ایسنا نوشت:


روزنامه نیویورک پست گزارش داد که همه به جشن تحلیف رئیس‌جمهوری جدید افغانستان دعوت شده بودند مگر رئیس! ملاعمر، رهبر طالبان.
ظاهر طنین، سفیر سازمان ملل در افغانستان به نیویورک پست گفت: اشرف غنی احمد زی، رئیس جمهوری جدید افغانستان اعضای طالبان را دعوت کرد. ما ملاعمر را دعوت نکردیم چرا که وی در لیست تروریست‌های تحت پیگرد است.

احمدزی در جریان مراسم تحلیف خود در روز دوشنبه پس از 13 سال جنگ خواستار برگزاری مذاکرات صلح با طالبان و گروه شبه‌نظامی دیگری با نام حزب اسلامی شد. احمدزی گفت: ما از مخالفان دولت خصوصاً طالبان و حزب اسلامی درخواست می‌کنیم تا وارد مذاکرات سیاسی شود. هر مشکلی که آن‌ها دارند باید به ما بگویند و ما برای آن راه‌حل پیدا می‌کنیم. اما تاکنون طالبان از آمدن بر سر میز مذاکره امتناع کرده است.

نماینده سازمان ملل در افغانستان گفت: طالبان تلاش‌های صلح ما را تقبیح می‌کند. ما باید با همسایگانمان در منطقه همکاری کنیم تا ببینیم که آیا طالبان حاضر می‌شود در برخی موارد به ما بپیوندد یا خیر.

از 11 سپتامبر 2001 ملاعمر یک چشمش را در جریان درگیری با شوروی در اواخر دهه 1970 و 1980 در جنگ افغانستان از دست داد، مخفی شده است و 10 میلیون دلار جایزه از سوی وزارت امور خارجه آمریکا برای سرش تعیین شده است. با این حال هنوز باور هابر این است که ملاعمر از مخفیگاهش طالبان را رهبری می‌کند.

طنین می‌گوید: او باید در پاکستان باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =