آرمان در گفت و گویی با سیدفاضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس نوشت:

* جایگاه کسانی مثل رئیس دولت اصلاحات یا آقای عارف به‌صورتی است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. بالاخره این افراد  انسان‌های بزرگی هستند و جایگاه ارزشمندی دارند که قطعا دیده می‌شوند.

*اصلا قرار نیست دولت نقش خاصی در انتخابات مجلس داشته باشد. اگر دولت نقش ایفا کند به معنای مهندسی کردن انتخابات است. با این حال دولت تمام تلاش خود را خواهد کرد که آنچه مردم می‌خواهند به صورت قانونمند در کرسی‌های مجلس بنشیند. دولت در این زمینه به مردم کمک خواهد کرد اما این نه حق دولت است و نه دولت مایل است که دخالتی در بحث ورود بعضی افراد داشته باشد. دخالت دولت در انتخابات هم خلاف قانون و هم خلاف شرع است.

* دولت نمی‌تواند براي انتخابات مجلس ليست انتخاباتي بدهد. اما به‌عنوان مثال آقای نوبخت حزبی دارد که این حزب می‌تواند فعالیت داشته باشد و در چارچوب قانونی می‌تواند هر کاری انجام دهد. با این وجود با توجه به آنچه من از آقای روحانی شنیدم کسی حق ندارد حتی یک ریال از موقعیت‌ها و توانمندی دولت برای حزب خود هزینه کند. اگر این کار صورت بگیرد خلاف قانون است. آقای روحانی هم گفته است که با این موارد برخورد خواهد کرد.

* اصلاح‌طلبان دائما و بلاانقطاع در سطوح مختلف با آقای ‌هاشمی دیدار می‌کند. قطعا در این رده‌ها نظراتی تبادل می‌شود که در نهایت به نتیجه و تصمیماتی ختم خواهد شد. اصلاح‌طلبان دنبال یک انسجام جدی از افراد توانمند و بدون حاشیه هستند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید زنجان اوغلی A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    1 2
    درود بر نماینده سابق خدابنده و نماینده محبوب استان زنجان سید فاضل موسوی