ایسنا نوشت:

معاون سیاسی فرماندار تهران با بیان اینکه فرمانداری بر مصوبات شورای اسلامی شهر تهران نظارت دقیقی دارد گفت: امسال درخصوص بودجه شهرداری تهران فرمانداری مکررا اشکالاتی گرفت تا زمینه تنظیم بودجه واقع بینانه فراهم شود.

علی اصغر ناصر بخت با اشاره به نظارت دقیق فرمانداری تهران در مصوبات شورای شهر تهران گفت: فرمانداری تهران بنا بر وظایف ذاتی که به عنوان نماینده عالی دولت بر عهده دارد ناظر بر عملکرد دستگاه ها و ادارات است و همواره به این وظیفه خود به طور جدی عمل می‌کند.

وی افزود: دوستان در شورای شهر و شهرداری تهران احساس می‌کنند همه کاره شهر تهران هستند و به مسوولیت و وظایف سایر دستگاه ها توجه نمی‌کنند زمانی که تخلفی به آنها گفته می‌شود خود را به تغافل می‌زنند و از کنار موضوع می‌گذرند.

معاون سیاسی فرماندار تهران در خصوص نظارت فرمانداری بر ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری‌ها در سطح شهر تهران گفت: فرمانداری در موضوعاتی که اطلاع پیدا می‌کند و اشراف لازم را بدست می‌آورد ورود می‌کند و تذکرات لازم را می‌دهد.

وی ادامه داد: نظارت ما در خصوص تغییر کاربریها به این صورت بوده که بر بودجه شهرداری تهران متمرکز شده‌ایم به گونه‌ای که بودجه قابل تامین باشد در حقیقت زمانی که بودجه‌ها بالا بسته می‌شود و بعد این بودجه‌ها تامین نمی‌شود اقداماتی از جمله تغییر کاربری فضای سبز اتفاق می‌افتد و زمینی که قرار بوده مردم به عنوان بوستان از آن استفاده کننند با تغییر کاربری مورد استفاده شهرداری تهران قرار می گیرد.

بودجه شهرداری تهران باید واقع بینانه تعیین شود

وی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر شهرداری تهران توسط شورای شهر به عنوان یک وظیفه ذاتی افزود: باید بودجه شهرداری تهران واقع بیناننه تعیین شود و در بحث هزینه‌ها نیز دقت لازم به عمل آید چراکه گاهی بعضی هزینه‌ها در مواردی نباید صورت بگیرد که متاسفانه در شهرداری تهران شاهد آن هستیم.

وی افزود: نباید بودجه‌ای بسته شود که قابل تامین نباشد. قطعا فرمانداری تهران نیز مکانیزم کنترل را از طریق کمیته انطباق مصوبات شورای اسلامی شهر تهران اعمال می‌کند؛ امسال نیز در خصوص بودجه شهرداری تهران حساسیت زیادی توسط فرمانداری وجود دارد و در همین راستا مکررا اشکالاتی مطرح شد و این اشکالات به شورا منعکس و جهت رفع آن مهلت لازم داده شده است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =