ایسنا نوشت:

مدیرکل محیط زیست کردستان با اعلام خبر ممنوعیت اجرای سیرک حیوانات در استان کردستان گفت: مردم این منطقه همواره فرهنگ والای خود را در جنبش نفی شکار، سونامی اسلحه‌کشان و موج رهاسازی وحوش به ویژه پرندگان در اسارات و صیانت از حیات وحش در کشور و حتی جهان عرضه کردند.

عبدالوحید ریاضی‌فر گفت: مردم طبیعت‌دوست و انجمن‌های زیست‌محیطی کردستان در جریان برپایی سیرک به ظلم، اسارت و آسیبی که به حیوانات در این برنامه‌ها می‌شد اعتراض کرده و درخواست‌های مکرری را در خصوص جلوگیری از این رفتارها به اداره‌ی محیط زیست کردستان ارسال کردند.

او گفت: طی بازدید کارشناسان این اداره‌کل در سنوات گذشته از وضعیت حیوانات و مشاهده حیوان‌آزاری در این برنامه‌ها تصمیم گرفته شد دیگر هیچ گونه مجوزی به صاحبان سیرک‌ها جهت نمایش در استان صادر نشود و استان نیز به کمپین ممنوعیت نمایش سیرک حیوانات در کشور ملحق شود.

مدیرکل محیط زیست کردستان، گفت: بر همین اساس اجرای هرگونه نمایش سیرک حیوانات در استان کردستان غیرقانونی است.

براساس این گزارش، نمایش حیوان‌آزاری آشکار و بدرفتاری با حیوانات که تحت‌عنوان سیرک حیوانات در کشور و استان برگزار می‌شد، دارای جنبه‌های ضد فرهنگی و بدآموزی و بار منفی نسبت به محیط زیست است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    9 1
    آفرین کاش همه مسئولان ایران از شما یاد بگیرند
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    25 1
    آفرین
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    10 1
    درود بر مردم کردستان کاش در اصفهان هم این طرح اجرا میشد
  • بی نام GB ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    19 1
    اگر من برای تفریح یک حیوان را بکشم می شوم شجاع ولی اگر یک حیوان برای غذا مرا بکشد می شود حیوان وحشی
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    21 0
    به نظر من اگر با حیوانات رفتار خوبی بشه استفاده از اونها در سیرک منعی نداره مثل این همه کشور اروپایی که حقوق حیوانات رو هم دارند. متاسفانه این مسئول عزیز این مسئله رو نمیگن که مردم کردستان چقدر به سگ کشی ها که توسط شهرداری انجام میشه اعتراض می کنند. اگر ایشون راست میگن و به حقوق حیوانات احترام میذارن جلوی این سگ کشی ها در استان رو بگیرند که واقعا دیدنشون دردآوره