بازی های پاراآسیایی اینچئون 2014 آخرین روز خود را پشت سر گذاشت و کاروان غدیر در پایان تلاشی قابل ستایش به عنوان چهارمی بازی ها دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین به بازی های اینچئون؛ در صبح آخرین روز از این رقابت ها، دو مدال طلا و یک مدال نقره دیگر به جمع مدال های ایران اضافه شد. مدال هایی که ایران را به 37 طلا رساند وژاپنی ها در روز آخر بازی ها یک طلای دیگر گرفتند تا به رغم کمتر بودن مدال های نقره ای  شان ، بتوانند عنوان سومی شان را حفظ کنند و دلاوران کاروان غدیر به رغم شایستگی در همان سکوی چهارم بازی ها بمانند.
علی الهی در دوی 150 متر ماده T12 به مدال نقره دست پیدا کرد.

الهی با ثبت زمان رکورد 4 دقیقه 10 ثانیه 48 صدم ثانیه دوم شد. دونده ژاپنی به نام "تاداشی هوروکوشی"با زمان 4 دقیقه 8 ثانیه و 93 صدم ثانیه طلاگرفت. دونده اربکستانی سیرالدین نوروف با 4 دقیقه و 20 ثانیه و 49 صدم ثانیه برنز گرفت.

سیامند رحمان رکورد جهان را شکست و طلا گرفت/ پورمیرزایی نقره‌ای شد
در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی و در آخرین روز مسابقات این رشته صبح امروز سیامند رحمان نماینده دسته 107+ کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد. منصور پورمیرزایی دیگر نماینده کشورمان در این دسته نیز مدال نقره را از آن خود کرد.
سیامند رحمان در این دسته در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه‌ 272 کیلوگرمی شد و با توجه به فاصله‌اش با رقبایش مدال طلایش را قطعی کرد. وی در حرکت دوم نیز با انتخاب وزنه 287 کیلوگرمی به رکورد جهان که در اختیار خودش بود حمله کرد و با ثبت این وزنه رکود جهان را به میزان دو کیلوگرم ارتقا داد. وی در حرکت سوم وزنه 290 کیلوگرمی را مهار کرد و بار دیگر رکورد جهان را به میزان 3 کیلوگرم ارتقا داد. با توجه به قهرمانی سیامند وی یک حرکت دیگر نیز می‌توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه 292 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه برای بار سوم رکورد جهان را شکست تا قوی‌ترین مرد جهان لقب بگیرد.
مدال نقره این وزن به منصور پورمیرزایی رسید. پورمیرزایی در حرکات اول و دوم به ترتیب وزنه‌های 245 و 255 کیلوگرمی را مهار کرد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 265 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 255 کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرده باشد. مدال برنز نیز به وزنه‌بردار کره‌ای با 235 کیلوگرم رسید. وزنه‌برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب 3 مدال طلا و 3 نقره در این رقابت‌ها شده بودند. بدین ترتیب تیم 9 نفره وزنه‌برداری جانبازان و معلولین با کسب 4 مدال طلا و 4 نقره به کار خود در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی پایان داد. سیامند رحمان قوی ترین مرد معلول جهان پس از کسب عنوان قهرمانی بازی های پارا آسیایی 2014 اینچئون پس از ثبت تازه ترین رکورد خود در این بازی ها تست دوپیننگ داد.

مرضیه صدقی برنز گرفت
پرتابگر وزنه ایران در دومین دوره بازی های پاراآسیایی مدال برنز گرفت. مرضیه صدقی در ماده F53/54 به مدال برنز دست پیدا کرد.


پیمان نصیری مدال برنز گرفت
دونده ایران به مدال برنز دوی 400 مترکلاس T20 دست پیدا کرد. نصیری امروز چهارشنبه در ماده 400 متر با ثبت زمان 52 ثانیه 88 صدم ثانیه به مدال برنز رسید. مدال طلا به دونده مالزیایی نصرالدین مهد با 50 ثانیه و 67 صدم ثانیه طلا گرفت و "ریوتا کیتامورا" از ژاپن با ثبت زمان 51 ثانیه و 87 صدم ثانیه نقره ای شد.

رحمان: مدالم را به مردم کوبانی تقدیم می کنم/در ریو بالای 300 کیلوگرم وزنه خواهم زد

دارنده مدال طلای بازی های پارا آسیایی گفت: می توانستم رکود های بالاتر از 300 کیلوکرم را نیز ثبت کنم اما با تصمیم کادر فنی این وزنه ها رازدم. سیامند رحمان پس از کسب عنوان قهرمانی دربازی های پارا آسیایی ضمن بیان این مطلب،افزود: تمرینات منظمی رادنبال کرده و بسیار آماده بودم و می توانستم به قولی که سابق براین داده بودم عمل کنم اما با احترام به تصمیم مربیان این وزنه ها را زدم .
وی درباره سطح رقابت های وزنه برداری بازی های پارا آسیایی اظهارداشت: سطح رقابت ها برخلاف آنچه که تصور می شد بالابود البته چند حریف جدی من از جمله نماینده کشور عراق به دلیل حملات داعشی ها نتوانست دراین رقابت ها حاضر شود.
وی بااشاره به ددمنشی های گروه داعش تصریح کرد: مدالم رابه مردم کوبانی که این روزها روزگارسختی رامی گذرانند تقدیم می کنم وامیدوارم هرچه سریع تر آرامش به این منطقه باز گردد.
وی درباره دیگر نماینده ایران دراین دسته نیزگفت: منصورپور میرزایی ازدوستان خوب من است مهم این بودکه مدال های طلا ونقره برای کاروان ایران بدست بیاید که آمد.
وی درخصوص تمریناتی که در طول این مدت داشته نیز گفت: درایران تمرینات با انگیزه فراوان و باجدیت دنبال می کردیم دراینچئون باتوجه به اختلاف ساعت قدری کارمان سخت تر شد اما خوشبختانه خودرابه شرایط عادی رساندم وتوانستم مدال طلا رااز آن خودکنم.

سپهوند سی و هفتمین طلایی کاروان ایران
پرتابگر دیسک کشورمان در کلاس f44 مدال طلا را کسب کرد. فرزاد سپهوند امروز در پرتاب دیسک با حریفان خود به رقابت پرداخت و در نهایت با ثبت رکورد ۴٩/٠٨ بالاتر از رقیبانش بر سکوی اول ایستاد و سی و هفتمین طلای کاروان ایران را بر گردن آویخت. نماینده هندوستان با رکورد ٣٩/٧٠ دوم شد و پرتابگر سریلانکایی با ٣۴/٣٣ متر به مدال برنز رسید. 

252 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    58 3
    واقعا به این سیامند رحمان باید افتخار کرد
    • کردستان A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
      24 17
      زنده باد بچه های کردستان
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    28 1
    حیف شد فقط یه طلا ... خیلی حیف شد
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    25 0
    خدا قوت دلاور مردان و شیرزنان ایرانی
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    33 0
    حدود دوبرادر سالما طلا آوردن ایولا نداره؟
  • رضا IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    68 0
    خسته نباشید بچه ها شما عزیران رو چشم ما جا دارید.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    61 1
    خدا حفظشون کنه.
  • امید A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    96 2
    با این همه بی توجهی مسئولین به این عزیزان بازم رفتن گل کاشتن... باور کنید اگه یک درصد از بودجه ی اون فوتبال کذایی صرف این بچه ها میشد، خیلی بیشتر از این مدال میگرفتن
  • مینا IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    7 0
    تنها موقعی که تو ایران به معلولان بها داده میشه مسابقات پارا آسیایی و پارالمپیکه، هیچ امکاناتی تو شهرها براشون نیس و برای همین کم پیش میاد که معلولیو تو خیابون یا تو محیط کار ببینیم
  • ايوب A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    5 0
    سلام افرين به شير مرد از غرب كشور .خسته نباشي مردي از ديار كردستان