ایسنا نوشت: گروه تروریستی احرار الشام اعلام کرد که یگان امنیتی وابسته به این گروه مسئول ترور یک فرمانده ارشد ارتش سوریه و شش تن از همراهان آنان در دمشق است. در شمال سوریه نیز درگیری‌های شدید داعش با مخالفان ادامه دارد و ده‌ها کشته در صفوف دو طرف بر جای گذاشته است

به گزارش شبکه خبری الجزیره، گروه تروریستی احرار الشام که در شهر زبدانی در حومه دمشق با ارتش سوریه می‌جنگد، در فایلی ویدئویی که گفته می‌شود متعلق به عملیات ترور است‌ اعلام کرد که با هدف قرار دادن دو خودروی وابسته به نیروهای امنیتی سوریه در میدان العباسین دمشق، رئیف علی الحسن، سرتیپ گارد ریاست جمهوری سوریه و شش تن از همراهان وی را به قتل رسانده است.

احرار الشام در این نوار ویدئویی اعلام کرده که عملیات با هدف یاری شهر الزبدانی صورت گرفته که این روزها شاهد حمله نظامی گسترده نیروهای دولتی و حزب الله لبنان است. درگیری‌ها تاکنون باعث مهاجرت بخش عمده‌ای از ساکنان شهر زبدانی شده است.

این فرمانده ارشد گارد ریاست جمهوری سوریه هفته گذشته در دمشق ترور شد.

از سوی دیگر شهر الزبدانی و شهرک‌های شیعه نشین کفریا و الفوعه در حومه ادلب (واقع در شمال سوریه) پس از تعلیق مذاکرات میان احرار الشام و دولت سوریه در ترکیه، بار دیگر شدت یافته است.

منابع خبری در ادلب اعلام کرده‌اند که احرار الشام شهرهای کفریا و الفوعه را با ده‌ها خمپاره دست ساز گلوله باران کرده است.

در حمص نیز منابع خبری گزارش دادند که محله‌های شمالی شهر الرستن در حومه حمص توسط خمپاره‌های حاوی گازی سمی هدف قرار گرفته است و این حمله پنج کشته و بیش از 19 زخمی بر جای گذاشته است. پزشکان معتقدند گاز سمی استفاده شده کلر بوده است که چنین تلفاتی بر جای گذاشته است.

در همین راستا درگیری‌هایی نیز در حلب میان گروه‌ ترورستی داعش و مخالفان سوری روی داد و داعش مدعی‌ است نزدیک به 20 تن از مخالفان را در این درگیری‌ها از پای درآورده است.

اتاق عملیات حلب که شامل بزرگترین گروه‌های مخالفان مسلح استان است روستای حومه حلب را به عنوان مناطق نظامی ممنوعه اعلام کرده است. همچنین براساس گزارش مابع خبری در حلب دست کم 15 تن در عملیات انتحاری یک عضو داعش در ورودی شهر تل رفعت در حلب کشته و زخمی شدند.

مناطق شمالی حومه حلب این روزها شاهد درگیری‌ میان مخالفان سوری و داعش است و داعش در روزهای اخیر تلاش می‌کند با انفجار خودروی بمب گذاری شده به مناطق نزدیک به مرزهای سوریه‌ و ترکیه نفوذ کند. در این انفجارها تاکنون ده‌ها تن از جمله کودکان و زنان کشته شده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =