌ها از رگولاتوری جلوی کار را گرفتیم البته در حال حاضر به صورت آزمایشی این طرح برخی نقاط انجام شده است و تجهیزات آن در حال نصب و تست قرار دارد و پس از اخذ مجوزهای لازم به ارائه آن پرداخته می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره محدودیت اینترنت و قانونی مبنی بر عدم واگذاری اینترنت بالای ۱۲۸ کیلوبایت اظهار کرد:‌ سال گذشته سازمان تنظیم مقررات مصوبه‌ای در خصوص adsl صادر کرد و در قالب آن تعرفه‌ها به شکل حجمی در نظر گرفته شد بر همین اساس دیگر ارائه کنندگان اینترنت به فروش حجم می‌پردازند و بحث سرعت حذف شده است.

مدیر عامل مخابرات تهران ادامه داد: البته ما در این حوزه به طور مستقیم فروش نداریم و پیمانکاران ما به ارائه اینترنت می‌پردازند اما حتی براساس خود مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارائه اینترنت با سرعت بیشتر برای مرکز علمی و آموزشی هیچ محدودیتی ندارد و همکاران ما هم برای ارائه اینترنت بالای دو مگ سعی می‌کنند حتما این موارد را رعایت کنند.

صیدی یادآور شد: در این زمینه شرکت‌های ندا مانند هم هستند و ما امیدواریم وزارت ارتباطات برای این مشکل راهکاری ریشه‌ای و اساسی در نظر بگیرد و قانونی در این زمینه تصویب شود تا دیگر شرایط به گونه‌ای نباشد که شرکت‌ها بخواهند قانون را دور بزنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با بدهی‌های مشترکان مخابرات تهران اظهار کرد: متاسفانه مقدار ناوصولی‌های ما بالا است و حتی اگر ۱۰ درصد مشترکین ناوصولی داشته باشند رقم بالایی ایجاد خواهد شد.

صیدی در زمینه بدهی‌های مشترکان به مخابرات اظهار کرد: باید اطلاع رسانی در این زمینه بیشتر شود چرا که اکنون یک مشترک با پرداخت ۵۰ هزار تومان خطی را خریداری می کند و به عنوان مثال صد هزار تومان از آن استفاده می‌کند و بعد به سراغ خرید خط دیگری می‌رود که پیگیری حقوقی این مسائل هم سختی‌های خاص خود را دارد. حال اگر چند درصد مشترکان به این شیوه برخورد کنند قطعا مشکلات متعددی برای مخابرات ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل مخابرات تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث‌هایی که مبنی بر ورود اپراتور دوم تلفن ثابت مطرح می‌شود اظهار کرد: ما نباید از آمدن رقیب ترس داشته باشیم. در حوزه تلفن همراه هم با آمدن اپراتورهای بعدی رقابت ایجاد شد و خدمات بهتری به مشترکان ارائه شد؛ به هر حال آمدن رقیب جدید بد نیست و قطعا ما هم در این حوزه برنامه‌هایی در حوزه تغییر تکنولوژی و توسعه شبکه انجام داده‌ایم و امسال بالای ۳۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ورود به طرح‌های جدید مخابراتی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر پایین بودن کیفیت اینترنت مخابرات و گلایه‌های متعدد کاربران اظهار کرد:‌ امسال نسبت به سال‌های قبل با وجود افزایش مشترکان پهنای باند خوبی دریافت کرده‌ایم و درحال حاضر یکی از بزرگترین مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت مخابرات تهران است.

وی ادامه داد: به واسطه تعامل خوبی که با شرکت زیرساخت داریم سعی می شود نیازهای ما برطرف شود و تاکنون در زمینه تامین پهنای باند مشکل حادی با شرکت زیرساخت نداشته‌ایم اما با این وجود خود من به عنوان یک کاربر از اینترنتی که ارائه می‌شود راضی نیستم.

صیدی همچنین یادآور شد: خود من به طور پراکنده سرویس را در بخش‌های مختلف مورد نظارت قرار می‌دهم و براساس بررسی‌ها می‌توانم این را اعلام کنم که در ماه‌های گذشته نسبت به سال‌های قبل سرویسی به مراتب بهتر ارائه شده است اما با این وجود همچنان در این حوزه جای کار وجود دارد.

مدیر عامل مخابرات تهران همچنین عنوان کرد: اکنون ما برای گذر ipv4 به ipv6 مشکلات متعددی داریم که اگر این مهاجرت انجام نشود و ظرف سال‌های آتی وزارت ارتباطات فکر جدی برای این حوزه نکند قطعا برای کل کشور مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد.

رضا خلیلی، معاون فنی مخابرات تهران، نیز در ارتباط با این که با وجود یکسان بودن پهنای باند و افزوده شدن تعداد مشترکان مخابرات چگونه اظهار می‌شود کیفیت مشترکان اینترنت مخابرات با کاهش مواجه نشده توضیح داد: ما از گذشته فضای خالی داشتیم که برای مشترکان جدید باقی مانده بود و در دوره‌های آتی نیز برای تامین پهنای باند برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است و امیدواریم ظرف یک تا دو هفته آینده پهنای باند ما افزایش پیدا کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    43 2
    موضوع انتخاب نیست موضوع قدرت بلامنازعه ی مخابرات است که پورت خالی در اختیار شرکتهای دیگر قرار نمیدهد مثلا وقتی برای دریافت اینترنت به شرکت بزرگی مثل شاتل مراجعه میشود میگویند پورت خالی نداریم وقتی به مخابرات میرویم رسما میگویند به اندازه ی کافی به شرکتا پورت دادم دیگه بسشونه با همین لفظ اگر قوانین رقابت ازاد در جامعه حکمفرما بود کمتر کسی سراغ اینترنت بی کیفیت و مسئولین ناپاسخگوی مخابرات میرفت
  • مازنی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    28 1
    می گن میون کورها یک چشم پادشاست حالا فکر کنید اون یک چشم چشمش آبمروارید داشته باشه از این که بگذریم وعده ای به اولویت داشتن وضعیت اینترنت و پزشک خانواده داده شده بود به کدوم یک از این ها رسیدگی شد ؟
  • مجید IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    16 4
    البته بصورت زوری. لطفا منتشر کنید.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    14 1
    کسی که کافوی نوری دارد، جز مخابرات جای دیگری نمیتواند اینترنت پر سرعت بگیرد
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    16 1
    تا حالا دوباره برای تلفن ثابت در شهرستان مسجدسلیمان ثبت نام کردم هر دو دفع بهم گفتن سیم نداریم مجبور شدم خودم سیم بخرم تا تلفنمو زودتر وصل کنم اگر این کارو نمی کردم یک ماه طول می کشید تا خط تلفن بهم بدن . این مدیریت ضعیف رو نشون میده
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    20 3
    بدترین کیفیت رو سرویسهای مخابرات داره.
  • نوید ر A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    16 0
    یکی به من بگه چرا دو روزه فیلترشکنهای موبایلم کار نمیکنه؟؟ من اصلا دسترسی به فیسبوکم ندارم
  • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    14 1
    چه باید کرد مجبوریم شاید روزی فریاد رسی بیاید
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    13 3
    وقتی شما در مناطقی که کافوی نوری هست، اجازه نمیدی بقیه شرکت ها اینترنت ارائه بدن، چاره ای هم مگه میمونه جز انتخاب مخابرات؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    13 1
    تو خیلی از موارد مردم مجبورن از مخابرات اینترنت بگیرن. اگه خط تلفن فیبر نوری باشه فقط می تونن از مخابرات اینترنت بگیرن.نه از شکرت های دیگه. پس حرف ایشون اشتباه هستش.
  • صبا IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 15
    آقای صیدی فکری به حال اوضاع حقوق و مزایا کارمندان مخابرات تهران بکنید خیلی افتضاح است چطور انتظار دارید سرویس دهی بهتری داشته باشد وقتی کارشناس و کارمندتان از نیمه ماه به بعد نگران کمبود مالی است و چشم به اول ماه دوخته است یادتان باشد ما در تهران زندگی میکنیم و خرج خیلی بالاست
    • رزی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      7 0
      چطور شما انتظار دارین خداد تومن پول اینترنت بدیم با این دلخوشی که اشتراکش یک به هشته ولی در عمل می بینیم اشتراکش ۱ به ۱۲ تا ۱ به ۱۵ هست ؟ ما هم توان مالی نداریم مگه ما چه جرمی مرتکب شدیم که باید از اینترنت پر سرعت محروم باشیم‌؟ چون تو تهران زندگی می کنیم یعنی وضع مالیمون خیلی خوبه ؟ برین ببینین تو مشهد چه اینترنتی ارائه می شه تو خوابم نمی تونین ببینین .مشهر کجاس ؟ توی همین ایران خودمون. پس مشکل از کمبود امکانات نیست کمبود امکانات یه دروغ بزرگه. مشکل اینه که پول حلال به مزاج بعضیا سازگار نیست
    • هیچ A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      11 0
      چه حقوقی بدن به شما که وقتی زنگ میزنی به مشترک بگی همینی که هست می خوای بخواه نمی خوای نخواه و طلبکارانه برخورد کنید از ساعت کاری یا مرخصی هستید یا در حال خوردن یا کاری که وظیفتون هست رو چند برابر پول بگیرید انجام بدید
  • ایرانی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    12 2
    همین شرکت مخابرات برای جابجایی شماره تلفن از کارشناس تا معاون منظقه ای که ما توش هستیم هیچ کدوم جوابگو نیستن و میگن ما وظیفه نداریم خط رو جا به جا کنیم اگه حالش رو داشتیم و جا داشتیم جا به جا میکنیم "در صورتی که با 50 هزار تومن زیر میزی نیم ساعته کار حل شد " خدا کی این ظالما ریشه کن میشن یه شرکت دیگه مثل ایرانسل که پدر "همراه اول" رو در آورد هم باید پیدا بشه تا این انحصار لعنتی رو بشکنه این باج دادن همیشه تو ذهن من میمونه چون تا حالا نداده بودم و راضی هم نیستم گرچه از کیسه من نبود و از کیسه شرکت بود و مدیر عامل خودش خواسته بود حتی شده اینطوری حل بشه که کار شرکت نخوابه
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    7 20
    اونای که مجبورن این کارو می کنن وگرنه تا شاتل هست مگه مرض داریم بریم سراغ مخابرات؟
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 2
    البته با اجبار شما
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    12 2
    سه روز ماله اندیشه قطع بود هیچکس پاسخگو نبود پولشم از ما گرفتن تازه
  • بی نام A1 ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    35 2
    برو بابا همین دیروز عطاشو به لقاش بخشیدم مزخرف مفت نمی ارزه ضمنا به اون مسءولان بی ادب مرکز مخابراتیتون یاد بدین با مردم درست صحبت کنن دوره ارباب رایتی خیلی وقته گذشته برای یه اینترنت مزخرف بدون پشتیبانی و سرعت و کیفیت حداقل در سطحی که اعلام می کنید و بعد کم فروشی می کنید باید التماس بکنیم؟؟؟؟؟؟ ضمنا دلیل استفاده مردم از اینترنت مخابرات اینه که در خیلی از مراکز از جمله مرکز ما پورت به شرکتهای خصوصی به اندازه کافی نمیدن و در انحصار خود مخابرات هست و همچنین اینترنت با حجم نامحدود یا بالا قیمتش سر یه فلک میکشه اگر واقعا خصوصی شده این کارمندای بی تربیت بی سواد و از زیر کار در برو را اخراج کنید و به جایشان جوانان تحصیل کرده و مودب و کاری رو استخدام کنید
  • بنده خدا IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    31 1
    باعث افتخار هست که مردم و سرکیسه میکنیم با هزینه زیاد در قبال کیفیت و سرعت فــــــــــــــــــــــــوق العاده پایین
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    20 2
    مشترکین اینترنت شما رو انتخاب نمی کنند مجبورند چون هنگام مراجعه می گید خط شما فیبر نوریه و هیچ شرکتی جز مخابرات نمی تونه روی این خط اینترنت ارائه کنه این حرفیه که خودم از مخابرات شهید سعاتمند شنیدم
  • ش A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    14 1
    مگر گزينه و انتخاب ديگري هم دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    16 1
    فعلا که ریش و قیچی دست مخابراته ولی اوضاع همیشه اینجور نمیمونه
  • بی نام US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    12 2
    با سفسطه بازی و دروغ گویی واضح ایشان یاد وزرا و رییس دولت قبلی افتادم
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 2
    اکثر مسئولان و کارکنان مخابرات بی ادب هستند و همچنین برای حل مشکلات فقط کاربران را می پیچونند.
    • کارمند IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      7 20
      به شما هم اینجور حقوق بدهندبدتر از این با مردم برخورد میکنی
    • بی نام GB ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      7 0
      مخابرات 80000 هزار کارمند داره 80000 با حقوق میانگین "1 میلیون تومان" میشه 80.000.000.000 "تازه با میانگین 1 میلیون" و در سال میشه 960.000.000.000 میلیارد "فقط هزینه حقوق کارمندان" باید یک جوری تامین بشه تا نرخ بیکاری هم بالا نره
  • آلفردو US ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    14 1
    بله زورگویی، کم فروشی و گران فروشی، و در نهایت این اینترنت زغالی که آبرو نذاشته برای ایران و ایرانی، باید هم باعث افتخار شما مخابراتچی ها باشه. واقعا که
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    9 0
    متاسفانه کارمندان اداره مخابرات بی ادب هستند. کیفیت کار ارایه شده از طرف مخابرات هم بسیار ÷ایین است.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 4
    پورت خالی رو مخابرات به شرکتها نمیده بلکه شرکتهای خصوصی فضا و پهنای باند از مخابرات اجاره می کنند و خودشان تجهیزات access پورت دسترسی نصب و ارائه می کنند.کم کاری یا عدم توان اقتصادی ایشان تقصیر مخابرات نیست. تا بحال هیچ شرکت خصوصی نتونسته تجهیزات access فیبر نوری جهت ارائه سرویس خرید و نصب کنه چون صرفه اقتصادی واسشون نداره .خدمات پشتیبانی مشترکین خانگی مخابرات بر عهده شرکت tct1 شرکت خصوصی می باشد .رفتار عده ای را به حساب جمع نگذاریم،دلیل یابی مشکل و رفتار بهتر از تعنه زدن و بکار بردن لفظ ناشایست است
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    2 0
    "انتخاب"؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ننا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    2 0
    مخابرات اینترانت ارائه میدهد نه اینترنت