۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۰

ایسنا نوشت:

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل تا پایان هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

سوسن باستانی با اعلام این خبر اظهارکرد: بر اساس این لایحه، ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی از 44 ساعت به 36 ساعت بدون کسر حقوق و مزایا تقلیل می‌یابد. زنان دارای فرزند زیر 7 سال یا کمتر، زنان دارای فرزند معلول، بیمار خاص، صعب العلاج و یا زنان سرپرست خانوار مشمول لایحه تقلیل ساعت کاری زنان شاغل قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم، پیشنهاد «تقلیل ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی از 44 ساعت به 36 ساعت بدون کسر حقوق و مزایا و در صورت استفاده نکردن از این امتیاز، امکان استفاده از دو روز مرخصی اضافه» را به هیئت دولت ارائه داد اما با توجه به ایرادات وارده، مرکز امور زنان پس از بازبینی مجدد کاهش ساعت کاری را برای زنان دارای فرزند زیر هفت سال یا کمتر، زنان دارای فرزند معلول، بیمار خاص، صعب العلاج و یا زنان سرپرست خانوار در نظرگرفت. این پیشنهاد در هفت بند به تصویب کمیسیون‌های دولت رسید و 8 اردیبهشت ماه سال 92 در هیئت وزیران مطرح و در قالب ماده واحده‌ای به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد و پیش بینی می‌شود این لایحه در جلسه روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه در مجلس بررسی شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    2 3
    بعضی خانواده ها چندتا شاغل دارن ولی بعضیا یکی هم ندارن عجب عدالتی
    • شهبازی IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      0 0
      عدالت این نیست که همه شاغل باشند .. عدالت این است که بر اساس شایسته بودن افراد و سطح سواد آنها استخدام شوند .. شاید خانواده ای فرد با سواد و توانایی ندارد این دلیل نمی شود که حتما یکی از آنها استخدام شوند
  • ناشناس A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    7 2
    پس ديگه هيچ دل خوشي نداريم چون اينجوركه معلومه ماكه فرزندزيرهفت سال نداريم وديگر شرايط بارداري راهم نداريم بايد44ساعت تمام پا به پاي اقايون كاركنيم بي خيال خانه وزندگي همسروفرزندبالاي هفت سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    5 0
    کلا زنان شاغل با توجه به مسولیت هایی که در خانه و بیرون از خانه دارند واین که فرزند بالای هفت سال هم داشته باشند بیشتر باید حواسشان با توجه به خطراتی که در جامعه انان را تهدید میکنند باشد واحتیاج به مراقبت بیشتر دارند ودر ضمن ماها قبلا از امکاناتی نظیر مرخصی زایمان تا 9 ماه نداشتیم واگر استعلاجی در دوران بارداری میرفتیم از 3 ماه مرخصی زایمان کم مشد وما با بچه 2ماهه سر کار باید حاضر مشدیم وهمچنین هزینه مهد کودک هم نداشتیم والان با سابقه 20 یا 25 سال هم ما را بازنشسته نمیکنند لااقل یا ساعت کاری ما هم کم شود ویا این که با باز نشستگی پیش از موعد ما نیز موافقت نمایند چون ماهم خسته شدیم دیگر انگیزه ای برای کار کردن نداریم وباز ما هم باید به جای 36 ساعت همان44ساعت کار کنیم؟ واقعا بی انصافیه
  • قندی A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 0
    باسلام. موافقت مهمه که اصلاٌ اتفاقی نمی افتد ، و فقط در حد بخشنامه است و اجرا نمی شود در مورد بازنشستگی پیش از موعد کارمندان هم همینطور بود و کسی را بازنشسته نکردند.