ایسنا نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اسیدپاشی در اصفهان قبح اجتماعی این جرم را افزایش داده و باید تلاش کنیم تا با مجازات بازدارنده عوامل آن، از تکرار اینگونه جرایم جلوگیری کنیم.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز چهارشنبه در حاشیه مراسم صبحگاه یگان‌های انتظامی، راهور، تکاور و یگان‌های ویژه استان اصفهان و در جمع خبرنگاران گفت: استان اصفهان با کاهش جرائم مهم همچون کاهش چهار تا پنج درصدی میانگین کشف جرایم و کاهش 10 درصدی تصادفات، در مجموع رو به بهبودی است.

او گفت: اصفهان با توجه به بحران‌های اجتماعی همچون خشکسالی، با مدیریت خوب استانداری و اعضای شورای تأمین استان و نیروی انتظامی توانسته این بحران‌ها را به صورت اجتماعی حل کند.

او در ادامه به پرونده اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: ما به دنبال کنترل آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی در اصفهان هستیم و همه در حال تلاش هستند تا سرنخ‌های جدیدی به دست آورند، اما هنوز نتوانسته‌ایم متهم را دستگیر کنیم که امیدوارم هر چه زودتر این پرونده به نتیجه برسد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نکته اینجاست که پرونده اسیدپاشی در اصفهان جریانی و باندی نبوده و فردی است، چرا که اگر باندی بود زودتر به نتیجه می‌رسیدیم.

احمدی‌مقدم گفت: اسیدپاشی در اصفهان قبح اجتماعی این جرم را افزایش داده و باید تلاش کنیم تا با مجازات بازدارنده عوامل آن، از تکرار اینگونه جرایم جلوگیری کنیم.

او با اشاره به وسایل ارتباط جمعی و سامانه‌های پیام رسان، گفت: این سامانه‌ها ابزارهای دوگانه‌ای هستند که منافع و مضراتی دارند و وظیفه همه حکومت‌ها این است که تلاش کنند مضرات آن را به صفر برسانند، اما سرعت فناوری به قدری زیاد است که ما وقتی یکی را کنترل می‌کنیم، سامانه بعدی از راه می‌رسد که روی آن کنترلی نداریم، اما در تلاش هستیم تا فضایی را فراهم کنیم که مردم به صورت امن از این سامانه‌ها استفاده کنند.

فرمانده ناجا همچنین در مراسم صبحگاه یگان‌های انتظامی، راهور، تکاور و یگان‌های ویژه استان اصفهان با اشاره به آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشوری که مستقل نباشد از آزادی برخوردار نیست، استقلال ایران دائمی است آنگونه که در برابر قدرت‌های دنیا ایستاده‌ایم و تسلیم میدان بازی کشورهای غربی نشده‌ایم.

او با بیان اینکه ایران امروز تکیه گاه بسیاری از کشورها و ملت‌های دنیاست، گفت: این کشورها دست نیاز به طرف ما دراز کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فشارهای متعدد قدرت‌های غربی در ایران، گفت: ایران به لحاظ سیاسی، نظامی و اقتصادی از امنیت پایداری برخوردار است و اگرچه این قدرت‌ها تلاش کرده‌اند تا این امنیت را تضعیف کنند، اما با تلاش دولت و مردم فشارهای اقتصادی غرب در حال خنثی شدن است و آثار خود را از دست داده که نشانه آن کاهش تورم، افزایش تولید و بهبود فضای کسب و کار در کشور است.

احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش انواع جرم‌ها در تمام کشور به ویژه استان اصفهان از کاهش هفت درصدی تصادفات جاده‌ای در سال جاری خبر داد و گفت: با آهنگی که ما از ابتدای ورود خودرو به کشور تا سال 84 داشتیم و در سال 84، 27 هزار و 800 کشته در سال داشتیم، پیش بینی می‌شد که در سال 93 بیش از 60 هزار کشته در جاده‌های کشور داشته باشیم که با کاهش ضریب آهنگ تصادفات در جاده‌های کشور این آمار به کمتر از 10 هزار نفر در سال جاری تقلیل یافت.

او با پایین خواندن میزان جرائم خشن در کشور همچون گروگان گیری، آدم ربایی، قتل عمد و سرقت مسلحانه، گفت: نزدیک به 95 درصد این جرائم نیز کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز با نگاه به حوادثی که پیرامون جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه در حال وقوع است، افتخار می‌کنیم که ایران توانسته این میزان امنیت را در کشور فراهم کند و امید است تا پایان سال نیز امنیت، سرعت عمل و قاطعیت دستگاه قضایی که منجر به بازدارندگی می‌شود، بهبود یابد.

احمدی‌مقدم با اشاره به حضور شش میلیون توریست در کشور تا پایان سال با وجود همه تلاش‌های دشمنان نظام، گفت: این‌ها پیام آوران امنیت در کشور ما خواهند بود.

او اصفهان را یکی از استان‌های بزرگ، پرجمعیت، با پیشینه تاریخی و فرهنگی با موقعیت دانشگاهی، گردشگری و ترانزیتی عنوان کرد و گفت: اصفهان به لحاظ امنیتی بعد از پایتخت در رده دوم قرار دارد و شرایط امنیتی و انتظامی آن رو به بهبودی است. ما کمبودها را برنامه ریزی کرده‌ایم تا در پایان برنامه پنجم و ششم توسعه جبران شود و بستری که جوابگوی نیازهای روبه افزایش مردم باشد، ایجاد و شرایط لازم امنیتی، انتظامی و آرامش در جامعه فراهم شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386076

برچسب‌ها