واحد مرکزی خبر نوشت: در پی ادعاهای کذب مبنی بر فرود موشک های روسی در شمال ایران ، ناتو برای دفاع از ترکیه اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش بلومبرگ، بعد از این که برخی مقامات آمریکایی اعلام کردند چند موشک روسی که از ناوهای این کشور در دریای خزر به طرف سوریه شلیک شده بود،‌ در شمال ایران فرود آمده است، ناتو خود را آماده می کند تا از ترکیه دفاع کند. این سازمان همچنین به روسیه در خصوص گسترش عملیات در سوریه هشدار داد.

حوادث روز پنجشنبه بیانگر وخیم تر شدن تنش های منطقه ای در پی قدرت نمایی روسیه در اولین عملیان نظامی برون مرزی اش خارج از محدوده اتحاد شوروی سابق است. ژنرال استالتنبرگ دبیر کل ناتو می گوید:« نقض حریم هوایی ترکیه از سوی روسیه قابل قبول نیست و اقدامات این کشور خطر محاسبه غلط را در پی خواهد داشت. ما برای ارزیابی اوضاع در تماس دائم با ترکیه هستیم.»

دبیر کل ناتو می گوید مهمترین اهداف هوایی و موشکی روسیه گروه تروریستی داعش نیست بلکه اعضای نیروهای میانه روتر مخالف بشار اسد هستند. وی از کرملین خواست با داعش بجنگد و از تقویت اسد دست بردارد.

یک مقام آمریکایی روز پنج شنبه اعلام کرد چهار فروند موشک کروز روسی که به طرف اهدافی در سوریه شلیک شده بودند ، در شمال ایران فرود آمده اند.این مقام افزوده است آمریکا درباره آسیب ناشی از این حادثه مطمئن نیست.اما وزارت دفاع روسیه این گزارش را که سی ان ان پخش کرده است ،‌تکذیب کرد و گفت همه موشک های شلیک شده از ناو روسی در دریای خزر به اهداف تعیین شده در سوریه برخورد کرده اند.یک مقام وزارت دفاع ایران نیز در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی این خبر را تکذیب کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا FI ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    23 4
    مقام امریکایی اگه مطمئن نبوده پس اطهار نظرش چه معنی می تونه داشته باشه؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    45 26
    روسیه کابوس داعش و عربستان و ترکیه
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
      25 33
      روسیه و کابوس؟ خخ