گزارش بانک مرکزی حاکی از افت 1.13 درصدی ارزش متوسط بهای نفت‌خام پایه آمریکا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل است.

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار جهانی نفت در هفته منتهی به 4 اکتبر 2015 حکایت از آن دارد که متوسط بهای نفت خام پایه آمریکا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل 1.13 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد: به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت‌خام پایه آمریکا در محدوده 45.54 - 44.43 دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 45.01 دلار قرار گرفت.

بنا به این گزارش، متوسط بهای نفت‌خام برنت دریای شمال در هفته گذشته 1.14 درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش یافت. هر بشکه نفت‌خام برنت به نرخ‌‌های پایان وقت بازار مذکور در دامنه 48.23 - 47.34 دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه آن به 47.95 دلار رسید.

بانک مرکزی همچنین متذکر شده است؛ به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت‌خام اوپک در محدوده 44.66 - 43.51 دلار معامله شد. متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 43.82 دلار قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل 0.67 درصد کاهش داشت.

روند تحولات بازار جهانی نفت به روایت بانک مرکزی این‌گونه گزارش شده است؛ روز دوشنبه بهای نفت‌خام کاهش یافت. کاهش شاخص سهام در چین و آمریکا و افت سود شرکت‌های صنعتی در چین از مهم‌ترین دلایل افت بهای نفت‌خام بود. افت سود شرکت های صنعتی در چین سبب ایجاد نگرانی در مورد نرخ رشد صنعتی این کشور و تقاضای نفت خام شده بود.

در روز سه شنبه، موسسه جن اسکیپ پیش بینی کرد که ذخایر نفت منطقه کوشینگ آمریکا کاهش داشته است. این خبر سبب شد تا بخشی از افت بهای نفت در روز دوشنبه جبران شود.

روز چهارشنبه، با توجه به خبر حمله هوایی روسیه به مواضع مخالفان دولت سوریه بهای نفت باز هم افزایش یافت اما این افزایش کمتر از روز سه‌شنبه بود. البته طوفان در آمریکا از دیگر دلایل افزایش بهای نفت در این روز بود، زیرا با وقوع طوفان در اقیانوس اطلس احتمال بسته شدن پالایشگاه های نفتی وجود دارد. گفتنی است احتمال وقوع طوفان همواره به عنوان شوک مثبت در بازار نفت عمل می کند.

روز پنج شنبه، اعلام شد که خطر طوفان در سواحل ایالات متحده آن چنان قوی نیست و از همین رو بهای نفت‌خام بیش از یک دلار تقلیل یافت.

روز جمعه با انتشار گزارشی در مورد افت تولید نفت ایالات متحده برای پنجمین هفته پیاپی، بهای نفت‌خام بیش از یک درصد افزایش یافت. البته آمار کمتر از حد انتظار اشتغال ایالات متحده ابتدا باعث افت بها شده بود، اما پس از آن با انتشار این گزارش افت تولید نفت آمریکا، بهای نفت بالا رفت.

22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =