ایرنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستکاری قانون کار بدون اصلاح دیگر عوامل موثر بر تولید را کاری نادرست عنوان کرد و گفت: قانون کار که سال 90 از سوی دولت دهم برای بازنگری به مجلس ارسال شد، اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است.

علی ربیعی گفت: کارگران و کارفرمایان به قانون کاری که دولت پیشین ارسال کرده بود، انتقاد داشتنند اما اصلاحی که در قانون کار صورت گرفته در زمان مسئولیت من نبود و ما این قانون را از مجلس پس نگرفته ایم.

او توضیح داد: زمانی که عرضه و تقاضای نیروی کار تناسبی با یکدیگر ندارند، شرایط برای کارگران که باید با چنگ و دندان شغل خود را حفظ کنند، دشوار می شود.

ربیعی ادامه داد: در چنین شرایطی صیانت از نیروی کار برعهده وزارت کار است و در صورتی که قرار است اصلاحی در قانون کار صورت بگیرد باید سرجمع مسائل در خصوص این موضوع مورد توجه و اصلاح قرار گیرد.

یادآور می شود، در زمانی که عرضه نیروی کار بالا است، جویندگان کار مجبور می شوند با توجه به تقاضای محدود شغلی برای دستیابی به شغل، تمام شرایط کار را از سوی بنگاههای اقتصادی بپذیرند.

وزیر کار با تاکید بر اینکه برنامه مشخصی در زمینه قانون کار نداریم، گفت: نشست هایی به شکل طبیعی بین شرکای اجتماعی کار در خصوص چگونگی اجرای قانون کار برگزار می شود اما نتایج این نشست ها به منزله تصمیم نهایی نیست.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    3 1
    ولش کنین بذارین همون قوانین قبلی باشه...عوضش میکنن ما مدت بیشتری بیکار میمونیم...