۰ نفر
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

تحلیل یک کارشناس روس از اقدامات نمایشی داعش.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ادوارد لیمونوف، کارشناس روس در تحلیلی در روزنامۀ ایزوستیا رفتار اعضای داعش را که مجسمه های قدیمی را با چکش می شکنند، به رفتار هنرمندان افراطی دوران بعد از انقلاب سال 1917 در روسیه تشبیه می کند که می خواستند جامعه را تحریک کنند.
نویسنده در این باره معتقد است: در دوران انقلاب بزرگ فرانسه هم سر بریدن به وسیله گیوتین به عنوان نوعی تفریح برای مردان و به ویژه زنان از طبقات پایین اختراع شده بود.

به عقیده لیمونوف، پیروان داعش که یکی از رهبران آن به ویرانی کعبه دعوت کرد، مسلمانان واقعی نیستند. وی داعش را به اوکراین امروزی تشبیه می کند که آنجا هم مجسمه های عصر بزرگ شوروی را ویران می کنند. نویسنده رهبران داعش را به استفاده از اسامی مستعار متهم می کند و بر همین اساس تأکید می کند که کار آنها شبیه به تئاتر است. حتی به نظر می آید که فعالان داعش دانشگاههای تئاتر لندن و پاریس را تمام کردند.

در ادامه این تحلیل آمده است: غرب انگشت به دهان مانده و نتوانسته با آنها کاری بکند ولی ناگهان از شمال روسهایی آمدند که به احساسات نازک اروپایی ها کاری ندارند و مانند سابق انضباط دارند و در کشور سختگیر خود زندگی می کنند. آنها به طور شبانه روزی باندهای فرودگاه های سوریه را توسعه دادند و سپس سوار هواپیما های جنگی شده و بدون اینکه از نمایشنامه تئاتری حساب ببرند، به بمباران این هنرپیشه های با استعداد پرداخته اند.

نویسنده در نهایت اضافه می کند که به زودی باید منتظر فرار داعش باشیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =