خاطرات مهدی همت از رسم ادب و صمیمیت شهید همدانی/ به نیابت از او بر مزار پدرم نایب الزیاره ام

فرزند شهید همت، عزادار هم رزم پدرش در دوران دفاع مقدس است و از اینکه خبر شهادت سردار حسین همدانی تایید شده، غصه دار است.

محمدمهدي همت که مي گفت شب گذشته ساعت 2 بامداد خبر شهادت وي را شنيده در گفت و گو با خبرآنلاين، گفت: تا صبح اميدوار بودم اين خبر تکذيب شود اما از هر کانالي پرس و جو مي کردم، خبر تاييد مي شد.

او که هم اکنون در سفر به اصفهان به سر مي برد، در حالي که بر مزار پدرش نشسته بود، پاسخ سوالات ما را با اندوه مي داد و گفت: آمده ام تا از جانب سردار همداني نايب زياره گلزار شهداي شهرضا باشم و اميدوارم زودتر به تهران برگردم و در مراسم خاکسپاري وي شرکت کنم.

«مهدي» که در پاسخ به تسليت ما مي گويد «چه مرگي بهتر از شهادت» از «حاج خانوم» که گويي مادرش است، خاطره اي مي گويد و آن اينکه «بچه که بوديم، پدر درباره يزيد و امام حسين و قيام عاشورا براي ما تعريف مي کرد و ما در ذهنمان بود که مي شود باباي ما هم اينقدر عمر کند تا با مقام امام حسين، در سني نزديک به او شهيد شود؟». تصور مهدي از شهادت سردار همداني، تصوري نزديک به آرزوي دوران کودکي مادرش است. اين سردار سپاه که از بازماندگان دوران جنگ تحميلي است، در سني نزديک به سن امام حسين و در مقامي نزديک به ايشان شهيد شد. مردي که به گفته «مهدي» از مسير و اصولش منحرف نشد و با شرافت شهيد شد. او مي گويد: «غصه ما براي از دست دادن او، در حقيقت دلسوزي براي خودمان است، نه براي شهادت او که انشالله نصيب ما هم بشود».

خاطرات بسياري از او دارد و به گواه دوستانش شهيد همداني او و برادرش را بسيار دوست داشت. مردي که به گفته وي، نصايحش را ضمن بيان خاطراتش بيان مي کرد.

مهدي همت مي گويد که تا پيش از فرماندهي شهيد همداني در لشگر 27 محمد رسول الله، از او براي حضور در جلسات اين مقر دعوت نمي شده و او هربار که خبري در اين خصوص مي شنيده، از اصفهان به تهران مي آمده تا در جلسات شرکت کند. تا اينکه پس از آنکه شهيد همداني در اين جايگاه قرار مي گيرد، با او تماس مي گيرد و مهدي همت مي گويد که عازم اصفهان است تا به خانه اش برگردد. «مهدي» وقتي به خانه مي رسد که شهيد همداني به همراه حسين بهزاد و گل علي بابايي منتظر وي در مقابل درب منزل بوده و حتي شام هم تهيه کرده بوده تا او و خانواده نگران پذيرايي از مهمانان نباشند. با آنکه «مهدي» تهران بوده و «سردار» مي توانسته با او در خانه شهيد باکري ديدار کند؛ اما شهيد همداني شخصا به اصفهان سفر کرده بوده تا از فرزند دوست شهيدش دلجويي کند و رسما از او دعوت به عمل آورد تا در جلسات بعدي اين لشگر شرکت کند. اين نخستين خاطره اي بود که پس از شنيدن خبر شهادت سردار همداني در ذهن «مهدي» نقش بست. «رسم ادب و صميميت هم رزم پدر».

به گفته فرزند شهيد همت، سردار درباره جلساتش، اعم از مهم و غير مهم بسيار حساس بوده اما هميشه براي فرزندان شهدا بويژه او و برادرش ارزش ويژه اي قائل بوده و حتي يک بار جلسه با فرماندهان سپاه را به دليل درخواست فوري او براي ملاقات ترک مي کند.

خبرآنلاين اين ضايعه را به او و ديگر فرزندان شهداي دوران دفاع مقدس تسليت مي گويد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466169

برچسب‌ها