ایسنا نوشت:

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره وضعیت شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ آن‌ها گفت: ما معتقدیم تا جایی که از همه ابزارهای موجود استفاده مفید بشود و اعضای آن شبکه‌ها به محتوای مجرمانه توجه کنند دولت از این نحوه‌ی استفاده حمایت می‌کند.

محمود واعظی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی ابزارهای جدیدی هستند که ارزان‌قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها وزارت ارتباطات مانع اصلی استفاده از این ابزارهاست چون درآمد وزارت ارتباطات را به شدت پایین می‌آورند. اما از نظر دولت چون این ابزار از نظر اقتصادی مورد استفاده مردم است تنها از مردم خواهش داریم تلاش کنند فرهنگ استفاده از این شبکه‌های اجتماعی رعایت شود.

واعظی با بیان اینکه در استفاده از شکه‌های اجتماعی مسائلی مورد مخدوش شدن اخلاق اجتماعی می‌شود باید مورد توجه مردم باشد گفت: مردم باید خودشان به یکدیگر تذکر دهند تا یک شبکه‌ی سالم داشته باشیم چون یک طرف قضیه استفاده‌کنندگان از این ابزار هستند و طرف دیگر دسته‌ای هستند که از این موضوع رضایت ندارند.

وی با بیان اینکه مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی از نظر فنی و تکنولوژیکی با توجه به اینکه تعداد آن‌ها زیاد است، راه حل مناسب نیست و گفت: ما همواره از دانشگاهیان فارغ‌التحصیلان پژوهشگران و بخش‌های خصوصی خواسته‌ایم با حمایت ما شبکه‌های اجتماعی داخلی را به وجود آورند.

محمود واعظی که در حاشیه جلسه امروز هیات دولت سخن می‌گفت، در مورد نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اظهار کرد: در طول سالیان گذشته از سوی طرفین مذاکرات موضع‌گیری‌هایی مطرح شده‌اند و هر کدام از این هفت کشور عقب‌نشینی از آن را حیثیتی می‌دانند و این موضوع باعث پیچیده شدن مذاکرات هسته‌ای شده است.

وزیر ارتباطات با بیان این که مذاکرات هسته‌ای ایران یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: انتظار نداشته باشیم پروژه‌ای مثل مذاکرات هسته‌ای با یک مذاکره و رفت و برگشت قابل حل باشد.

وی افزود: براساس سیاست‌های مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری باید بگویم که قدم‌های خوبی در این مذاکرات برداشته شده است و به عنوان شخصی که سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته‌ام نسبت به آینده مذاکرات خوشبین هستم. چرا که معتقدم با روند یک سال گذشته بر آینده با حفظ حقوق مردم ایران در مذاکرات به نتیجه خواهیم رسید.

او همچنین در مورد عصبانیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و صحبت‌هایش در مورد ایران گفت: می‌بینیم که مذاکرات ایران با ۱+۵ به خوبی پیش می‌رود و رویکرد رئیس جمهورمان در سخنرانی‌ها و مذاکرات و ملاقات‌ها به نحوی بوده است که مورد استقبال بسیاری از رسانه‌های دنیا قرار گرفته‌اند و جمهوری اسلامی ایران جایگاه جدیدی در دنیا و منطقه پیدا کرده‌اند. پس آن‌ها که تلاش دارند تصویر جمهوری اسلامی ایران را در دنیا مخدوش کنند امروز به نتیجه دلخواه خود دست نیافتند و شاهدیم که برای ثبات منطقه و ایجاد صلح و آرامش و همینطور مبارزه با رادیکالیسم و تروریسم دست به دامان ایران شدند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    27 1
    ایول. واقعا وزیر خوبی هستی.