ایسنا نوشت:

رئیس ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه گفت: به خانواده سربندی (اولیای دم در پرونده ریحانه جباری) گفتیم عزیز شما کشته شده است شما عزیز دیگری را نکشید.

محمد جواد لاریجانی در مورد اینکه آیا ستاد حقوق بشر تمهدیداتی اندیشیده است که پرونده‌های مانند "ریحانه جباری" پایانش عفو باشد؟ عنوان کرد: در مورد قصاص مبنای قوه قضاییه تشویق به عفو است در مورد پرونده "ریحانه جباری" هم باید بگویم آن روز 5 پرونده دیگر همزمان برای اجرای حکم قصاص بود که رضایت اولیای دم 4 پرونده حاصل شد و آنها از اعدام رهایی پیدا کرده‌اند.

او گفت: وظیقه قوه قضاییه این نیست که تشویق به اعدام کند زیرا براساس صراحت قرآنی وظیفه همگان تشویق به عفو و گذشت است. در مورد پرونده "ریحانه جباری" قوه‌ قضاییه اقدامات وسیعی انجام داد، اولیای دم هم تا حدی رضایت داده‌ بودند.

لاریجانی گفت: متاسفانه در این پرونده تبلیغات وسیعی شد طوری که می‌گفتند مقتول مرتکب تجاوز به عنف شده است و امثال این حرف‌ها که باعث ناراحتی خانواده مقتول شده بود.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه گفت: در جایی اولیای دم به ما نامه نوشته‌اند که" ظاهرا خانواده ما بدهکار هم شده‌ است، هم عزیز ما کشته شده و هم اینکه ما متهم شده‌ایم." در جواب ستاد حقوق بشر هم به آنها نامه زد و گفت عزیز شما کشته شد شما عزیز دیگری را نکشید و بیاید دل خدا را به دست بیاورید.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383180

برچسب‌ها