نادر قاضی پور: با زنگنه هم جناح نیستم اما از او به خاطر گاز کشی روستاها متشکرم

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی مصاحبه اختصاصی اش به اتفاقات فینال لیگ برتر والیبال و عملکرد شهرداری ارومیه پرداخت. مصاحبه در سه بخش تدارک دیده شده بود که اکنون بخش پایانی آن را می خوانید.


برای قضیه  فینال والیبال در شعبه 2 دادسرای تهران به بازپرسی آقای قاسم زاده پرونده تشکیل شده است و بنده هم به بازپرس پرونده برای پیگیری مراجعه کرده ام. .داورزنی رئیس فدراسیون والیبال چند باری برای جواب به این قضیه مراجعه کرده است و بابت عملکرد بدش عذرخواهی کرده است.
هنوز مدارک ارسالی آقایان حضرت پور و یوسفی به دست بازپرس نرسیده است ، در نتیجه سه تن از هواداران مورد ضرب و شتم قرار گرفته روز پنج شنبه در دفتر کار من شکایت خود را تنظیم کرده اند و قرار است روز دوشنبه آن ها را به بازپرس پرونده تقدیم خواهم کرد.
شخص آیت اله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه پیرو شکایت من دستور اکید پیگیری این موضوع را صادر فرمودند.
قضیه فینال دارای 3 مشکل است ، اول اینکه چرا فینالی که قرار بود رفت و برگشت باشد چرا بصورت تک بازی شد؟ دوم اینکه چرا در شهر بی طرف برگزار نشد و سوم اینکه چرا بجای سالن 12000 نفری در سالن تمرینی 3000 نفری باشگاه پیکان برگزار شد ، جدای از این چرا در مورد اتفاقات بازی 3 روز قبل از فینال پیکان و تبریز ، مسئولین فدراسیون به این نکته که اتفاقات رخ داده که تهیه مقدمات برای بازی روز فینال است توجه نکردند که باعث بوجود آمدن این جریانات در فینال شود. در روز روشن فدراسیون حق اولی ارومیه و دومی تبریز رو از بین برد.


• سرجمع رضایت بخش است
من اعتقاد دارم با تغییرات ایجاد شده در سطح مدیران آذربایجان غربی در دولت اعتدال میتواند مورد رضایت باشد.
• عدم موفقیت در توافق ضربه مهلکی به دولت وارد می کند
به نظر من زود است در مورد ترکیب مجلس آینده قضاوت کنیم .شاید توافق مورد موفقیت قرار نگیرد آنگاه است که ضربه مهلکی بر طرفداران اعتدال وارد خواهد آمد.
اصلاحات 2 شاخه است : اصلاحات اعتدال ، اصلاحات با مشارکت ضد انقلاب اسلامی و فتنه گر.
اصولگراها هم در صورت وحدت رای می آورند در غیر اینصورت بمانند انتخابات ریاست جمهوری 92 شکست خواهند خورد.
استانی شدن انتخابات فاتحه حضور جوانان و نخبگان خوانده میشد و حالا که انتخابات استانی نیست میتوان امیدوار بود در حداقل در شهرهای کوچک امید زیادی برای انتخاب جوانان وجود داشته باشد.


• از زنگنه تشکر می کنم
من از چندین وزیر بهداشت ، رفاه ، امور اقتصاد دارایی سر موضوع MRI بیمارستان امام رضا که پنج شنبه افتتاح شد بحث کردم. با آمدن این دستگاه به شهر ما ابتدا از خروج پول از استان ما جلوگیری میشود در وهله دوم تصادفات بخاطر حمل و نقل کمتر کاسته میشود درآمد اشتغال جوانان ما هم بخاطر حضور بیماران از کشورها و استان های اطراف فراهم میشود.
اشتغال آذربایجان غربی مربوط به بازارچه ها ، مرز و گمرکات است و من تلاش زیادی در این مورد داشتم طوری که هر هفته و یا چند روز یکبار از گمرک سرو ، پیرانشهر و سردشت پیگیری دارم. بحث دوم پیگیر ایجاد کارخانه کنسانتره هستم که بسیار ارز آور است.
راه آهن ارومیه مدتی مسکوت مانده بود ولی در طی 22 بهمن تا خرداد با تشکیل جلسات موجب راه اندازی دوباره آن شدیم در حالی که عده ای در تلاش برای مسکوت ماندنش داشتند.
من بخاطر تلاش زنگنه وزیر نفت بخاطر گازرسانی به شهر ها و روستاها بخصوص آذربایجان غربی گرچه هم جناح نیستیم و از ایشان در مورد دکل های نفتی ، صنایع دریایی و پتروشیمی سوالاتی دارم تشکر می کنم ، وی تنها وزیری از بین پنج وزیر نفتی بود که برای گازرسانی به روستاها لبیک گفت و این کار را عملیاتی کرد.
من بدنبال آن هستم که آبروی نیروهای کم درآمد را بپوشانیم و شما اصحاب رسانه این سوالات را از آقای حسین زاده مدیرعامل کمیته امداد و خانم خدادوست مدیرکل بهزیستی در مورد تلاش نادر قاضی پور در بحث اشتغال چه ها کرده و چه ها نکرده است ؟


• عملکرد شهرداری ارومیه ، سیاسی است
من عملکرد شهرداری ارومیه را سیاسی می دانم . از جمله بودجه های شهرداری همان پول هایی است که من با پیگیری از تهران بعنوان سوخت دریافت می کنم . پول را من از تهران می گیرم ولی در نهایت بنام آنها تمام میشود . در همه جای ایران و جهان شهرداران با خرید زمین ها و خانه ها برای باز کردن کوچه ها و خیابان ها تلاش می کنند ولی در ارومیه کوچه ها و خیابان ها محدودتر شده است چون زمین های احتیاطی را برای پول بیشتر به فروش رسانده اند بعنوان مثال کنار مسجد عمار ، البرز ، ارغوان.
ما در ارومیه یک شش و یک فرش زیر پا داریم. شش همان طبقات و فرش زیر پا همان فضای سبز است . هوای خنک کننده ارومیه از کوه خلیل سیلوانا شروع و در دشت سیلوانا سرعت می گیرد و از تنگه شهرچای وارد شهر میشود ولی با احداث سد شهرچای دمای ارومیه تا 8 درجه افزایش یافت سپس با احداث پروژه های مشارکتی طبقه بلند مثل اوریاد در کنار آب رودخانه سبب افزایش 5 درجه ای دما شد. دادن 8 طبقه در کوچه های 8 متری به چه معناست ؟


• همه شهر والفجر ، آزادگان و دانشکده نیست
چرا شهرداری در مورد پروژه مشارکتی با ترکیه تلاشی ندارد . مگر پروژه ای با آن عظمت با یکی دو دستگاه لودر و کمپرسی و یک کانکست فلزی 2*2 راه می افتد.؟
من نامه امضا شده بین مسکن و شهرسازی ، شهرداری و نظام مهندسی را بمنظور توافق با هم ندیدم ولی اگر این نامه امضا شده چرا ده ها نامه توسط مسکن و شهرسازی درمورد تخلفات و پروژه های مشارکتی را به دادگاه ارائه شده است ؟ چرا 62 مورد پرونده در دادگاه توسط مسکن و شهرسازی ارائه شده است که 2 تای آن مشارکتی است ؟
وضعیت شهرما ، خوب نیست . حاشیه های شهر مثل وکیل آباد ساماندهی نشده ، مناطقی مثل شهید کوهنورد فاضلاب ندارد و از جوی ها و خیابان ها جاری میشوند . آنها هم مسلمانند. همه شهر والفجر ، آزادگان و دانشکده نیست .

مصاحبه با نادر قاضی پور نماینده دوست داشتنی ارومیه به پایان رسید و برای خواندن بخش های قبلی بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

بخش اول مصاحبه نادر قاضی پور

بخش دوم مصاحبه نادر قاضی پور

سینا افشاریان ، علی غیور ، هومن حشمت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشار IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    5 7
    خداوند تبارک وتعالی جناب آقای مهندس نادرقاضی پور نماینده محترم ارومیه وزبان گویای آذربایجان رابرای ما حفظ فرمایند..