ادعای تبانی در انتخابات رییس شورای شهر مشهد

به گزارش ایسنا یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد اگر تبانی انتخاباتی در شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داشته باشد، استعفا می‌دهد.

«علی اصغر لطفی» در خصوص این موضوع، عنوان کرد: به روند کاری انتخاب هیات رئیسه در جلسه هماهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اعتراض داشتم و به همین دلیل در جلسه علنی آن حضور پیدا نکردم.
وی افزود: چطور می‌شود ظرف 24 ساعت فردی تنها با دو رای شورا به 15 رای برسد و به عنوان ریاست شورا انتخاب شود؛ بسیار بارز است که عملی معاملاتی انجام شده و تمام حرف‌هایی مانند امر به معروف و نهی از منکر به شکل تنها شعار در میان اعضای شورا وجود دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه کارهای معاملاتی انجام شده در شورا کاملا متناقض با ساحت دینی آن است، عنوان کرد: علاوه بر اینکه در روز انتخابات هیات رئیسه باید به جای دیگر می‌رفتم به خاطر موضوع تبانی در انتخاب هیات رییسه نیز گله‌ای داشتم و به صحن علنی نیامدم؛ همچنین در جلسه هماهنگی برای مقابله با این عمل به عنوان ریاست شورا کاندید شدم اما بعد از آن متوجه شدم این موضوع ممکن است میان اعضا تفرقه ایجاد کند.
لطفی خاطرنشان کرد: هنوز استعفای من از شورای شهر قطعی نیست و به توصیه برخی از بزرگان باید در این شورا بمانم اما اگر روال کار بخواهد همین گونه ادامه پیدا کند و اگر بخواهیم حقوق مردم را به خاطر خواسته‌های خودمان معامله کنیم، من دیگر جایی در شورا نخواهم داشت.
وی در خصوص استعفای دیگر اعضای شورا عنوان کرد: افراد دیگری مانند جواد ستاری نیز ممکن است در حرکتی اعتراض آمیز به انجام این اعمال استعفا دهند هر چند آقای ستاری و من گرایش‌های مختلف داریم اما چون ما بازماندگان شهدا هستیم نمی‌توانیم این وضع را تحمل کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: اگر بعد از این در شورای شهر شایسته‌سالاری ادامه پیدا کند از استعفای خود کوتاه می‌آییم اما اگر دوباره در تعیین اعضای کمیسیون‌ها تبانی انجام شود استعفای خود را رسما به شورا اعلام می‌کنم؛ باید در صحن علنی شورا به استعفای من رای بدهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =