در میان چهره‌های مطرح ورزش بانوان جهان، تنیس‌بازان حرف اول را می‌زنند.

سایه اصغری / یكی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی كه ورزش بانوان با ورزش مردان دارد، تفاوت در رشته‌های چهره‌های سرشناس آن‌هاست. گرچه در ورزش مردان، فوتبالیست‌ها حرف اول را می‌زنند و اكثر چهره‌های مطرح ورزش دنیا فوتبالیست هستند، اما در ورزش بانوان این ماجرا متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ورزش بانوان، تنیس حرف اول را می‌زند و ستاره‌های این رشته، نسبت به ورزشكاران سایر رشته‌ها مطرح‌تر هستند و درآمد بیشتری هم دارند. با اینكه چند فوتبالیست خانم جزو ورزشكاران مطرح دنیا محسوب می‌شوند اما محبوبیت و شهرت آن‌ها جمعا به اندازه یكی از ستاره‌های تنیس بانوان هم نیست. در ورزش بانوان، ورزشكاران رشته گلف هم سرآمد بسیاری از رشته‌های دیگر هستند. این را می‌شود از درآمد آن‌ها متوجه شد چراكه اسامی تعدادی از این ورزشكاران در لیست پردرآمدترین ورزشكاران زن جهان دیده می‌شود.

ماریا شاراپووا

مطرح‌ترین، محبوب‌ترین و پردرآمدترین ورزشكان زن جهان ماریا شاراپووا است. این تنیس‌باز اهل روسیه یكی از بهترین‌های رشته خود طی یك دهه اخیر بوده و موفقیت‌های متوالی، او را به یكی از مطرح‌ترین ورزشكاران زن تاریخ ورزش جهان تبدیل كرده است. شاراپووا جزو معدود تنیس‌بازان جهان است كه توانسته به هر 4 گرنداسلم آزاد آمریكا، آزاد استرالیا، ویمبلدون و آزاد فرانسه برسد. او در المپیك 2012 هم به مدال نقره رسید.

سرنا ویلیامز

این تنیس‌باز آمریكایی، آخرین تنیسور از میان مردان و زنان است كه توانسته به هر چهار عنوان گرنداسلم برسد. او با 34 سال سن در رنكینگ جهانی تنیس هم جایگاه خوبی دارد. سرنا ویلیامز تا به حال در 13 گرنداسلم قهرمان شده و دو مدال المپیك هم در بخش دو نفره كسب كرده است.

ونوس ویلیامز

قهرمانی در تنیس جهان، در خون خواهران ویلیامز است. ونوس خواهر بزرگ سرنا ویلیامز است و او هم 3 مدال طلای المپیك دارد. او كه دو سال بزرگ‌تر از خواهرش است، شهرت جهانی در این رشته دارد. سرنا و ونوس بخشی از سهام تیم میامی دولفینز را خریده‌اند تا نشان دهند قصد خداحافظی از دنیای ورزش را ندارند؛ حتی بعد از بازنشستگی در بازی كردن.

آنا ایوانوویچ

گرچه افتخارات ورزشی آنا ایوانوویچ به اندازه شاراپووا یا خواهران ویلیامز نیست، اما او یكی از چهره‌های مطرح رشته تنیس است. شاید به این دلیل كه حاشیه‌های او بیش از حد مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. یكی از ماندگارترین حاشیه‌های ایوانوویچ، خوشحالی‌اش پس از شكست دادن سرنا ویلیامز بود كه برای حریف سرشناس خود زبان درازی كرد. این ورزشكار صربستانی در سال 2008 قهرمان اوپن فرانسه شد.

دانیكا پاتریك

اولین زنی كه در ماسبقات ایندی كار به قهرمانی رسید دانیكا پاتریك بود. این اتومبیلران مطرح، بخشی از شهرت خود را مدیون وزن كمی است كه دارد. او با 45 كیلوگرم وزن، یكی از سبك وزن‌ترین قهرمان‌های دنیا در تمام رشته‌های ورزشی است. قهرمانی‌های متوالی این اتومبیلران در مسابقات مختلف باعث شده حامیان مالی زیادی با او قرارداد ببندند و او هم اكنون یكی از پردرآمدترین ورزشكاران زن جهان است.

آنیكا سورنستام

زمانی سلطان گلف بانوان در دنیا بود. شكست دادنش كار هر كسی نبود و در اكثر مسابقاتی كه شركت می‌كرد برنده می‌شد. او در 90 مسابقه حرفه‌ای بین‌المللی قهرمان شد و قهرمانی‌هایش در قاره‌های مختلف به ثبت رسید. در سالی كه او به عنوان بهترین ورزشكار زن جهان معرفی شد، شاراپووا تنیسور مطرح روسی در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

مارتا ویرا داسیلوا

او رونالدو فوتبال بانوان است. مارتا ویرا داسیلوا كه ملیت برزیلی دارد، یك مهاجم شش دانگ است. این فوتبالیست توانسته 5 بار متوالی به عنوان بهترین بازیكن سال فوتبال بانوان جهان انتخاب شود. در سال‌های 2006، 2007، 2008، 2009 و 2010 او ستاره فوتبال بانوان جهان بود و در تمام این 5 سال عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان را به خود اختصاص داد. مارتا ویرا داسیلوا مثل بسیاری از ستاره‌های فوتبال برزیل در دوران كودكی با فقر دست و پنجه نرم می‌كرد اما حالا چهره‌ای شناخته شده در سطح جهان است. او یكی از شش سفیر برزیل برای میزبانی جام جهانی گذشته بود.

نادین كشلر

هافبك تیم ملی فوتبال زنان آلمان، همراه با این تیم و باشگاه وولفسبورگ به افتخارات زیادی رسیده است. او به عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان در سال 2014 انتخاب شد و برای رسیدن به این افتخار، دو رقیب مطرح به نام‌های مارتا ویرا داسیلوا از برزیل و ایمباك از آمریكا داشت. نادین كشلر در این دوره توانست مارتا كه 5 بار بهترین بانوی فوتبالیست جهان شده را كنار بزند و به این افتخار بزرگ برسد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =