معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه مسئولین به موضوع زنان و بهره گیری مناسب از تخصص های بانوان خاطر نشان کرد: بهره گیری مناسب و تخصصی از تخصص های بانوان و مهارت های آنان از وظایف مهم دولت است.

به گزارش ایسنا، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه الزهرا(س) با قدردانی از نیم قرن تلاش این دانشگاه در حوزه علم و فناوری با تاکید بر لزوم توجه مسئولین به موضوع اشتغال جوانان و زنان در کشور خاطر نشان کرد: در کشور ما باید در مدیریت، اجرا و نظارت فرصت های برابری برای حوزه های قانونگذاری فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که وظیفه ما این است که در مسیر حرکت به سمت توسعه،‌ اشتغال بعد از آموزش را برای زنان فراهم کنیم به منشور حقوق شهروندی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: ما در معاونت حقوقی ریاست جمهوری این منشور را تهیه کردیم و این افتخار را داریم که در این منشور به نحو بایسته ای به حقوق زنان پرداخته ایم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این‌که حق تحصیل ، آموزش و برنامه‌های آموزشی حق حضور در مجامع فعال و فرهنگی، علمی، حق حضور در برنامه‌های درسی و متون آموزشی از جمله حقوقی است که در منشور حقوق شهروندی برای زنان یاد شده است تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی برای زنان کشور یکی از وظایف ماست.

وی با بیان این‌که بهره‌گیری مناسب و تخصصی از تخصص‌ها و مهارت‌های بانوان از وظایف مهم دولت محسوب می‌شود اظهار کرد: انتظار می رود که در سیاست های برنامه ششم مسائل مربوط به زنان در بخشی مختص به آن‌ها پرداخته شود.

امین زاده در ادامه به حضورفعال زنان در عرصه های اقتصادی اشاره و اظهار کرد: باید از زنان حمایت های مالی شود و به آنان اجازه داده شود تا استعدادهای خود را در عرصه های مختلف به شکوفایی برسانند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با انتقاد از حضور کمرنگ زنان درحوزه های مختلف سرمایه گذاری و سیاستگذاری کشور تصریح کرد: زنان باید در حوزه های قانونگذاری و اجرایی و مجلس نقش پررنگ تری ایفا نمایند.

وی همچنین با اشاره به نقش زنان در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: در خصوص توسعه ملی زنان باید این باور را داشته باشند که مصرف کالاهای داخلی چرخ کارخانه های داخل را به حرکت در می آورد و جلوگیری از واردات خارجی اقتصاد کشور را مقاوم می‌کند.

امین زاده با اشاره به نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف افزود: اعتدال و صرفه جویی نقشی است که فقط از زنان چه در خانواده و چه در جامعه در حوزه مصرف بر می آید.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در محیط های کاری و نیز همچنین لزوم بهره گیری از نیروهای متخصص در کشور، به نقش نهادهای مختلف در حوزه کارآفرینی زنان اشاره کرد و گفت:‌افزایش بهره وری با وجود دختران و زنان متخصص افزایش می یابد.

وی با بیان این‌که یکی از معضلات جدی اقتصادی کشور غیرموثر بودن کار اداری است اظهار کرد: با حضور دختران که وجدان کاری بالایی دارند می توان چرخ کشور را به حرکت در آورد.

امین زاده در پایان خاطر نشان کرد: ما در معاونت حقوقی ریاست جمهوری تمام تلاش خود را برای حفظ حقوق زنان و ایجاد بستر لازم برای اشتغال و کارآفرینی زنان انجام می دهیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    11 0
    حرف خوبی است گر چه خوب و بد همه جا هست به نظر بنده باید خدمات الکترونیک جای بخش اداری را بگیرد واقعا در تمام ادارات بخش ادری بزرگترین بخش و فشلترین بخش است
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    4 27
    در محیط هایی که کار کرده ام راندمان و توان کاری خانمها خیلی پایین بوده به نظر من خانمها بهتره خونه بشینن اجاه بدهند مردها کار کنند بودنشان ر محیط کار هم کیفیت را پایین میاورد و هم باعث افزایش بیکاری میشود ضمنا اسم این صفحه را هم بگذارید صفحه خانم مولاوردی من نمیدانم چرا فکر میکنی خانواده یعنی زن و..و مرد نقشی ندارد؟ این صفحه را هم منحصرا تبدیل کرده اید به حرفهای زنانه