پرویز کلانتری: سرمنشاء فیلم‌های روشنفکری ایران «طبیعت بی‌جان» است

نقاش و هنرمند سرشناس ایرانی فعالیت گروه هنر و تجربه را زمینه‌ای برای ارتقای سلیقه عام مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش فیلم‌های گوره هنر و تجربه همزمان با عید قربان  در پنج سالن سینما آغاز می‌شود. مراسم شروع به کار این گروه روز شنبه 12 مهر با نماش مستند «اونشب که بارون اومد» ساخته کامران شیردل در موزه سینما برگزار می‌شود. آثاری همچون «ماهی و گربه»، «یک شب»، «از تهران تا بهشت»، «بیداری برای سه روز»، مستند «6 قرن 6 سال» در این گروه نمایش داده خواهند شد.

پرویز کلانتری نقاش و هنرمند سرشناس ایرانی، درباره طرح گروه سینمایی هنر و تجربه، گفت: «این اتفاق بسیار خوبی است و جای تحسین برای وزارت ارشادی است که در همین مدت کم چنین طرحی را پیش گرفته و حمایت می‌کند.»

او ادامه داد: «سینما دربرگیرنده سلیقه‌های زیادی است. از گذشته تا به امروز دو نوع سلیقه در این عرصه وجود داشته است. دسته اول فیلم‌هایی است که به اصطلاح به آنها بازاری گفته می‌شود و با یک لحن تحقیر‌آمیز ساخته می‌شود و دسته دوم سینمای روشنفکرانه است که باید به آن بها داد.»

کلانتری افزود: «سینمای ایران با شرایطی که در آن حاکم است و ممیزی‌هایی که گاه در آن اتفاق می‌افتد هیچ شباهتی به همسایگانش ندارد. در این شرایط فیلمسازی مثل اصغر فرهادی فیلمی ساخت که توانست با آن جوایز سینمایی دنیا را به خود اختصاص دهد و مهمترین جایزه سینمایی یعنی اسکار را هم بگیرد.»

او تاکید کرد: «از طرف دیگر مخاطبان سینمای ما سطح سلیقه‌شان ارتقا یافته است. بهتر است که به بالا رفتن سلیقه عامه مردم کمک کنیم و نمایش فیلم‌هایی از جنس فیلم‌های هنر و تجربه چنین کارکردی دارد. از نظر من سر منشا فیلم‌های روشنفکری ایران «طبیعت بی‌جان» سهراب شهیدثالث بود و جا دارد که مردم باز هم با فیلم‌های اینچنینی اشنا شوند و تنوع نمایش فیلم‌ها در سینمای ما روز به روز بیشتر شود.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =