ایرنا نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اطمینان داریم سعودی ها به زودی در یمن شکستی تاریخی و سخت خواهند خورد و پیروزی ملت یمن نزدیک است اما چگونه و چه زمانی فقط خداوند سبحان آگاه است.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله در گفت وگو با شبکه ایرانی« الاهواز» خاطرنشان کرد: سعودی ها درصدد هستند تا یمن را به سرزمین سوخته تبدیل کنند، مانع وحدت و توسعه آن شوند وحتی اجازه ندهند که یمنی ها در خاک خود برای استخراج منابع طبیعی اقدام کنند تا فقیر و محتاج آنها باقی بمانند.
وی اظهارداشت: سعودی ها درصدد هستند دیکته های خود را بر ملت یمن تحمیل کنند تا این ملت درمقابل آنها زانو بزند و تسلیم شود اما یمنی ها امروز خواستار استقلال هستند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: سعودی ها درصدد هستند تا بگویند معنای انقلاب ملت یمن تبعیت محض آنها از جمهوری اسلامی ایران است اما این یک ظلم بزرگ، افترا و دروغ است.
سید حسن نصرالله گفت: ملت یمن حاضر نیست به زمان بندگی سعودی ها بازگردد و به همین دلیل آماده است قربانی بدهد، بنابر آنچه را امروز در یمن شاهد هستیم کشتار مردم این کشور است.
وی افزود: سعودی ها به همه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به عنوان وابسته های خود می نگرند و در چندین دهه تلاش کرده اند تا این معنا را جا بیاندازند و تقویت کنند.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: سعودی ها تحمل ندارند که کشورهای همسایه آن دارای حاکمیت مردمی باشند و قدرت در آنها گردش کند و به الگو تبدیل شوند.

** طرح سعودی ها در بحرین مانند طرح صهیونیست ها در فلسطین است
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه « طرح سعودی ها در بحرین مانند طرح صهیونیست ها در فلسطین است»، خاطرنشان کرد که آنها نمی خواهند ملت بحرین به اهداف و حقوق خود دست یابد.
وی تصریح کرد: ملت بحرین بهای نبرد برای وجود را می پردازد و این نبرد تاریخی و عمیق بحرینی ها ، محدود نیست.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: حاکمان بحرین قدرت تصمیم گیری ندارند و بدون اجازه سعودی ها نمی توانند کوچکترین تصمیمی بگیرند.
سیدحسن نصرالله گفت: به ملت بحرین اجازه داده نمی شود به اهدافش دست یابد تا درها به داخل عربستان بازنشود تا مردم این کشور هم خواستار تغییرات شوند.

** سوریه از مرحله خطر عبور کرد
وی در ادامه این گفت وگو با بیان این که « سوریه یک جایگاه اصلی و بزرگ در محور مقاومت دارد »، تاکید کرد: مقاومت یک فاکتور بزرگ در جلوگیری از تحقق طرح های آمریکایی است و به همین دلیل می خواهند آن را از بین ببرند و ساقط کنند و این یک حقیقت است.
دبیرکل حزب الله گفت: تاکنون میلیاردها دلار برای نابود کردن سوریه هزینه کرده اند، صدها تن سلاح و ده ها هزار عنصر مسلح را از سراسر جهان به این کشور آورده اند و رسانه های جهانی و عربی را برای تحریک مذهبی به کار گرفته اند و هدف همه این ها فقط ساقط کردن سوریه و سیطره بر آن است.
سید حسن نصرالله افزود: پایداری رهبری و ارتش سوریه و بخش بزرگی از ملت سوریه عامل اول شکست طرح های آمریکایی است و این پایداری سوری ها از حمایت و همبستگی همپیمانان و دوستان واقعی سوریه برخوردار است.
وی اظهارداشت: با گذشت زمان حقایق برای ملت سوریه فاش شد و دریافتند که هدف از ایجاد بحران و به راه انداختن جنگ علیه این کشور دموکراسی نیست و با ظهور الگوی وحشی و زشت داعشی، در افکار عمومی سوریه و جهان عرب تحولی بزرگ ایجاد شد.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: در سایه تحولات داخلی ، منطقه ای و بین المللی ، در سوریه از مرحله خطر عبور کرده ایم و پرونده سوریه به زودی وارد مسیر جدیدی می شود.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: اکنون که جهان واقعیت ها را می بیند احتمال رسیدن به یک راه حل سیاسی جدی برای پایان بحران و جنگ در سوریه وجود دارد.

** انقلاب اسلامی نعمت بزرگ
وی در ادامه این گفت وگو تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ برای ملت ایران و مسلمانان است اما مشکل کسانی هستند که این نعمت را نشناخته و شکر گذار آن نیستند.
دبیرکل حزب الله گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری امن و با ثبات ، دارای اراده و حاکمیت مردمی و همچنین کشوری آماده و قوی است که جایگاه خود را در معادله های منطقه ای و بین المللی حفظ و تثبیت کرده است.
سید حسن نصرالله افزود: باید سپاسگزار نعمت وجود نظام جمهوری اسلامی و نعمت وجود یک رهبر شجاع و پرهیزگار که مانند ایشان در این دنیا وجود ندارد، باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود اکنون کشورها و ملت های منطقه کجا بودند؟ ما از واقعیت هایی که مشاهده کرده ایم سخن می گوییم و نسل ما این نعمت بزرگ الهی را دیده است و می بیند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: همه ما باید در منطقه در کنار یکدیگر بایستیم و نباید از مسئولیت های بزرگ فرار کنیم و به مسائل جزئی سرگرم شویم زیرا اگر در پرونده های بزرگ خسارت ببینیم ، در همه چیز ضرر خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: اگر همه ما مسئولیت خود را برعهده بگیریم، قادر خواهیم بود مستکبران ، ستمگران و چپاولگران را شکست دهیم ، برای سرنوشت خود تصمیم بگیریم ، منطقه و کشورخود را بسازیم و آرزوهایمان را محقق نماییم.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: شبکه ها و رسانه هایی که صدای حق و حقیقت هستند حتی با وجود امکانات کم تاثیرزیادتری از صدها شبکه ماهواره ای دارند که میلیاردها دلارهزینه می کنند تا مردم را با دروغگویی گمراه کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =