اکران نوروزی بهترین مستند جشنواره فجر در گروه «هنر و تجربه»

مهر نوشت:

مستند برگزیده جشنواره فیلم فجر و جشنواره سینما حقیقت، نوروز در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود.

مستند «آتلان» ساخته معین کریم الدینی که به عنوان بهترین مستند جشنواره فیلم فجر انتخاب شد، نوروز ۹۴ در گروه سینماهای هنر وتجربه به نمایش در می‌آید.

این مستند که جايزه بهترين فيلم مستند را در جشنواره فيلم فجر دريافت كرد، بیشترین جوایز جشنواره سینما حقیقت را هم از آن خود کرده است. از جمله جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین تصویر و این فیلم به صورت مستقیم و بدون نظر هیچ هیات انتخابی به بخش مستند جشنواره‌ فیلم فجر راه یافته بود.

معین کریم‌الدینی در سابقه فیلم‌سازی‌اش، مستند «وقتی ابرها پایین می‌آیند» را دارد. او برای این فیلم درجشنواره سینما حقیقت جایزه بهترین کارگردانی را گرفت و در جشنواره‌ فیلم فجر جایزه بهترین تصویربرداری را از آن خود کرد و در بخش تدوین هم نامزد شد.

او علاوه بر کارگردانی مستند در عرصه تدوین‌گری هم فعالیت موثری داشته است تا جاییکه برای تدوین مستند «تینار» جوایز سینما حقیقت و جشن خانه سینما را دریافت کرده است.

در خلاصه داستان این مستند آمده است:‌ «علی، پدرش و برادرانش مربی اسب هستند. اسب تمام هستی آن‌ها است. ایلحان نام اسبی است که مقام‌های زیادی نصیب خانواده‌ علی کرده. علی قرار است با پولی که از جوایز ایلحان و بقیه اسب‌هایش در می‌آورد ازدواج کند اما همیشه در کورس همه چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود....»

عوامل این فیلم به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تدوین­گر: معین کریم الدینی، مدیر تصویربرداری: سامان لطفیان، موسیقی: آریا عظیمی نژاد، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، پژوهش: فاطمه سرافراز.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =