تسنیم نوشت: هزاران اسرائیلی برای به دست آوردن تابعیت کشورهای دیگر تابعیت اسرائیلی خود را لغو کردند.

بر اساس یک گزارش رسمی هزاران اسرائیلی برای به دست آوردن تابعیت کشورهای دیگر تابعیت اسرائیلی خود را لغو کردند و جالب اینکه درخواست تعداد زیادی از متقاضیان لغو تابعیت رد شده است.

به گزارش روزنامه الحیات، یک گزارش رسمی اسرائیلی فاش کرد که هزاران اسرائیلی برای به دست آوردن تابعیت کشورهای دیگر تابعیت خود را لغو کردند حال آنکه درخواست تعداد زیادی از متقاضیان لغو تابعیت رد شده است.

روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از گزارشی که  مقامات اسکان و مهاجرت اسرائیل با همکاری سفارتخانه های این رژیم در خارج از سرزمین های اشغالی تهیه کرده اند، نوشت: تعداد اسرائیلی هایی که در 12  سال گذشته از تابعیت رژیم صهیونیستی خارج شده اند بالغ برهشت هزار و 308 نفر است و در سال 2015 بیشترین آمار در این خصوص به ثبت رسید زیرا  749 نفر گذرنامه و کارت شناسایی خود را تحویل دادند.

این آمار در مورد سال های 2003، 470 نفر و در سال 2014 میلادی 635 نفر بوده است.

ترک تابعیت اسرائیلی  دلایل مختلفی دارد اما بسیاری از اسرائیلی ها برای به دست آوردن تابعیت کشورهای دیگر این کار را کردند و احتمال بازگشت به اسرائیل را نمی دهند.

این گزارش نشان می دهد بیشتر اسرائیلی هایی که از تابعیت  اسرائیل خارج شده اند به کشورهای آلمان، آمریکا، اتریش، بریتانیا و هلند رفته اند.

یکی دیگر از دلایل صرف نظر کردن از تابعیت اسرائیل  زندگی خارج از سرزمین های اشغالی فلسطین و احتمال بازنگشتن به این منطقه و نیز نارضیتی از قوانین سفر و گذرنامه های اسرائیل است زیرا بر اساس این قوانین اتباع اسرائیلی ناچار هستند تنها با گذرنامه اسرائیلی وارد سرزمین های اشغالی فلسطین شوند در حالی که آنان گذرنامه های دیگری نیز همراه دارند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    9 2
    چقدر دروغ اخه