سلامت نیوز نوشت:

براساس یک نظرسنجی که به مناسبت گذشت یک سال از کار دولت یازدهم در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در شهریورماه گذشته صورت گرفته، نتایج ترکیبی به دست آمده از نمره قابل قبول این سازمان به لحاظ سیاست گذاری و انتخاب رویکرد مناسب خبر می دهد .

در عین حال نمره اثرگذاری اجرایی و آثار سیاست ها در حد متوسط و یا کمتر از آن است. این مسئله نشان می دهد که سازمان به لحاظ اجرا و پایداری اقدامات اجرایی با چالش هایی روبروست.

این نظرسنجی که در دو محور «سیاست ها و رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست» و «آثار و پیامدهای سیاست ها و رویکردهای سازمان بر محیط زیست کشور» تنظیم شده، توسط 4586 نفر تکمیل شد که از آن میان 1929 نفر عضو تشکل های حامی محیط زیست بوده یا به گونه ای با این تشکل ها همکاری می کردند. 1929نفر نیز مردمی بوده اند که یا با تشکل ها و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی همکاری نمی کرده اند و یا اساسا هیچگونه فعالیت زیست محیطی نداشته اند.

در این نظرسنجی که نظرات مردم درباره تشکیل کمیته کاهش آلودگی هوا و نیز بنزین پتروشیمی مطرح شده است نشان می دهد 65 درصد پاسخگویان با جانشینی بنزین پتروشیمی با بنزین استاندارد و تأثیر زیاد این جایگزینی بر کاهش آلودگی هوا موافق هستند.

از نظر 40 درصد پاسخگویان تشکیل کمیته کاهش آلودگی هوا در پاک شدن هوا نقش مؤثری دارد. در این مورد بیشترین میزان به پاسخگویانی اختصاص دارد که معتقدند عملکرد این کمیته توانسته است در کاهش آلودگی هوا تاثیر داشته باشد. بنابراین قریب به دو سوم کل پاسخگویان سیاست سازمان حفاظت محیط زیست را در خصوص تشکیل کمیته ویژه کاهش آلودگی هوا تایید می کنند.

حدود 65 درصد پاسخگویان این نظر سنجی با جانشینی پتروشیمی با بنزین استاندارد و تأثیر زیاد این جایگزینی بر کاهش آلودگی هوا موافق هستند. در این مورد بیشترین افراد (39.5درصد )معتقدند که حذف بنزین پتروشیمی و ارائه بنزین استاندارد به میزان زیادی در کاهش آلودگی و پاک شدن هوای شهرها تاثیر داشته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدي A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    28 0
    ٣٥درصد بقيه چي ميگن ،بنزين الوده مي خوان
    • محسن IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      6 1
      سوال با زیرکی طراحی شده.خوب معلومه هیچکس آلودگی نمیخواد.ولی آیا پتروشیمی بنزین داره؟بنزین پالایشگاهها یا وارداتی سالمه و ...ای کاش سوال میشد: اگر برای شما اثبات بشود بنزین تولیدی داخل کشور که در آن ریفورمیت پتروشیمی ها هم به عنوان اکتان افزا استفاده شده سالم تر از بنزین ترکیبی وارداتی باشد استفاده از کدام بنزین را ترجیح می دهید؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    20 1
    و درست بر خلاف این جریان صدا وسیما گزارشی از تولید بنزین پتروشیمی و کیفیت خوب آن در اخبار ساعت 14 پخش کرد که احتمالن امشب بازپخش خواهد شد. در مورد خودروهای داخلی هم بازها صدا وسما همچون سهامدار این شرکتها گزارشهایی را در حمایت از آنها پخش کرده است
  • على IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    26 0
    يعنى كه ٣٥٪ ترجيح مى دهند ريسك سرطان گرفتنشون خيلى بيشتر شه؟ واقعا عجيبه
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    7 14
    این سوال سو گیری داره . سوال کرده بنزین پتروشیمی یا بنزین استاندارد . این یعنی با پیش فرض رفته استاندارد نبودن بنزین پتروشیمی سوال پرسیده . باید می پرسید بتزین پتروشیمی یا بنزین وارداتی .
  • بی نام GB ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    23 0
    یعنی اون 35 آلودگی هوا و بیماری پس از آن را انتخاب کردند؟
    • بی نام NL ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
      13 4
      شایدم اون 35 درصد به بنزین مثلا استاندارد اینا اعتماد ندارند...مگه تحریم ها برداشته شده که بتونیم بنزین بخریم؟
  • گگه IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    1 0
    این نظر سنجی کجا انجام شده ؟ یانظر سازی است.