مرکز اسناد کتابی درباره دولت احمدی نژاد منتشر کرد

مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «دولت نهم و رژیم صهیونیستی» را با موضوع واکاوی رابطه دولت محمود احمدی‌نژاد با اسرائیل منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «دولت نهم و رژیم صهیونیستی» تألیف مهدی فرداد پور را منتشر کرد که در آن تحولات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم اشغالگر قدس و راهبردهای سیاست خارجی دولت نهم و نیز سیاست‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی بعد از روی کار آمدن دولت نهم مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب دارای پنج فصل است که درفصل اول با عنوان «مبانی نظری» ابتدا به بررسی برخی از مهم ترین نظریه های مطرح شده در عرصه روابط بین‌الملل همچون آرمان گرایی، واقع گرایی و سازنده گرایی پرداخته و سپس به بررسی ادبیات موجود در عرص سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است و در آن مساله شکل‌گیری و تقویت گروه‌های مقاومت و مناسبات ایران و رژیم صهیونیستی در دولت های سازندگی و اصلاحات واکاوی می شود.

در فصل سوم این کتاب سیاست‌های منطقه‌ای اسرائیل تا قبل از روی کار آمدن دولت نهم مورد توجه قرار گرفته است. دراین زمینه باتوجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران تاثیرات مستقیمی بر سیاست‌های منطقه‌ای اسرائیل داشته است به بررسی تاثیر آن بر سیاست‌های منطقه ای اسرائیل و بعد از آن سیاست‌های منطقه ای اسرائیل در دوره زمانی ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۵ پرداخته شده است.

این کتاب در فصل چهارم به بررسی راهبردهای سیاست خارجی دولت نهم توجه نشان داده و به بررسی دیدگاه‌های دولت نهم در مورد هولوکاست و دلیل تشکیک در موضوع هولوکاست و نیز سیاست های دولت نهم را در زمینه پرونده هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی سیاست‌های منطقه ای اسرائیل بعد از دولت نهم نیز در فصل پنج این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. دراين فصل ابتدا به بررسي حمله اسرائيل به حزب الله لبنان در پي بوجود آمدن تغييرات در خاورميانه متاثر از سياست تهاجمي دولت نهم پرداخته شده و پس از آن به بررسي حمله اسرائيل به نوار غزه و تبعات اين اقدامات توجه ناشن داده شده است و در ادامه نیز به بررسي روابط تركيه و اسرائيل پرداخته شده است و اثر كيفيت اين روابط را به عنوان عاملي در سياست هاي منطقه اي اسرائيل مورد كنكاش قرار گرفته است.

«دولت نهم و رژیم صهیونیستی» در شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و ۲۸۳ صفحه و به قیمت ۸۰.۰۰۰ ريال در فروردین ماه سال جاری منتشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    32 1
    البته واضح و مبرهن است که رییس این مرکز جناب حسینیان است و الی اخر ...
  • محمد A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    بنده به عنوان یک ایرانی از تمام نخبگان و اقای فرداد پور تشکر و قدردانی میکنم بخاطر نگاشتن اینگونه کتابها.