ظریف: مبارزه با تروریسم نباید گزینشی باشد/ جنایت علیه غیرنظامیان قابل قبول نیست

ایرنا نوشت:

وزیر امورخارجه با تاکید بر این که مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نباید گزینشی باشد، گفت: بمباران به تنهایی مشکل افراط گرایی و تروریسم را حل نمی کند و مقابله با این معضل نیاز به کمپین بزرگ تری دارد.

محمد جواد ظریف امروز (شنبه) در نشست خبری مشترک با جولی بیشاپ وزیر امورخارجه استرالیا ضمن ابراز خرسندی از حضور وی در تهران افزود: بسیار خوشحالم که بعد از یک دهه میزبان وزیر محترم امور خارجه استرالیا در تهران هستیم.

وی ادامه داد: ما با استرالیا همواره روابط سیاسی و اقتصادی داشته ایم و این روابط علیرغم فراز و نشیب ها همواره تداوم داشته است و اکنون زمان آن رسیده است که روابط با سطح بالاتری ارتقا دهیم.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: امروز در خصوص موضوعات دو جانبه و منطقه ای صحبت کردیم و گفت و گوها را ادامه می دهیم، نگرانی مشترک از افراط گرایی و تروریسم در منطقه و نحوه برخورد با پدیده بسیار خطرناک داعش از جمله موضوعاتی بود که در دیدار امروز به آن پرداخته شد.

ظریف اظهار کرد: نگرانی خانم بیشاپ از حضور شهروندان غربی و استرالیایی در میان تروریست های داعش و همچنین نیاز به همفکری و همکاری برای مقابله با این پدیده از دیگر مسایل مورد بررسی در این دیدار بود.

وی یادآور شد: امروز همچنین فرصت شد تا در خصوص مسایل دو جانبه و ضرورت افزایش تعاملات دو کشور در حوزه های مختلف مورد بحث و تبادل نظر شود.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد نگرانی ما و استرالیا است، سوء استفاده گروه های غیرقانونی است که در حوزه تجارت انسان و سوء استفاده از شهروندان فعالیت می کند و همچنین قرار شد دو کشور گفت و گوهایی را برای برخورد با این معضل داشته باشند.

ظریف حمایت از حقوق بشر را از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با ادامه همکاری ها و تبادل نظر در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمینه را برای بهبود وضعیت از جمله در وضعیت پناهجویان و جلوگیری از سوء استفاده قاچاقچیان داشته باشیم.

وزیر امورخارجه همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص حضور استرالیا در مقابله با داعش و همچنین نحوه فعالیت گروه های شیعی در عراق اظهارداشت: فکر می کنم مبارزه با داعش و تروریسم در عراق باید توسط دولت عراق مدیریت شود و ما هر کاری می کنیم با هماهنگی دولت عراق است.

ظریف با تاکید بر لزوم حمایت بین المللی از دولت عراق برای مقابله با تروریست تاکید کرد: نباید در این زمینه گزینشی عمل کنیم و مباحث سیاسی نباید در این مبارزه دخیل شود.

وی تصریح کرد: باید دید که گروه های تروریستی چگونه پول و آموزش دریافت می کنند و در این زمینه نباید رفتار گزینشی وجود داشته باشد.

وزیر امورخارجه تصریح کرد: بمباران به تنهایی مشکل افراط گرایی و تروریسم را حل نمی کند و برای مقابله با این معضل کمپین بزرگ تری مورد نیاز است.

ظریف تاکید کرد: هرگونه تلاش و جنایت علیه غیرنظامیان برای ما قابل قبول نیست و این پیامی است که همیشه به گروه های عراقی داده ایم. امیدواریم جنایات توسط تروریست ها متوقف شود و همچنین تلافی هم نشود.

واکنش ظریف به اظهارات آمریکایی ها

همچنین وزیر امورخارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر وجود گزینه های نظامی بر روی میز گفت: ترک عادت موجب مرض است. من فکر می کنم که گزینه نظامی علیه ایران کارا نیست و بهتر است این حرف ها را نزنند و ما هم به این مسایل زیاد توجه نمی کنیم.

ظریف تصریح کرد: تنها راه با ایران این است که حق ایران را به رسمیت بشناسند و براساس احترام مشترک کار کنند تا نتیجه بهتری از مذاکرات داشته باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =