نسیم آنلاین نوشت:

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح جامع حمل و نقل کشور تدوین شده است. عباس ‌آخوندی در مراسم بهره‌برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطارهای مسیر تهران- مشهد گفت: طی ۲۰ سال آینده تعداد وسایل نقلیه ایران به بیش از ۵۰ میلیون خودرو می‌رسد.

عباس آخوندی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطارهای مسیر تهران - مشهد گفت: استفاده از این سیستم سبب می شود ظرفیت جا به جایی شبکه حمل و نقل ریلی در مسیر تهران - مشهد و بالعکس صد در صد افزایش یابد.

عضو کابینه دولت یازدهم گفت: سیستم کنترل اتوماتیک قطارهای مسافری و باری که امروز به بهره برداری رسید به دست متخصصان ایرانی اجرا شده تا هر گونه سانحه ریلی در این شبکه به حداقل کاهش یابد.

او گفت: با راه اندازی این فرآیند در صورتی که لوکوموتیوران خطایی داشته باشد سیستم به صورت اتوماتیک آن را کنترل و متوقف می کند تا هرگونه حرکت در این مسیر با امنیت بسیار بالایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی توجه ویژه ای دارد و طی یکسال و نیم گذشته در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده و سرمایه گذاری های بیشتری هزینه شده است.

آخوندی با اشاره به مزیت های توسعه شبکه حمل و نقل حومه ای در اطراف شهر تهران و دیگر کلان شهرهای کشور گفت: بیش از 7 میلیون نفر در حومه تهران زندگی می کنند و همه آنها ملزم هستند برای انجام کارهای روزانه خود بین تهران و محل سکونت خود تردد کنند.

او گفت: با راه اندازی قطارهای حومه ای بسیاری از سفرهای مردم در این مسیر کاهش می یابد زیرا امروز شاهد تردد زیاد خودرو در مسیر تهران کرج هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون روزانه بیش از 120 هزار خودرو در بین تهران و کرج تردد می کنند در حالی که در صورت بهره برداری از قطار حومه ای بسیاری از این سفرها کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

آخوندی با بیان اینکه در اول انقلاب در کشورمان یک میلیون و 200 هزار خودرو وجود داشت اما اکنون با 14 برابر به بیش از 16 میلیون دستگاه رسیده است،پیش بینی کرد: طی 20 سال آینده تعداد وسایل نقلیه ایران به بیش از 50 میلیون خودرو برسد.

او گفت: کلان شهر تهران باید علاوه بر ایستگاه فعلی راه آهن سه ایستگاه بزرگ دیگر داشته باشد تا بتوانیم با 4 ایستگاه در سطح شهر و اتصال آن به مترو مسافران قطار را به سهولت به مترو متصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر این اتصال شبکه فرودگاهی تهران به ایستگاه های راه آهن ضروری است تا مردم بتوانند در شبکه حمل و نقل هوایی و ریلی همانند بسیاری از کشورهای جهان به سهولت جا به جا شوند.

او از طرح جامع حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: در این طرح در نظر داریم شبکه حمل و نقل کشور یکپارچه سازی شود تا همه بخش های حمل و نقل به یکدیگر متصل شوند.

آخوندی درعین حال گفت: البته محدودیت های زیادی داریم و علاوه بر سرمایه گذاری فیزیکی نیازمند سرمایه گذاری دانشی نیز هستیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت های موجود در شبکه حمل نقل ریلی ، هوایی، دریایی و جاده ای استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش از بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار در این مسیر هر 30 کیلومتر یک قطار به این مسیر اعزام می شد اما با بهره برداری از این سیستم هر 8 کیلومتر یک قطار در سیر این مسیر قرار می گیرد.

او با بیان اینکه برای تردد مردم در ایام تعطیلات نوروزی نیز برنامه های خوبی در حوزه های مختلف حمل و نقل به مورد اجرا گذاشته شده است ، پیش بینی کرد: درسال 94 ، 20 میلیون نفر از طریق شبکه حمل و نقل عمومی جاده ای ، بیش از 2 میلیون نفر از طریق ریل، 2 میلیون از طریق هوا و بیش از 8 میلیون نفر از طریق بنادر کشور جا به جا شوند و شاهد سفر بیش از 32 میلیون هموطن توسط ناوگان هوایی ، دریایی، ریلی و حمل و نقل عمومی جاده ای باشیم.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    6 0
    سالهاست که ضرورت توسعه ریلی حس شده وعدم توسعه آن باعث آلودگی هوا وتلفات جانی شهری وجاده ای وهدررفت سرمایه های کشور ووابستگی کشور به تولیدکنندگان بنزین وترافیک و......شده است.اما ممنون که بالاخره به مرحله عمل رسیدند.