ایسنا نوشت:

نظرسنجی صورت گرفته نشان می‌دهد که مشتریان ایرانی رضایت بیشتری از خودروهای چینی بی‌کیفیت‌تر نسبت به خودروهای داخلی با کیفیت‌تر داشته‌اند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران چندی پیش نتیجه نظرسنجی خود از مشتریان در زمینه میزان رضایت از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در بازار ایران در شش ماهه دوم سال گذشته را منتشر کرد.

نکته قابل توجه در رده‌بندی منتشر شده، بیشتر بودن رضایتمندی مشتریان از خودروهای چینی است که کیفیت کمتری نسبت به خودروهایی که رضایتمندی کمتر مشتریان را به خود جلب کرده‌اند، داشته‌اند.

به عنوان مثال در این نظرسنجی خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰ در حالی ۶۶۰ امتیاز از مجموع هزار امتیاز رضایت مشتریان را کسب کرده که میزان رضایت مشتریان از انواع مدل‌های خودروی پراید به طور میانگین ۶۲۰ بوده است.

با این حال نگاهی به رده‌بندی کیفی منتشره از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد که میزان نمره منفی خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰ در آخرین رده‌بندی حضور داشته در آن بیشتر از انواع خودروهای پراید بوده است.

همچنین در این نظرسنجی مشتریان رضایت بیشتری از خودروی ام‌وی‌ام ۳۱۵ نسبت به خودروهای دیگری چون سمند، رانا، پژو ۴۰۵ و پژو پارس داشته‌اند. این در حالی است که براساس جدیدترین رده‌بندی کیفی صورت گرفته، میزان نمره منفی خودروی ام‌وی‌ام ۳۱۵ بیشتر از تمام خودروهای یاد شده بوده است.

خودروی ام‌وی‌ام x33 نیز در حالی ۷۰۱ امتیاز از هزار امتیاز رضایت‌مندی مشتریان را کسب کرده که میزان رضایت‌مندی مشتریان از خودروی تندر ۹۰ معادل ۷۳۰ امتیاز بوده است. در این زمینه نکته قابل توجه آن است که براساس رده‌بندی‌های کیفی، میزان نمره منفی ام‌وی‌ام x33 معادل ۶۳.۹ و میزان نمره منفی تندر ۹۰ معادل ۲۱ است.

براین اساس کیفیت ام‌وی‌ام x33 یک سوم خودروی تندر ۹۰ است اما براساس نظرسنجی صورت گرفته مشتریان معتقدند که تندر ۹۰ تنها در حد ۲۹ امتیاز با کیفیت‌تر از ام‌وی‌ام x33 است.

نکته جالب توجه دیگر آن است که کیفیت ام وی ام x33 در حالی حدود یک سوم کیفیت تندر ۹۰ است که قیمت این خودرو در بازار حدود ۶۳ میلیون تومان و قیمت خودروی تندر ۹۰ حدود ۴۰ میلیون تومان است.

بررسی نظرسنجی صورت گرفته از مشتریان در زمینه کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در بازار ایران در شش ماهه دوم سال ۹۲ نشان می‌دهد که در رابطه با دیگر خودروهای چینی مونتاژی در کشور مانند جک و لیفان X60 نیز این وضعیت به چشم خورده و مشتریان رضایت بیشتری از خودروهای چینی بی‌کیفیت‌تر نسبت به خودروهای داخلی با کیفیت‌تر داشته‌اند.

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که علت این پدیده، توجه بیشتر مشتریان به ظاهر خودرو نسبت به کیفیت آن است.

شهرام آزادی می‌گوید: معمولا خریداران خودروهای سواری بیشتر به ظاهر خودرو توجه می‌کنند تا کیفیت فنی و قطعات آن.

وی با بیان این‌که خودروهای چینی ظاهر مناسب‌تری نسبت به برخی از خودروهای تولیدی در داخل کشور دارند، خاطرنشان می‌کند: با این حال واقعیت آن است که کیفیت این خودروها در مقایسه با خودروهای داخلی کمتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح می‌کند: ‌خودروهای چینی به سرعت مستهلک شده و به اصطلاح از ریخت می‌افتند از آن سو نیز میزان خرابی آن‌ها نسبت به خودروهای مناسب تولید داخل بیشتر است.

وی ادامه می‌دهد: به عنوان مثال کیفیت خودروهای شاسی بلند چینی مونتاژی در کشور کمتر از خودروهای با کیفیت داخلی چون تندر ۹۰ است اما مشتریان به صرف رانندگی با یک خودروی شاسی بلند به این موضوع توجه نکرده و میزان رضایت آن‌ها از شاسی بلندهای چینی تفاوت معناداری با خودروی با کیفیتی چون ۹۰ ندارد.

این کارشناس صنعت خودرو اضافه می‌کند: برخی از خودروهای چینی عرضه شده در کشور سابقه کمتری در بازار ایران داشته و به دلیل جدید بودن ظاهرشان، رضایت بیشتری نسبت به خودروهای داخلی که سال‌هاست در کشور تولید می‌شوند کسب می‌کنند.

آزادی خاطرنشان می‌کند: بنابراین بیشتر مشتریان توجهی به مسائل کیفی و از جمله رده‌بندی‌های کیفی منتشره درباره کیفیت خودروها نداشته و بیشتر براساس ظاهر خودرو و به اصطلاح شیک بودن ظاهری آن قضاوت می‌کنند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهره A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    به نظر من نه خودرو ایرانی کیفیت کافی را دارد و نه خودروی چینی وقتی در داخل خودروی چینی نشسته ای خیلی با آرامش رانندگی میکنی .وسط جاده ماشین خاموش می شود و دیگر راه نمیرود. حالا یک زن تنها در جاده چکار باید کند؟
    • من IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      12 3
      دوباره ماشینو روشن کنه
    • مریم SK ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      4 9
      آی گفتی شهره جون. منم با نظر شما کاملا موافقم..... ولی متاسفانه همه فقط ریخت و قیافه ماشین براشون مهمه و همه چی شده پز عالی و جیب صدالبته خالی اکثریت مردم.....
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    171 3
    مشکل خودروو های ایرانی این است که در ظاهر هم نمی توانند کیفیت را رعایت کنند مثلا رودری خود بخود کنده میشود و این مسئله حتی اگر خودرو را متوقف نکند بیشتر از خرابی فنی راننده را اذیت میکند ایرانی ها اصلا به چیزی که فکر نمی کنند کیفیت و سلیقه مشتری است
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    298 2
    این گزارش خود حکایتی از نحوه ارزیابی تولیدات ایرانی ... لطفا گزارش تحقیق و تفحص مجلس را بخوانید ... وقتی پراید جنس بی کیفیت چینی وارد می کند و به اسم تولید ایرانی جا می زند چظور کیفیتش از جنس شناسنامه دار چینی بهتر است؟؟؟
  • مهدی EU ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    خودروهای ایرانی کیفیت بالا تری دارند؟ اصن موندم چی بگم..
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      324 3
      معلومه دیگه ... سانحه باخودروی چینی در دم میکشه اما با پراید زجر کش میکنه این تفاوت کیفیت نیست؟
    • بی نام EU ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      105 2
      چرا در مورد ژاپنی ها حرفی نزده؟؟؟میتسوبیشی ،هوندا ، تویوتا به همراه لکسوس،مزدا ،نیسان
    • امیر A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      87 5
      از هیات علمی بعیده همچین حرفی
    • essi1705 GB ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      33 0
      کدوم خودرو ایرانی . پراید و انواع پژو و تندر خودرو ایرانی محسوب میشن ..... وقتی تونستیم یه خودرو با تمام امتیازات خودمون بدیم بعد ادعا کنیم خودرو ایرانی داریم
    • سیا EU ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      23 0
      من برای شرکت سال گذشته یک پراید گرفتم همون هفته اول لنت تو کاسه چرخ عقب ترکید، نمایندگی توعیض گفت شما محکم رو پدال زدید و شامل گارنتی نمیشود، هفته سوم گیربکس به صدا افتاد و دوباره همین جمله بف ماشین فشار آوردید و شامل گارانتی نمیشود خلاصه 18 فروردین فروختیمش و ام وی ام خریدم ، تا الان نتها هیچ مشکلی نداشته بلکه میزان مصرف سوختش هم اعصابون را داغون کرده با یک باک و کار شرکتی که هروز بیرون است 10 روز بنزین نمیخواهد.
    • ایرانی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      22 0
      یکی اصلا به من بگه خودرویی که از کارخونه میاد بیرون اگه ببری به کارشناس نشون بدی میگه تصادفیه کیفیت بیشتری داره آیا؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    148 2
    قیمت رو مد نظر قرار ندادید. نسبت به قیمتی که دارند مورد اقبال قرار گرفته اند. ژورنالیست داریم خیر سرمون تو مملکت.
  • بچه مشد IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    426 4
    چرا مردم رو نفهم فرض میکنید آقایان کارشناس....به نظر بنده نظر مصرف کننده به مراتب بالاتر و باارزشتر از نظر اداره استاندارده، لااقل مردم در اظهار نظر منافع دیگران رو در نظر نمیگیرن و واقعیت ها رو بیان میکنن.....همین اداره استاندارد "اسکانیا و هوو و بنزین پتروشیمی و..." رو تائید کرده ....بنده به شخصه اگه اداره استاندارد بنز کوپه رو هم تائید کنه به بنز شک میکنم.....اگر شما هم در امر اطلاع رسانی صادق هستی نظر من رو بذار
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    211 2
    بد نیست که خوردرو سازان داخلی یاد بگیرند. ظاهر به معنی تفاوت چراغ نیست. ظاهر لیفان را با سمند مقایسه کنید. سمند در این همه سال چه تغییری کرده؟ بد نیست بخش بازاریابی فیر از گرانفروشی به امر بازاریابی واقعی هم بپردازد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    29 2
    پراید پراید پراید و باز هم پراید ........واقعا با کیفیته ......
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    44 2
    چرا تعرفه واردات خودرو را بر نمی دارند چه کسی پشت پرده خودروست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اهوازی IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    32 1
    میخواید بگید که مردم خوب و بد رو خوب تشخیص نمی دهند آقایان کارشناس شما خوب میدونید همین خودروهایی هم که مثال زدید در ابتدا بخاطر اینکه از قطعات اصل استفاده میشده و یا نظارت مستقیم سازنده خارجی بود کیفیت خوبی داشتند ولی در حال حاضر بخاطر استفاده کردن سازنده از قطعات چینی کیفتشان به شدت پایین آمدهخود من تندر90 دارم وقتی به نمایندگی مراجعه کردم که غلتکهای تسمه دینام را به دلیل ساعت کارکرد نه خرابی تعویض کند یک ست چینی گذاشته که بعد از یک ماه صدای وزه زیادی از آن می آید
  • علی FI ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    27 1
    اگر تعرفه واردات کمی کاهش پیدا کنه مجبور به تطبیق خود با بازار جهانی میشن۰ صنعت خودرو در کشور ما درگیر بدهی های بانکی است و کمک بلا عوض دولت معادل برادشتن پول از جیب همه مردم ایران۰ هرچه زودتر حمایت دولت از این صنعت برداشته بشه زودتر می تونه دوباره پا بگیره و بصورت واقعی رشد کنه
  • امیر A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    124 6
    مثلا خودوری چینی جیلی که ایمنی 5 ستاره اروپا رو داره بی کیفیته؟ رانندگی کردید باهاش تاحالا؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    147 0
    پراید کیفیت داره ؟، صفرشو از کارخونه در نیومده ، سقفش آب می ده ، دراش بسته نمی شه ، اول بسم ا... باید ببری بعضی قطعاتو برات عوض کنن چون آشغاله ، گارانتی می بری پول خون باباشونو می گیرن ، با یک تصادف کوچیک ماشین بدنه داغون می شه، کلا پراید یک فرغون داغونه با بدنه بی خود که چند تا آپشن داره اتاق ، فرمون و...
  • علی نظری A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    129 1
    اداره استاندارد تحت تاثیر فشارهای بیرونی قرار داره و سازمانی بی کیفیتی است.
  • آدم A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    99 1
    مردم دنیا سوار بهترین و کم مصرفترین خودروهای آلمانی و ایتالیایی و فرانسوی و ژاپنی و ... و حتی با کیفیت ترین خودروهای چینی با قیمت کم نسبت به درامدشون میشن کارشناس ما شده دایه مهربانتر از مادر و داره از خودروی ملی در مقابل خودروی بنجول چینی دفاع می کنه که خود همین خودروی ملی یه جورایی چینیه.والبته برخی از مسئولان شدن حامی خودرو های داخلی و پامال کننده حقوق مصرف کنندهمسئول محترم شما تعرفه واردات رو پایین بیار به خدا مردم عادی بوگاتی نمیارن و مطمئن باش کیفیت کلیه خودرو ها هم بالا میره چه داخلی چه خارجی
  • بی نام DE ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    106 6
    كارشناس محترم ممكنه اسم يكى از خودروهاى شاسى بلند چينى را بگوئيد ؟ اگر منظورتان ايكس سى و سه و اينطور ماشيناس كه شاسى بلند نيستند، اس يو وى هستند كه شاسى كوتاه و اتاق كمى بلندتره ، اينم از كارشناس كه حتى نميدونه شاسى بلند چيه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      9 2
      شما به خیالت میدونی؟ دانشمند ماشین،های شاسی بلند همون اس یو وی ها هستند یا به اصطلاح خودرو 44. ولی ماشین های مثل x33 میشن کراس اوور. ماشین های با ظاهر شاسی بلند ولی مشخصات فنی یه سدانماشین صندوقدار 4در
  • بی نام RO ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    83 1
    وقتي اداره بازرسي و كيفيت ايران خودرو ميشه مرجع، ديگه معلوم خودرو هاي توليديشونم ميشه با كيفيت، اخه كدوم ماست بندي ميگه ماست من ترش؟؟؟؟؟
  • مهدي نوروزي A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    104 1
    بله بايد هم اينا را بگيد...اخه پرايد 20 سال پيش كره هم شد ماشين كه كشي 21ميليون پول بده... بازار را منحصر به خودتان كرديد..اگه راست ميگيد گمرك ماشين را برداريد..
  • فامیل دور IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    88 0
    من دیگه حرفی ندارم...
  • فرزاد A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    40 1
    پس مشخصه سازمان استاندارد کاملا صادقانه و بدون جانبداري بررسي کرده پرايد اصلا از بوگاتي هم بهتره مردم نميفهمن
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    119 1
    اگر خودروی چینی بی کیفیته چرا قطعات داخلی خودروهای ابرانی کلا چینیه وموقعی که یه قطعه خراب رو بخوای عوض کنی غیر از چینی چیز دیگه ای پیدا نمیشه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    56 0
    حدود یک سال میشه که x33 خریدم. از اینکه قیافه همیشه حق بجانب و رفتار مغرورانه و بی ادبانه نمایندگیها و تعمیرگاههای ایران خودرو و سایپا را نمی بینم پیش از هر چیز بسیار خوشحالم... از اینکه برای خرید خودرو منت نکشیدم و 3،4 ملیون پول زور دلالی ندادم هم خیلی خوشحالم... به همه دوستان هموطن هم صادقانه می گویم بله کیفیت مونتاژ خودروهای چینی بالا نیست و برخی اشکالات مرسوم خودروهای داخلی را دارد، اما گول جوسازی این آقایان که نود درصد وابسته به مافیای خودرسازی هستند را نخورید. اینها می ترسند همین رقیب نه چندان قدرتمند بازار بی رقیب اینها را تخته کند، یعنی تحمل این را هم ندارند، بس که عادت کردند تنهایی بخورند... قضاوت با شما
  • جمال IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    32 1
    خودروی ایرانی کدومه برادر؟ خودروهای ایرانی که همشون از لوازم چینی استفاده می کنند، فقط اسمشون ایرانیه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    6 0
    خودروهای ایرانی کیفیت بالایی دارند؟؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم...
  • سحاد A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    72 1
    مگه خودروی ایرانی هم هست؟؟؟؟؟
  • نیما A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    9 0
    چندماه پیش یک خودرو پارس ال ایکس خریدم. 200 کیلومتر نرفته بودم که دیدم قالپاق موتور روغن میده. حداقل 4 نمایندگی بردم و همگی گفتند قطعه ندارند. باید سفارش قطعه میدادم تا بعد از چند هفته قطعه از تهران بیاد. زور نداره که ماشین صفر بخری و بدون اینکه حتی یک مسافرت باهاش رفته باشی ببینی ماشین روغن میده. به نظر شما با این وضع تولید ماشینهای بی کیفیت، به این خودروهای ساخت داخل میشه اطمینان کرد؟
  • رامین IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    5 0
    به دلیل اینکه با40میلیون میخوای سوار پرشیا بشی که نهایتاشیشه بالا بر برقی داره ولی میری ام وی ام میخری که حداقل در ظاهر امکاناتی مثل سانروفو کروزکنترل و.... داره
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    7 0
    الان که دارن خودروی یه شرکت چینی با عمر کمتر از 10 سال رو مونتاژ میکنن این خودروسازان داخلی
  • بی نام US ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    9 0
    بايد براى سيستم ارزيابى كشور غصه خورد....
  • امیر حسین A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    7 1
    خیلی ها میگفتن ماشینهای داخلی بی کیفیته ولی من خیلی باورم نمیشد. تا اینکه خودم از هر دو خودروساز مطرح کشور ماشین خریدم. تازه متوجه شدم که خودروهای داخلی چه اوضاع وحشتناکی دارند . حتی خودروهایی را که داخل مونتاژ می کنند، خراب می کنند و دیگه نمیشه بهشون اطمینان کرد. موتور خوردو صفر کیلومتر روغن داده و یا تسمه دینام خودرو صفر کیلومتر پاره شده که مرتب این کار تکرار شده. موتور خودرو صفر کیلومتر صدا میده، آنهم برای خودروهای بالای 30 میلیون که به نظر از پراید باید بهتر باشند خلاصه اینکه ماشین ایرانی خریدی باید دائم نمایندگی باشی تا رفع نقص کنی تازه اگه شانس بیاری با این همه نقص های خطرناک خودروهای داخلی، زنده بمونی.
  • احمد A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    7 0
    خودرو دیگه چیه اسب بهترین وسیله هست که تولید داخله میفهه آدم چی میگه
  • هادی A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    7 0
    استاندارد جهانی مهمه نه ایرانی که همه چیزش دروغو حقه بازیه برای اینکه خودروی ایرانی به استاندارد جهانی برسه باسد تو بازار خودرو رقابت ایجاد بشه یا مرزو باز کنن ببینن کی به این حلبیا پول میده
  • ashkan A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    7 0
    کیفیت؟ چی هست این؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    26 0
    خودتی .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    26 2
    پراید نو رو بالاجبار برای تعمیر یک مشکل چند بار بردم تعمیرگاه مرکزی. وقتی اعتراض کردم، این جواب رو شنیدم: «دیگه قعات چینی وارد نمیشه که، قطعات ایرانیه بی کیفیت تر»
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    42 2
    قطعا من گاری رو به پراید ترجیح میدم جناب خودروی چینی که سهله
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    45 3
    من خودم هم لیفان دارم هم سمند وقتی از لیفان میری سوار سمند بشی انگار سوار تانک شدی
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    40 2
    كدوم خودرو چيني از نمايندگي تا خونه موتورش افتاده وسط خيابون آخه؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    5 2
    کیفیت ال 90 سه برایر x33 نیست درستش اینه بی کیفیتیِ x33 سه برابر ال 90 هست.
  • بی نام SE ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    13 1
    این حرف توهین به شعور مردمه.
    • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      1 0
      این بابایی که منفی داده سطح شعور خودش رو نشون داده
  • محمدرضا احتشامی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    7 1
    در مدت 12 سال 3 نوع خودری ایرانی پراید پژو و سمند رو که همگی صفر بودنر رو یکی یکی سوار شدم و عوض کردم تا اینکه حدود 2 ساله که یک x33 خریدم تا حالا که 80 هزار تا باهاش رفتم انصافا و وجدانان اسایش ارامش و راحتی که با این خودرو دارم را 10 درصد با هیچکدوم از اون 3 خودرو نداشتم و تا حالا به جز سرویس هیچ خرجی واسم نداشته کیفیت برای من یعنی این
    • زردشت RO ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
      0 0
      اگرخودروی ایرانی نمی خریدم به بی کیفیت آن پی نمی بردم زیرا تیبا نیزکیفیت نداردوبعدازاستفاده یک به یک ایرادات آن ظاهرمی شود و......
  • احمد A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    8 1
    سالار jac j5
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    11 1
    خاک توی سر من که توی دانشگاهی درس خوندم که امثال شما هیات علمی اش هستید کوری عصا کش کور دیگر شد لگن های داخلی با قطعات آشغال و بنجل چینی سرهم میشه بعد میگن تابوت های ما از برادران چینی امان بهتره کاش تعرفه صفر شود و اجازه بدهند خودروهای زیر 15000 دلار بیایند اونوقت قیافه شما دیدن داره جناب کارشناس وقتی که در این رنج بالای 87 مدل خودرو از برندهای عالی دنیا و کیفیت رویایی آنوقت معلوم می شود سر چه کسانی در آخور لکن سازها بوده و حق السکوت می گرفتند
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    5 0
    درستش اینه که کارشناسان خودرو مصاحبه کننده کارشناس نیستند ۰۰۰۰ تجربی کار یاد گرفتند به همین دلیل تغییر رویه برای ایشان کار سختی است۰۰۰۰
  • ايراني اصيل EU ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    6 0
    تا کي دروغ؟ تا کي جنايت؟ تا کي فريب؟ تا کي .....؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    6 1
    جناب کارنشناس . چی داری برای خودت بلغور میکنی چین از 2005 کارخونه زده الان 20 مدل ماشین میده بیرون ایران خودرو 50 سال سابقه داره ولی چی داده بیرون کدوم تحقیق وتوسعه رو انجام داده هروز بدتر از دیروز شده رانا کپیه 206 است اصلا مگر ممکن است یک سازمان هم از تولید کننده حمایت بکند هم از مصرف کننده
  • بی نام RO ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 10
    این نوع امتیاز دادن ها به ماشینهای بی کیفیت چینی، نوعی داغ کردن و عقده تاریخی مشتری ایرانی نسبت به قیمت خودروهای داخلی است و همچنان ادامه خواهد یافت. تا زمانی که قیمتهای داخلی منصفانه نشود، ایرانی جماعت بر خلاف اینکه می داند خودروهای داخلی بهترند، همچنان به خودرو چینی امتیاز خواهد داد.
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    6 1
    از تیتر این خبر این طور برداشت می شود که ظاهرا مردم کشور ما بلا نسبت از نظر عقلانی مشکل دارند چراگه از خودرو بی کیفیت تر راضی تر هستند به نظر من این رئیس سازمان استاندارد که چنین افاضاتی فرمودند را باید به جرم دروغگویی و توهین به ملت مورد نوازش شدید قرار داد. تفاوت نظر مردم با نظر سازمان استاندارد نشان دهنده سفارشی و دروغین بودن گزارشات سازمان استاندارد دارد. خودکرده را تدبیر نیست. دروغ همیشه یک جایی خودش را لو می دهد.
  • رضا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    11 0
    من خودم یک ساله که جیلی سوار میشم قبلا هم سمند داشتم اولا امکانات ماشینهای ایرانی با چینی قابل مقایسه نیست راحتی امنیت بلوتوث gpsو... ضمنا گارانتی بدون قید وشرط دارد وبا احترام برخورد میکنند من گوشیم ویروس داشت و باعث شد که بلوتوث ماشین از کار بیفتد وقتی به نمایندگی مراجعه کردم بدون هیچ حرفی کل سیستم صوتی را تعویض کردند
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    6 0
    میگم خودت چه ماشینی سوار میشی حتماً پراید سوار میشی شایدم تیبا صدرحمت با اون تاکسی های دهه 60 هنوزم برق میزنن
  • مقیمی A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    5 0
    دیشب توی جاده ماشین مگانم دچار نقص فنی شد و با شماره 0218444 امداد خودرو سایپا که توی کاتالوک امدادخودرو در ج شده بود جهت حمل خودرو تماس گرفتم و شنیدم که این شماره در شبکه موجود نمی باشد. لاجرم مجبور شدم با یک ساعت معطلی 120 هزار تومان برای 30 کیلومتر هزینه کنم تا یک یدک کش ماشین را به نمایندگی شهر شاهرود منتقل کنه.فردا هم قراره برم نمایندگی ببینم چه گلی می خوان به سرم بگیرند.واقعاً اینقدر سخته شماره های امداد را به گوشیها اس کنند در حالیکه از انبوه اس های تبلیغاتی شامل بسته ویژه آقایان ،درمان کچلی ، تخفیف لحاف و تشک و غیره کلافه شدیم.با این تکریم مشتری می خواهید مردم را به خرید خودروی ایرانی ترغیب کنید.
  • بی نام EU ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    5 1
    خلایق راهرچه لایق مردم نخرن مگه زوری بهتون پراید میدن ثبت نام میکنید6ماه دیگه فرقون میگیرید اگربده چرا6ماه پول میخوابونید
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      2 0
      برا اینکه خیلی ها چاره ای دیگه ای ندارند عزیز دل برادر
  • ناشناسی A1 ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    9 0
    من که این همه کامنت می بینم خودم خجالت می کشم ازصنعت خودرو داخلی خیلی بداست کارخانه ای درکشور خود این قدرغریب باشد بابا یکم به خودتان بیاد مهم فروختن درانحصارواردات نیست مهم این است که وقتی رغیب چینی پیداکردی بازهم اظحارقدرت درتولید کنی خودروسازان داخلی به این شکل پیش بروید انشاالله شاهد تخت شدن کارخانه هایتان هستید.