8 تفاوت در فکر کردن ثروتمندان و فقرا/ تحصیلات ثروت نمی آورد

افراد معمولی فکر می‏کنند که راه ثروتمند شدن طی کردن مراحل تحصیلی است در حالی که ثروتمندان معتقدند آنچه انسان را ثروتمند می‏کند برخورداری از دانشی منحصر به فرد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شیوه نگرش ثروتمندان و انسان های معمولی یکسان نیست تا جایی که حتی ممکن است نگاه این دو قشر به موضوعاتی یکسان مانند تحصیل و یا پول متفاوت باشد. وبسایت اقتصادی بیزنس اینسایدر فهرستی از تفاوت ها در شیوه نگرش ثروتمندان و افرادی که وضع مالی چندان مناسبی ندارند را تهیه کرده است:

1- انسان های معمولی فکر می‏کنند که پول منشا شر است در حالی که ثروتمندان فقر را منشا شر می‏دانند. دقیقا به همین خاطر است که در اقشار کم درآمد ثروتمند شدن با نوعی احساس شرم همراه است. اما طبقه ثروتمند می‏دانند که هرچند پول شادی کسی را تضمین نمی‏کند اما زندگی را راحت تر می‏کند.

2- انسان های معمولی فکر می‏کنند که خودخواهی یک ایراد است در حالی که ثروتمندان خودخواهی را ارج می‏نهند. ثروتمندان تلاش می‏کنند تا شاد زندگی کنند و تظاهر به نجات دادن دنیا نمی‏کنند. اما اقشار کم درآمد این نوع رفتار را پسندیده نمی‏دانند. آن ها این حقیقت را نادیده می‏گیرند که اگر شما به خودتان توجه نکنید، در موقعیتی قرار نخواهید گرفت که بتوانید به دیگران نیز کمک کنید.

3- افراد معمولی در بیشتر مواقع منتظر رخ دادن معجزه هستند در حالی که ثروتمندان می‏دانند بدون سعی و تلاش نتیجه ای حاصل نمی‏شود. ذهن اقشار کم درآمد به اصطلاح "لاتاری گونه" است به این معنی که همواره امیدوارند تا شماره ای که توسط آن ها خریداری شده برنده میلیون ها دلار شود و یا منتظرند که قوانین دولتی باعث افزایش حقوق بازنشستگی آن ها شود. اما به ندرت می‏توان ثروتمندی را در صف خرید بلیت بخت آزمایی دید. آن ها ترجیح می ‏دهند وقت خود را به حل مسایل کاری اختصاص دهند.

4- افراد معمولی فکر می ‏کنند که راه ثروتمند شدن طی کردن مراحل تحصیلی است در حالی که ثروتمندان معتقدند آنچه انسان را ثروتمند می‏ کند برخورداری از دانشی منحصر به فرد است. به همین خاطر است که بسیاری از افراد متعلق به اقشار کم درآمد مدارک تحصیلی را یکی پس از دیگری کسب می‏کنند در حالی که یک فرد ثروتمند با کسب تخصص در یک موضوع خاص ثروت قابل توجهی بدست می‏آورد.

5- افراد معمولی همواره در یاد روزهای خوب گذشته به سر می‏ برند در حالی که ثروتمندان مشغول رویا پردازی در مورد آینده هستند. میلیونرهای خود ساخته به این خاطر ثروتمند شده اند که دست از رویاپردازی و دنبال کردن اهدافشان بر نداشته اند. افرادی که فکر می‏ کنند بهترین روزهای زندگی را پشت سر گذاشته اند، بعید است که بتوانند آینده درخشانی را برای خود بسازند.

6- افراد معمولی از راهی پول درآورند که چندان علاقه ای به آن ندارند در حالیکه ثروتمندان از کارهایی که برایشان لذت بخش است به کسب درآمد می‏پردازند. گاهی به نظر می‏ آید که افراد ثروتمند همواره مشغول کارکردن هستند اما موضوع این است که آن ها همان کاری را انجام می‏ دهند که از آن لذت می ‏برند در حالی که افراد معمولی در مدارس اینگونه آموخته اند که باید تلاش کنند تا شغلی که حتی دوست ندارند را بیابند و از طریق آن درآمد کسب کنند.

7- روانشناسان معمولا به افراد توصیه می ‏کنند که اهدافی معمولی را برای خود برگزینند تا بتوانند آن ها را تحقق ببخشند و احساس ناامیدی نکنند. اما حقیقت این است که کمتر کسی بدون برخورداری از "آرزوهای بزرگ" می‏تواند ثروتمند شود.

8- افراد معمولی فکر می‏کنند شما باید کار خاصی انجام دهید تا ثروتمند شوید در حالی که به نظر ثروتمندان شما باید آدم خاصی باشید تا ثروتمند شوید.


3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    عالی بود. ممنون
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    تکراری بود و به درد جامعه ایران نمی خورد..........
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    66 6
    10 افراد معمولی چون متکی به میراث دیگران نبوده و پارتی ندارند درس می خوانند و موفق هستند ولی وقتی فارغ التحصیل میشن می بینن یک پولدار با مدرک دانشگاهای غیر انتفاعی و ... که همه میدونین یک مدرک خریداری نموده و شده رییس و مدیر و سرپرست و ...به حول وقوه الهی طی 8 سال گذشته کسانی که دیپلم به زور میگرفتن شده اند مهندس و فوق لیسانس و دکترا و بیشترین آمار فرار نخبه ها هم توی همین بازه زمانی اتفاق افتاده. توی شهر ما یک لیسانس معارف شده شهردار و حین مسولیت رفته یک مدرک شهرسازی گرفته خریده و برادر و خواهر و فک فامیل ایشان هم همگی مدیر و معاون بودند و جوانان زیادی با مدرک شهرسازی و مرتبط بیکارند. ما چیزی دیگری دیدیم و به قولی"شنیدن کی بود مانند دیدن"
  • نقی IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    14 38
    علم بهتر است از ثروت
    • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
      26 5
      زرشک
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    3 0
    امروز هم مطلب جدید یاد گرفتم. ممنون خبر
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    2 0
    پشتوانه خوبی داشته باشی
  • مهدی A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    1 0
    منکه شاخ درآوردم کارلوس اسلیم 70میلیارد دلار سرمایه‌ دارد من کرایه خانه می پردازم مردم این تفاوت چی میتونه باشه
  • رضا A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    1 0
    خیلی جالب بود