ایسنا نوشت:

 رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در بازدید از مناطق مسکونی طایفه دروزی‌ها در لبنان آنها را به همراهی با جبهه النصره و جنگ در سوریه دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری الوطن العربی، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان که منتسب به طایفه دروزی‌هاست، گفت: طایفه دروزی‌ها باید به سوریه برود و اگر خواستار حمایت از خود است باید همراه با جبهه‌ النصره بجنگد.

افراد نزدیک به جنبلاط خبر دادند که وی در گشت‌زنی‌هایش در مناطق مسکونی دروزی‌ها در لبنان، طرح مسلح‌سازی این طایفه را که با آن مخالف و خواهان توقف آن بود، دنبال می‌کرد.

جنبلاط در بازدید از برخی مناطق دروزی‌نشین لبنان و دیدار با روسای این طایفه با رد خود مسلح‌سازی این طایفه در لبنان گفت: این اقدام خشت اول خودتخریبی این طایفه در لبنان و سوریه است.

جنبلاط با اشاره به اینکه تاریخ امروز تکرار می‌شود و ارتش لبنان ضعیف شده و گروهی با بهانه مظلومیت او را هدف قرار می‌دهند و گروه‌های دیگر در خفا از آن حمایت می‌کنند. در حالی که نهادهای نظامی این مصونیت سیاسی را که از خطر تجزیه محافظت می‌کند، از دست می‌دهد.

وی در ادامه نسبت به تکرار تجربه جنگ داخلی در لبنان که 16 سال طول کشید، هشدار داد.

جنبلاط در پایان گفت: ارتش بیش از تانک و جنگنده و هر چیز دیگری به مصونیت سیاسی نیاز دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    15 1
    کسانی که ولید جنبلاط رو میشناسن میدونن حزب بادترین موجود دنیاس و برای من عجیبه که چرا دوروزی ها هنوز بهش اعتماد دارن،یه روز طرف سعد حریریه یه روز طرف حزب الله یه روز طرف النصره...