ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه مهمانپذیران از گسترش خانه‌های شخصی اجاره‌ای و خوابگاه‌های غیر مجاز در تهران انتقاد کرد.

ابراهیم بناساز اظهار کرد: وجود خانه‌های شخصی اجاره‌ای و خوابگاه‌های غیر مجاز در تهران یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، چراکه این امر موجب شده فعالیت صنف با رکود مواجه شود.

وی افزود: حدود 15 ماه است که فعالیت صنف ما با رکود مواجه شده و در حال حاضر حدود یک سوم از فعالان این صنف قصد فروش مهمانپذیر خود را دارند یا از این فعالیت کنار رفته و به شغل دیگری رو آورده‌اند.

بناساز ادامه داد:‌ البته شرایط اقتصادی موجود از جمله دلایلی است که صنف ما را با رکود مواجه کرده که البته این موضوع تقریبا در اکثر صنوف وجود دارد.

رییس اتحادیه مهمانپذیران اظهار کرد: خانه‌های شخصی مبله شده و اقامتگاه‌های غیر مجاز معضلی هستند که علاوه بر تبعات منفی در صنف ما، پیامدهای منفی فرهنگی و اجتماعی به همراه دارند و این قبیل اقامتگاه‌ها به مدت یک روز یا یک ماه و بر اساس توافق، اجاره داده می‌شوند و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

وی در عین حال بیان کرد: بارها در این رابطه به اماکن نامه نوشته و خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم و با فرمانداری نیز مکاتبه کرده‌ایم.رییس اتحادیه مهمانپذیران گفت: افراد برای اقامت در مهمانپذیران باید مدارک خود را ارائه دهند و بعد از ثبت‌نام آن‌ها در سیستمی که به سامانه اماکن متصل است، افراد حق ورود به مهمانپذیر را دارند و این در حالی است که در اقامتگاه‌های غیر مجاز هیچ نظارتی وجود ندارد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    8 1
    بس که فضولی میکنین تو زندگی خصوصی مردم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    7 0
    نیاز به اقامتگاه هایی که مثل هتل شناسنامه نخواهند باعث چنین وضعیتی شده تقاضای جامعه مساوی است باعرضه با برخورد و بخشنامه هم حل نمیشود
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    7 0
    مشکل را خودتان با نظارت های بی مورد و دست و پاگیر ایجاد می کنید. درست مانند وارد کردن کالا از مبادی قانونی که با کلی مشکل انجام میشود و هزنه زیاد بنابر این واردات قاچاق در این وسعت شکل می گیرد
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    5 0
    مثل اون که 10 سال بعد از لغو قانون، همچنان به تک دختر اتاق نمیدید و مجبور میشیم بریم ترمینال تا صبح بشه