روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد:


نشست مذاکرات دوجانبه وزیر حج و دیوان وقف شیعی عراق و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور سیدصالح الحیدری رییس این دیوان و حسن پلارک برگزار شد.

این نشست با محوریت بررسی اقدامات و فعالیتهای ستاد بازسازی در اعتاب مقدسه و تفاهم در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه دیوان وقف شیعی عراق و ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور سیدصالح الحیدری و حسن پلارک در تهران برگزار شد.

در این جلسه سید صالح الحیدری ضمن تشکر از فعالیتهای انجام شده در حرمهای مطهر اعلام داشت: با تفاهم به عمل آمده با ستاد بازسازی عتبات عالیات زمینه لازم برای خدمت رسانی به زائرین حرمهای امامان علیهم السلام در شهرهای گوناگون در عراق فراهم آمده است.

وی با اشاره به ایام زیارتی اربعین اظهار داشت: تلاش دیوان وقف شیعی، وزارت گردشگری و سایر نهادها به ویژه عتبه های مطهر بر این است که بتوانیم امنیت و امکانات لازم برای حجم بالای زوار در این ایام را آماده نماییم.

حسن پلارک درباره تفاهم های جدید با دیوان وقف شیعی گفت: بر اساس توافق به عمل آمده بازسازی حرم مطهر سلمان فارسی در مدائن به ستاد واگذار شده است.

وی درباره اقدامات ستاد برای ایام اربعین تاکید کرد: با توجه به وضعیت امروز عراق ستاد بازسازی عتبات عالیات و سایر نهادها با تشکیل ستاد اربعین در تلاشند تا با برپایی موکبهای مختلف به زائرین خدمات رسانی کنند. به همین منظور امسال در صحن حضرت زهرا(س) و صحن حضرت زینب(س) و در مسیر نجف به کربلا میزبان زائران خواهیم بود.

وی درباره ظرفیت مکانهای استقرار مسیر زیارتی عنوان کرد: در نجف و کربلا و موکبهای میان مسیر میزبان ده ها هزار نفر از زائرین خواهیم بود و حدود 700هزار وعده ی غذایی با کمک متبرعین مختلف در این ایام بین زائرین توزیع خواهد شد.

در ابتدای این نشست خلاصه ای از فعالیتهای ستاد در طول سالیان گذشته و نحوه پیشرفت و اجرای آنها برای وزیر حج و رییس دیوان وقف شیعی عراق ، حاضرین و اصحاب رسانه تشریح شد.

همچنین در حاشیه این نشست سید صالح الحیدری پرچم حرم مطهر امامین جوادین را به تقدیر از فعالیتهای انجام شده به این ستاد اهداء نمود.

خاطر نشان می شود سیدصالح الحیدری با هدف بازبینی اقدامات انجام شده و اجرایی توسط ستاد ، ارتقاء همکاریهای فی مابین و بررسی سایر زمینه های مشارکت و همکاری به ایران سفر کرده است و در مدت حضور خویش با سید حسن خمینی تولیت حرم امام راحل(ره) دیدار و گفتگو نموده است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386516

برچسب‌ها