مسافرانی که به امید سفر و گذران اوقات فراغت راهی چند شهر ترکیه شده بودند، ناامید در شهر سرگردان شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پنجشنبه هفته گذشته تعداد زیادی از مسافران ایرانی در شهرهای مختلف ترکیه از جمله آنتالیا، کوش‌آداسی و بدروم پشت درهای هتلی که قرار بوده توسط آژانس مسافرتی برای آنها رزرو شود، ماندند.

این مسافران که به امید فراهم شدن همه اقدامات سفر راهی ترکیه شده بودند به محض ورود به هتل با ممانعت مسوولان هتل مواجه می شوند که از مسافران می خواهند تا هزینه هتل را پرداخت کنند.

این درحالی است که این افراد هزینه سفر را تمام و کمال از طریق آژانس های مختلف به حساب آژانس مسافرتی مادر ریخته اند. گویا رییس هیات مدیره این آژانس پول را به حساب کارگزار ترک خود در ترکیه نریخته است و مسافران را سرگردان در کشور غریب رها کرده است.

آژانس های واسط تعدادی از مسافران خود را از طریق صرافی های آشنا در ترکیه سرو سامان داده و اتاقی برای آنها اجاره کرده اند. عده ای خود متحمل هزینه شده اند و از باقی مسافران اطلاعات درستی در دست نیست.

در حال حاضر آژانس های مختلف همکار آژانس مادر، شکایت هایی را به سازمان میراث فرهنگی و دادسرای مجتمع قضایی در خیابان پردیس مطرح کرده اند. چه کسی یا سازمانی را می توان مقصر این حادثه عنوان کرد. سازمانی که مجوز داده تا این آژانس مسوول اعزام مسافران شود یا رییس هیات مدیره آژانس را که در حال حاضر در ایران حضور ندارد؟

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازیار A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    این آژانس ها همشون اینطورند، موقع ثبت نام خیلی خوش برخورد و خنده رو هستند، و کلی تعریف می کنند، وقتی میرسید به مقصد میبینید اون چیزی که تعریف کردند، دروغ بوده، و وقتی هم برگشتی و میری اعتراض میکنی، اصلا محلت نمی گذارند و خیلی بد و زننده باهات برخورد می کنند، فرقی هم نمیکنه که تور ارزان بوده یا گران
    • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      میخواستی نری خارج از کشور کسی مجبورت کرده ؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      44 1
      بی مسولیتی افرادی در متن خبر کاملا مشهود است بعضی ها مثل بی نام 19:13:14 هم ؛ در کلامشان همان بی مسولیتی را دارند.
  • کانتر A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    تا شما باشید تورهای لحظه آخری و ارزون قیمت نخرید
    • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      11 0
      چه ربطی داره مثل اینکه تا حالا مسافرت نرفتی.....؟
  • حسن A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    اگر شرایط گردشگری در ایران به روز شود ، مردم مجبور نیستند برای هواخوری و شنا و .......پول به جیب خارجیها بریزند ، خودمان مقصریم .
    • mehrdad US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      310 6
      شما یک درصد فکر کن که شرایط به روز شود آنهم در ایران
    • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      83 1
      برادر من انتظاراتی داری ها الان هزینه رفتن به کیش با ترکیه چندان فرقی نداره تازه این کجا و آن کجا
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    177 4
    یک سرو سامانی به آزانس ها بدهید. هرکی هرکیه اونجا و مردم دارن چوبش رو می خورن.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    99 3
    همین بلا سر من هم امد البته قبل از پرواز یعنی مسئول کانتر خارجی همه پول وچک کلی مسافر را برداشت و رفت استرالیا و ما ماندیم با کلی ضرر وچکهایی که ایشان داده به شرخرها وحالا مجبوریم انها را هم پاس کنیم واگر نه با حکم دادگاه اموالمان توقیف می شود
  • naser A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    217 3
    چرا اعلام نمی کنید اسم آزانس رو...
    • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      11 28
      چون آبرو دارن
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    49 1
    چی بگم از کلاه برداری آژانسها برادرم سفراولش رفت تایلند با یک هتل 3 ستاره با صبحانه وقتی رسید هتل که جای پرتی بود وبا کمال تعجب رسپشن هتل هم گفت ما صبحانه نمیدیم در صورتیکه توی قراداد بود البته به میراث فرهنگی شکایت کردیم و هزینه صبحانه رو گرفتیم
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    32 1
    پارسال پول هتل ٥ ستاررو از ما گرفتن مارو بردن ٣ ستاره مثل مسافر خونه بود شب اول از طبقه سوم هتل يه ايراني پرت شد پايين پليس تركيم كه ميگفتن ايرانيا خسته كردن مارو و......... خلاصه داستانيه انتاليا
  • عباس عبدی مقدم منش بگلو A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    16 1
    ...و از باقی مسافران اطلاعات درستی در دست نیست.
  • چوپان A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    4 10
    بی نام واقعا طرز تفکرت اینه؟ تو رو خدا بشین یه ساعت به حال خودت گریه کن خواهش میکنم ازت ... من از این حرفت از این همه.... گریم گرفت...
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    48 1
    چی درسته که این درست باشه؟
  • یاسر صیدیمحمدی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    10 33
    با درود، بنده نه از باب دفاع از آژانس های هواپیمایی بلکه صرفاً جهت اطلاع هموطنان عزیزم به عرض میرسانم که اتفاق هایی از این دست دلایل مختلف دارد، اول اینکه مسافران دنبال نرخ های پایین و کیفیت بالا میگردند همین مورد بسیار مشکوک است، 2 دیگر اینکه آژانس هایی که اقدام به برگزاری تور میکنند بایستی ضمانت نامه های سنگسن بانکی نزد گردشگری بسپارند تا نتوانند به راحتی آب خوردن پول این مردم مظلوم را بالا بکشند، بنده فوق لیسانس علوم سیاسی ، مدیر تور یک آژانس هواپیمایی هستم با دیدن رزرو کردن تور در انتالیا با قیمت 4 م یا بیشتر که هیچ اپشن خاصی مزیت بهتر و بیشتری نسبت به شمال و کیش خودمان ندارد غصه ام میگیرد، این همه ارز و عوارض خروج از کشور بماند.... دوستان همه بد نیستند، دیگران را به قضاوت ننشینیم...
    • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      33 0
      يعني شما ميفرماييد سرويس دادن مثلا هتل ريكسوس انتاليا در مورد اتاقها، صبحانه و ناهار و شام و ميان وعده با كيفيت بسيار بالا طرز برخورد و خدمات پرسنل هتل، امكانات تفريحي و سرويس به كودكان و چندين مورد ديگر، هيچ آپشن خاص و مزيت بهتر و بيشتري نسبت به هتل هاي كيش و شمال ندارد؟ بنظر من شما بجاي مديريت تور آژانس ، بايد بريد دنبال رشته خودتان در يكي از سفارت خانه ها كشورهاي دوست و برادر كه معمولا همه چيزش وارونه نشون داده ميشه.
  • پاي ثابت A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    22 1
    امسال دومين باره همچين خبري ميشنويم.به نظرم آژانس هاي با سابقه و خوش نام بايد با همفكري هم مشكل رو حل كنن چون سريعترين راه براي رسيدن به نتيجه هست .در غير اين صورت مسافرها به همه آژانس ها بي اعتماد ميشن و باعث كاهش درآمد خودشون ميشه
  • پويا A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    7 0
    چرا كسي نميگه : گل بود به سبزه نيز آراسته شد يا با پرايد مقايسه كنن
  • آرش A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    37 1
    ترسوها اگر خبر درسته چرا اسم آژانس را نمی زنید متاسفم براتون رسانه یعنی همین دیگه به رسانه های خارجی نگاه کنید. یکی از دلایل فساد نداشتن رسانه های با شهامت در کشورمان است می دونم منتشر نمی کنید منم درخواست نمی کنم
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    31 2
    آژانس را معرفی کنید تا بقیه فریب نخورند.
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    23 2
    منم یه بار از یه آزانس بلیت برای کیش گرفتم وقت برگشتن گقتن بلیتت ثبت نشده کلی سرگردون شدم. حالا خدا رو شکر کشور خودم بود. حتی به سازمان بازرسی کل کشور هم شکایت کردم ولی به هیچ نتیجه ای نرسیدم. تا وقتی که با کلاهبردارا درست برخورد نشه همین آشه و همین کاسه.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    9 0
    خيلي از آژانس ها اصلا" نه دفتري دارند و نه كارمندي و نه مشخصيه اي با sms و اينترنت و يك تلفن و حداكثر يك اتاق مشترك توي يك دفتركار ديگه كار مي كنند و هزينه ها را اينجوري كاهش مي دن تا بليط يا تور را ارزانتر بفروشند و يك وقتي هم اينجوري خسته ميشن و كل پول رو برميدارند و ميرند. وجدان و تعهد و نان حلال هم كلا در كشورهاي درحال توسعه اونم از نوع اسلامي اش فقط شعار هست.
  • دلسوز IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    7 0
    سلام نه بحث لحظه ی آخری مطرح است ونه بحث قیمت کدام گرانتر وکدام ارزانتر .بحث تعهد وحس مسئولیت مطرح است بهتر است که برخورد بسیار جدی با اینگونه آژانسهای مسافرتی صورت گیرد و جریمه نیز منظور شده و مجوز ایشان به صورت دائم لغو گرفته شود اسم آژانس هم باید در رسانه ها عنوان شود تا مردم بیچاره اینگونه حیران وسرگردان نشوندخداییش شرم آوره ما با خودمون این کار رو میکنیم وای به حال غریبه ها، الان ترکها راجع به ما چه فکری میکنن؟والله خجالت کمترین چیزیه که مسئولین همچین آژانسی باید بکشن من اگر سمتی داشتم میدونستم چه خوابی برایشان ببینم که هیچ آژانس دیگری جرات نکنه از مسئولیتهاش عدول کنه