واحدمرکزی خبر نوشت:

رابرت پیشل Robert Pszel رییس دفتر اطلاعات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد ناتو به دنبال بازگشت به روابط عادی با مسکو است.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، وی گفت:« من مطمئنا می دانم که تمام کشورها عضو ناتو و خود ناتو از نظر سیاسی به دنبال بازگشت به روابط عادی و کامل با مسکو و نیز دسترسی به مشارکت در روابط روسیه-ناتو هستند. این آرزوی ماست.»
وی تصریح کرد ناتو به دنبال رویارویی با روسیه نیست. با این حال این مقام ناتو اذعان کرد :«در حال حاضر ما با بحران مهمی در روابط میان ناتو و روسیه مواجه ایم.»
رییس دفتر اطلاعات ناتو در روسیه خاطر نشان کرد :«در سال های 1990 تلاش های بسیاری برای توسعه روابط بر اساس اصول جدید، با شکل جدید و موضوع جدید انجام شد. طی سال های طولانی دو طرف سرمایه گذاری زیادی در این رابطه کرده اند.»
در پی بحران اوکراین ناتو گشت زنی های هوایی را بر فراز کشورهای منطقه بالتیک تشدید کرد و نیروی کمکی به دریای مدیترانه فرستاد. هواپیماهای شناسایی ناتو نیز مدام بر فراز لهستان و رومانی پرواز می کنند. آمریکا نیز قصد دارد حدود 150 تانک و خودروی زرهی در اروپای شرقی مستقر کند.
پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو معتقد است گسترش بی ملاحظه و نامحدود ناتو اشتباهی است که ثبات اروپا را تضعیف می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =