واحدمرکزی خبر نوشت: وال استریت ژورنال نوشت افکار عمومی آمریکا چون معتقدند توافق هسته ای برای آمریکا و متحدان منطقه ای اش خطرناک است، با آن مخالفند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی نوشت: ویلیام گاستر با توجه به افزایش مخالفت ها با توافق هسته ای ایران در میان رای دهندگان، درباره چگونگی قبولاندن ارزش های این توافق پیشنهادی به افکار عمومی آمریکا در بیست و ششم اوت در مقاله ای تحت عنوان« اوباما باید با منتقدان توافق ایران وارد تعامل شود»، به دولت اوباما پیشنهادهایی داد.

رای دهندگان به طور روزافزون با این توافق مخالفت می کنند و این مخالفت تنها به خاطر یک موضوع است و آن هم خطرناک بودن آن است. این توافق در کوتاه مدت برای متحدان ما در خاورمیانه( غرب آسیا) و در آینده نه چندان دور نیز برای آمریکا خطرناک است. تقدیم کردن پنجاه تا صد و پنجاه میلیارد دلار پول از محل آزادسازی تحریم ها، مبلغی معادل تقریبا سی تا چهل درصد اقتصاد سالانه ایران- به کشوری که پیشروی حمایت نظامی و مالی تروریسم در سراسر دنیا است- برای متحدان ما در منطقه بسیار خطرناک است، به ویژه زمانی که رهبر معظم و رهبری نظامی ایران همچنان به بحث ها و انتشار کتاب هایی درباره اهداف بنیادی برای نابود کردن اسرائیل و آمریکا ادامه می دهند.
حقیقت این است که تکنولوژی موشک های بالستیک و تحقیقات نظامی هسته ای به هیچ عنوان در توافق با ایران گنجانده نشده اند یا به گونه ای ایرانی ها این برنامه ها را مدیریت می کنند که تهدیدی برای آمریکا محسوب می شوند. ایران در حال حاضر موشک هایی دارد که برد آنها تا اسرائیل می رسد. این موضوع که سعودی ها، مصری ها، ترک ها و اماراتی ها سلاح اتمی نسازند نیز اصلا مدنظر گرفته نشده است.
در تاریخ آمریکا دویست مورد وجود دارد که کنگره علیه یک توافق خارجی اجرایی رای مخالف داده است و بعدها توافق بهتری حاصل شده است.
چارلز کلمن نیز در این رابطه می نویسد شاید افکار عمومی با توافق هسته ای مخالف است زیرا از آنها خواسته شده است به دولت های ایران( پیشروترین حامی تروریسم)، روسیه( ولادیمیر پوتین)، چین و رئیس جمهور خودمان( که مخالفان را نادان خوانده است)، جان کری و آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل( که با ایران توافق کرده است اجازه دهد تهران خودش از سایت نظامی اش در پارچین بازرسی کند)اعتماد کند.
افکارعمومی هنوز دلیلی برای لغو تحریم ها علیه ایران نمی بینند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    12 1
    سال ها علیه ایران و تهدید بودنش تبلیغ کردند حالا جز این انتظاری نمی رفت. همون طوری که ضد امریکا تو ایران تبلیغ شده که بعضیا در برابر امریکا مقاومت می کنند. احتیاج به زمان داره. خود کرده را تدبیر نیست