۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
شیخ داعشی: ایمن ظواهری منشأ فتنه است!

در ماه گذشته ابعاد جدال میان داعش با القاعده به هدف حذف آن از تحولات عراق و سوریه جدی تر شده و مشایخ سنی سطح پایین وابسته به داعش وارد جدال سختی با رهبران القاعده و نیز رهبران نظامی و فکری محلی آن در سوریه شده اند.

ماه هاست که پس از جدایی ابوبکر بغدادی از جبهه النصره و استقرار در عراق و ادعای تشکیل دولت اسلامی عراق و شام، میان او و ایمن الظواهری و سران القاعده در سوریه و مهم ترین رهبر نظامی شان یعنی ابومحمد جولانی اختلاف افتاده است.
این اختلاف در یک مقطع با حمایت برخی از وساط روی به کاهش گذاشت و پول که مسأله اصلی بود، به صورت نصف و نصف میان آنها تقسیم شد. مقصود از پول درآمدهایی بود که از طریق مبرات مردمی در سعودی و دیگر بلاد و از طرف دولت های حامی جریان های افراطی و احیانا توسط امریکایی ها و اروپایی ها می رسید.
اما روشن بود که قدرت طلبی داعش برای تسلط بر کل منطقه تحت سلطه افراطی ها ، و بعد هم ادعای خلافت، به این معناست که دیگر جایی برای القاعده در این مناطق نیست و کار ظواهری به پایان رسیده است.

طبعا وقتی قرار شد ابوبکر بغدادی خلیفه باشد، دیگر ظواهری چه جایگاهی می تواند داشته باشد؟‌ طبیعی است که عوامل ایمن الظواهری در سوریه یعنی جولانی نیز جایی نخواهند داشت.
اکنون کار این منازعه بالا گرفته و عوامل تبلیغاتی داعش هر روز برنامه تازه ای علیه جبهه النصره تدوین و تنظیم کرده در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. یکی از آخرین آنها مطالبی است که عمر مهدی زیدان، شیخ طرفدار داعش ساخته و با شدت هرچه تمام تر به جولانی و ظواهری تاخته و به خصوص در تابلویی که در پایین می بیند، گفته است که امریکایی ها از وجود تو! ای جولانی! خوشحال خواهند شد.

در ماه گذشته زمانی که یکی از چهره های النصره با نام ابوخالد السوری کشته شد و ظواهری پیام رادیویی برای او و در رثای او داد، این عمر مهدی زیدان به شدت با او برخورد کرده ادبیات او را مانند روافض دانسته که همیشه در اول سخنرانی های خود از امامان و مشایخ خود یاد می کنند.

او در سراسر این برنامه، به انتقاد از ظواهری پرداخته و با تعبیر هداه الله اقدامات او را نادرست دانسته و جولانی را مورد استهزاء قرار داده است. او معتقد است که ظواهری سبب انشقاق در نیروها شده و بقیه را از الدوله الاسلامیه جدا کرده است. گویا این الدوله از سالها قبل بوده و ظواهری، جولانی را از آن جدا کرده است!؟ او معتقد است که اساس مال و اموال و سلاح جولانی از طریق همین الدوله الاسلامیه بوده است. او معتقد است که اساس فتنه از ظواهری است. اطلاعات وی بسیار ارزشمند است. متن نوار صوتی او را در آدرس زیر می توانید ملاحظه کنید.
https://www.youtube.com/watch?v=LNQgxfQOlCg

علاوه بر این، برنامه های ویدئویی دیگری علیه برخی از مشایخ طرفدار جبهه النصره ساخته و در یوتیوپ گذاشته است. از جمله مطالبی علیه شیخ محیسنی مطرح کرده که با عنوان «رد الشیخ ابوالمنذر عمر مهدی الزیدان علی الظالم الدوله الاسلامیه» در یوتیوپ قابل مشاهده است.
در مقابل برخی از مشایخ طرفدار القاعده مانند دکتر محمد المسعری نیز عمر مهدی زیدان را دجال کذاب نامیده و برنامه ویدئویی علیه وی با عنوان «الرد علی الکذاب الدجال عمر مهدی الزیدان» گذاشته است.
https://www.youtube.com/watch?v=IWo0YLz3D_s

 

رسول جعفریان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    94 4
    اقا شما مثل اينكه اينترنت نامحدود داري ؟ يوتوب فيلتر شده اون هم با اين سرعت
    • بی نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      11 6
      ما که یوتیوب و فیس بوک رو بدون فیلتر باز میکنیم البته https قبلش یادت نره
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    6 0
    فکرشو بکن از دست داعش باید به القاعده پناه ببریم.
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    40 15
    داعشی ها به نظرم تا قبل از نهایی شدن قیمت پراید به زودی طالبان را از بین میبرد و بعد افغانستان و پاکستان را تسخیر میکند و بعد از دو طرف به سراغ ما می اید
    • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      22 1
      و بعد از دو طرف پاره می شوند .
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    27 1
    اگه اینا به جون هم بیفتن که خیلی خوبه اگرچه بعید میدونم مثه همون داستانی که در سوریه پیش اومد و بعد با هم به توافق رسیدن
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    63 3
    خوب به سلامتی سران فتنشون که مشخص شد حالا این داعشی ها دلواپس حساب میشن یا جریان انحرافی ؟
  • علی ناصحی A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    28 0
    كمترین لازمه انسان بودن٬ رفتار عقلانی و خردگرایانه است.
  • بی نام EU ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    36 6
    فکری به حال خشکسالی بکنید داعش ایران خشکسالی است.
  • بی نام US ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    14 2
    والله ما که وقت نداریم تو یوتیوب بچرخیم. باید به دنبال یه لقمه نون بچرخیم
    • بی نام EU ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      1 0
      ما وقت داریم ؛اتفاقا نیاز هم داریم ولی اینترنت محدود اجازه نمیده
  • بی نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    11 2
    مثلی است که میگوید تنها الماس است که الماس را می برد. این نسخه بدلی از اسلام توسط استعارگران جدید برای از یبن بردن قداست و نابودی جوانان آن ابداع شده است و حالا حالا ها کار خواهد کرد تا مسلمین درگیر این بازیها بمانند
  • منصور نوين IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    15 1
    خوبه اينا هم مثل ما مزين به فتنه شدن آي فتنه فتنه فتنه چقدر خوبه فتنه
  • بی نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    3 1
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین