تسنیم نوشت:

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار روز یکشنبه خود با سفیر هلند در تهران، اظهار داشت: با وجود وضع تحریم‌های ظالمانه از سوی غرب علیه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران سعی کرد براساس رویکردی تعاملی حقوق ملت را استیفا کند، اما ظاهرا سران نظام سلطه زبان دیپلماتیک و مذاکره با ایران را نمی‌دانند و من از شما می‌خواهم از طرف ما به آنها بگویید اگر تا پایان امسال این تحریم‌ها تمام نشود، ما آنها را خواهیم شکست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در پی تعامل با دیگر کشورها بوده است، افزود: با وجود تعهد طرف غربی در مذاکرات هسته ای با ایران مبنی بر جلوگیری از وضع تحریم‌های جدید، شاهد بودیم که در چند مرحله این تعهد از سوی آنها نقض شد و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی مشمول تحریم‌های جدید شدند که این نشان می‌دهد آن کسی که تعامل و گفت‌وگو را نمی‌فهمد غرب است نه جمهوری اسلامی ایران.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این نکته که شناخت غرب از ایران همواره یک شناخت کلی و مبتنی بر شنیده‌ها و توهمات بوده، نه شناخت از نزدیک و واقعی، ادامه داد: به نظر من اگر غرب بخواهد در چارچوب منافع طرفین به حل مسائل فی مابین بپردازد جز با شناخت علمی و واقعی و به دور از سیاست زدگی چاره ای ندارد.

رضایی با تاکید بر این مسئله که اسلام و دموکراسی هیچ تناقضی با هم ندارند، گفت: احترام به حقوق بشر جزء متن اسلام است و در ایران، از مردم گرفته تا دولت و حاکمیت همگی بر این اصول واقفند، اما شما با وجود نقض گسترده حقوق بشر در غرب مانند(همین قضیه اخیر فرگوسن در آمریکا) همواره با اهداف سیاسی ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه ایران در امر مبارزه با تروریسم از ابتدا و بدون کوچک‌ترین اغماضی فعال بوده است، افزود: مثلا در مورد داعش که تولد و ساماندهی آن بسیار شبیه القاعده است، ایران از ابتدا موضع روشن داشت، اما آمریکا و دیگر کشورهای غربی و حتی برخی دول مرتجع عربی تا زمانی که منافع مشخص خودشان تهدید نشد از آنها علیه مردم و دولت سوریه و عراق حمایت مالی، معنوی، لجستیکی و نظامی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شاهد مثالی بر گفته‌های خود به حضور دست کم 200 شهروند هلندی در صفوف تروریست‌های داعش اشاره کرد و گفت: بر مبنای محاسبات علمی این تعداد حضور فعال به معنای هم فکری حداقل 15 هزار نفر هلندی ها با آنها در کشور هلند است.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    آقای رضایی حرف های شما مستند و دقیق نیست. با زبان احمدی نژاد سخن نگویید.
  • حسین A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    آقای رضایی ادب هم خوب چیزیه ها. الکی نیست که هر دوره انتخابات رأی نمیارید
  • امیرحسین IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    56 15
    حرف های آقای رضایی تقریبا همش خوب بود اما ایشون کیه که هر روز از طرف نظام و ملت و غیره حرف می زنه مثلا همین حرف که"من از شما می‌خواهم از طرف ما به آنها بگویید اگر تا پایان امسال این تحریم‌ها تمام نشود، ما آنها را خواهیم شکست."این یعنی چی مگه ایشون جزو تیم مذاکره کننده اند یا مسئولیتی مرتبط با این زمینه دارند؟
    • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      67 10
      ايشون که اينقدر قدرت داره که تا پايان سال تحريم‌ها رو مي‌شکونه، چرا تا حالا نشکونده؟
    • بی نام GB ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      47 8
      اینگونه حرف ها باعث افزایش تحریم ها نشود؟؟؟
  • بی نام US ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    47 13
    چه نسبت بین تو واین امار دقیق داعشی ها وجوددارد
  • مسعود A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    45 9
    آقای رضایی حدود 10 ساله که تحریم ها این مملکتو فلج کرده شما چجوری میخواید تحریم ها رو بشکنید؟مسئولینن بالا رتبه هم نتونستن از پس تحریم ها بربیان شما با چه ابزاری و چگونه میتونید این کار انجام بدید؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    42 13
    برو هلند کاندید شو
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    50 8
    بعد از 35 سال آدم تعجب میگند از این بیان احساسی و شعاری در مقابل یک دیپلمات
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    47 29
    ببینم آقای رضایی شما وزیر امور خارجه ای ؟ رئیس شورای عالی امنیت ملی هستی ؟ رئیس جمهوری؟ که پاشدی رفتی روبروی سفیر یک کشور غربی این حرفاهارو زدی که آتو بگیرن ازمون ؟ مثل اینکه شما هم از دوستانی هستید که رفع تحریم ها به ضررتونه ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    16 47
    اروپاییها غربیها سرشونو زیر برف کردن..........وگرنه حقیقت کاملا روشنه....گور مردمانی رو که این چنین مسئولانی رو برسرکار ملتاشون دارن باید کند....اگرم حقیقتو میدونن موندم چرا سردمدارانشون رو بیخدا ها تشکیل میدنجز این نیست که مغزشونو از کاه پر کردن هرچی میبینن از فضای شبکه های استعماری فک میکنن همون درستهاسرائیلو نمیدونید چطور ساخته شده؟؟؟خدا مثال بزرگی رو براش اورده اونم داعشهیه حکومت ساختگیاونجا به اسم یهود بوده اینجا به اسم اسلامالبته داعش ردهی
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    7 42
    احمدی نژاد دیدی چکار کردیتورو مثال میزنن برا مستندات ی که حسابشون رو هوا میچرخهمحمود خیلی ساده گرفت حساب کتابو که اون اخر اخرا همهر ور به باد داد..البته شایدم تحریم های علت اصلی همه مشکلات ایرانه..وگرنه محمود مرد خوبیه.....نه دزد بود نه کلاه بردار فقط خواست زودتر از بن بست دراد مشکلات مردمی .سیاسی....روحانی خوب حرف میزنه باسیاستم اومده..داره با پنبه سرمیبره..هم مومن بودنشو داره ثابت میکنه هم اینکه یواش یواش پله پله از فتنه گرا دور میشه دورشون میزنه..دیدیم فتنه گرا دارن میگن روحانی کاربلد نیست چون گرفتن دیگه بااونا نست
  • مهدی tm A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    51 16
    آقای رضایی با این حرفها رییس جمهور نمیشی
  • داود A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    9 24
    اشقتم رضایی اگه باز هم تو انتخابات شرکت کنی باز هم رای میدم بهت من مثل خیلی ها بی سواد نیستم
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
      3 0
      بله، سوادتون از «اشقتم» نوشتن کاملاً معلومه