ایسنا نوشت: نیویورک تایمز به نقل از یک مقام وزارت دفاع می‌گوید که دولت آمریکا برنامه آموزش و تجهیز شورشیان سوری را متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این مقام پنتاگون، که به شرط فاش نشدن نامش مصاحبه کرده، به نیویورک تایمز گفته آموزش شورشیان "میانه‌رو" در اردن، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی متوقف می‌شود.

به گفته او به جای این برنامه مرکزی در ترکیه تاسیس می‌شود که گروهی کوچکتر، عمدتا از رهبران گروه‌های مخالف را "توانمندسازی" کند.

مطابق گزارش نیویورک تایمز بنا است به این گروه کوچکتر در مورد مانورهای عملیاتی و درخواست حمایت هوایی در عملیات رزمی آموزش‌هایی داده می‌شود.

همزمان اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، گفته است که باراک اوباما احتمالا به زودی در زمینه "تعدیل" برنامه حمایت از شورشیان سوری تصمیم خواهد گرفت.

آمریکا از بهار امسال برنامه‌ای را برای آموزش گروهی از شورشیان سوری آغاز کرد تا گروهی از مخالفان میانه‌رو برای مقابله با گروه موسوم به داعش آماده شوند.

به گزارش بی.بی.سی گفته می‌شود که این برنامه نتوانست بیشتر از چند ده نفر از مخالفان مسلح سوری را جذب کند و به همین دلیل از سوی برخی مقام‌های نظامی ارشد آمریکا یک "شکست تمام عیار" توصیف شده بود.

دست کم در یک مورد مقام‌های آمریکایی اعلام کردند شورشیانی که آموزش داده‌اند تجهیزاتی را که آمریکا در اختیارشان قرار داد به جبهه النصرة، نزدیک به القاعده، تحویل دادند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =