شفا آنلاین نوشت:

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گفت: داروهایی که در ماهواره ها تبلیغ می شوند؛ غیر قانونی اند که مردم نباید فریب آنها را بخورند.

دکتر شیرین عادل افزود: عده ای بر این باروند که مصرف داروهای گیاهی بدون خطر و بی ضرر است در حالی که چنین تفکری 100درصد اشتباه است. زیرا بسیاری از داروهای شیمیایی نیز ریشه های گیاهی دارند.

وی تأکید کرد: در واقع این نکته که هیچ دارویی به تنهایی و بدون اصلاح عادات غذایی منجر به چاقی و لاغری نمی شود را نباید فراموش کرد.

عادل اظهار داشت: برخی از قرص های دارای تائیدیه در صورتی که برنامه غذایی نیز در کنار آنها باشد موثر واقع می شوند .حال آن که متأسفانه تبلیغات ماهواره ای مدعی چاقی یا لاغری با مصرف برخی قرص ها بدون رژیم غذایی هستند که چنین چیزی عملأ غیر ممکن و کذب است.

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: برخی افراد لاغر که از ظرافت و لاغری صورتشان رنج می برند با گرایش به چنین قرص هایی تمایل به تپلی در ناحیه صورتشان دارند.

وی ادامه داد:این افراد باید بدانند داروهای مورد مصرفشان حاوی کورتون است که شاید در مدت زمان کوتاهی پس از مصرف حس خوبی به فرد بدهد اما عوارض بسیار زیادی در پشت آن نهفته است.

وی عوارض مصرف طولانی مدت کورتون را ابتلا به پوکی استخوان؛ تأثیر منفی بر خواب و استرس بر شمرد و تأکید کرد: نکته جالب این که با قطع کورتون صورت فرد به حالت اولیه باز می گردد.

عادل با تأکید بر این که قرص های لاغری به هیچ عنوان تأثیر ندارند؛ هشدار داد: یکی از عوارض جدی این گونه قرص ها تأثیر منفی بر کبد است و از طرفی خیلی ادرار آورند که این امر موجب دفع آب بدن می شود.

وی افزود:درچنین شرایطی وزن فرد به صورت کاذب کاهش می یابد و با قطع دارو فرد آب دریافت می کند و دوباره وزن به حالت اولیه باز می گردد.

داروهای چربی سوز بخوریم یا نخوریم؟

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی تصریح کرد: داروهای چربی سوز؛ سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند؛ اگر چه میزانش آنقدر زیاد نیست که موجب لاغری شود اما حتمأ باید برنامه غذایی کنارش باشد و لازمه استفاده از آنها با صلاح دید پزشک است نه مصرف خود سرانه.

وی هشدار داد: افراد جامعه به طور جدی از مصرف داروهای تبلیغاتی ( گیاهی و شیمیایی) و داروهایی که دوستان و آشنایان معرفی می کنند پرهیز نمایند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    19 1
    متاسفانه این دارو ها سالهاست که در عطاری ها و بعضی داروخانه ها به فروش می رسند و وزارت بهداشت هیچ اقدامی رو در جهت جلوگیری از فروش انها انجام نمی دهد.
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    8 1
    مردم باید یاد بگیرن که اصولا نباید گول تبلیغات را بخورن. تبلیغاته. مقاله علمی که نیست. حالا دوست دارید با سلامتی خود بازی کنید دیگه به ماچه. اون شرکتی که اینها را می سازه می ره تفریح و شما هم می ری بیمارستان. باور نداری امتحان کن تا 20 سال دیگه بهت بگم کجایی.