العالم نوشت: سیدحسن نصرالله به شایعات منتشر شده دربارۀ تلفات سنگین حزب الله در حلب واکنش نشان داد.

سید حسن نصر الله در سخنرانی امروز خود که به مناسبت چهلمین روز شهادت مصطفی بدر الدین انجام شد، به شایعات منتشر شده دربارۀ تلفات سنگین حزب الله در حلب واکنش نشان داد و از تعداد حقیقی شهدای حزب و نیز تلفات تکفیری ها پرده برداشت.

سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان، در پاسخ به شایعات منتشر شده دربارۀ تلفات سنگین حزب الله در حلب گفت: «نبرد های سهمگین در حلب در جریان است. برخی ادعاهایی درباره شکست حزب الله در حلب و وارد آمدن ضربات شدید به حزب الله در رسانه های گروهی مطرح می کنند، اما وارد بحث و جدل در این موضوع نمی شویم. این بخشی از جنگ روانی علیه ماست. اما آنان که چنین اطلاعاتی را منتشر مسی کنند، اشتباه می کنند».

نصر الله برای پایان دادن به هرگونه گمانه زنی و شایعه ای دربارۀ تلفات سنگین حزب الله در حلب گفت: «تلفات حزب الله در حلب 26 شهید ، یک اسیر و یک مفقود بوده است. این تعداد واقعی تلفات حزب الله در حلب بوده و هر سخنی غیر از آن نادرست و غیر دقیق است».
نصر الله در ادامه به تلفات سنگین تروریست ها اشاره کرد و گفت: «شمار کشته های تروریست ها از ابتدای ماه جاری (24 روز گذشته) 617 نفر بوده است که ده ها نفر آنان فرماندهان عملیات های آنان بوده اند. 800 تروریست هم مجروح شده اند. 80 تانک، نفر بر و خودروی نظامی آن ها هم منهدم شده است».

نصر الله دربارۀ وضعیت حساس حلب هم تأکید کرد که رها کردن این شهر «اعطای فرصت جدیدی به طرح آمریکایی - سعودی - تکفیری برای محقق کردن یک پیروزی بزرگ در سوریه بود و همه موفقیت های گذشته مقاومت را تهدید می کرد. لذا وقتی لازم بود در حلب باشیم، به آنجا رفتیم. ما در حلب باقی خواهیم ماند. این رویکرد شهید بدر الدین بود».

نصر الله در برای تبیین اهمیت نبرد حلب و طرح دشمنان سوریه برای این شهر هم گفت: «هزاران تروریست از ملیت های مختلف به سوی حلب روانه کردند. مرزهای ترکیه به روی آنان کاملا باز بود. هدف از این تصرف بقیه شهر حلب است. به همین دلیل ما در برابر صفحۀ جدیدی از جنگ قرار دادیم نه یک درگیری گذرا. ما در برابر مرحله ای جدید از طرح های جنگی ضد سوریه قرار داریم. دفاع از حلب دفاع از بقیه سوریه و دفاع از دمشق، لبنان، عراق و اردن است».

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    4 1
    آمار شهدای جاده ای و خودروی ایران رو هم اعلام کنید لطفا