دکتر آکداغ گفت: تلاش‌های جدی دولت ایران برای انجام دگرگونی‌های بنیادین بخش سلامت، قابل تحسین است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب دا، دکتر رجب آکداغ وزير سابق بهداشت ترکیه در گفتگو با ایرنا در آنکارا گفت: در ماه‌های اخیر چندین سفر به ایران داشتم و شاهد تلاش‌های دولت ایران برای انجام دگرگونی‌های بنیادین در بخش سلامت و درمان بودم.

رجب آکداغ با تاکید بر اینکه، تحریم‌های غرب در زمینه بهداشت و درمان علیه ایران، غیر قابل قبول است، گفت: هیچ تحریمی در زمینه بهداشت و درمان قابل قبول نیست و زمانی که مساله سلامتی انسان‌ها مطرح باشد، نمی‌توان سخن از تحریم به میان آورد، زیرا سلامتی یک نیاز انسانی است.

وی که ۱۱ سال وزیر دولت ترکیه بود و انقلابی در بهداشت و درمان این کشور بوجود آورد، افزود: در ماه‌های اخیر از کشورهای قرقیزستان، آفریقای جنوبی و ایران دیدار کردم و کشور ایران در تلاشی جدی برای ایجاد دگرگونی در نظام بهداشت و درمان خود است.

آکداغ در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات موفق و بی نظیر کشور ایران اجرای طرح «بهورز» است که مدلی بسیار موفق است و من در سفرهای خود به کشورهای مختلف طرح بهورزی ایران را تشریح می‌کنم و این طرح می‌تواند با لحاظ الگوهای بومی هر کشور به عنوان «طرحی سرآمد» مطرح باشد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    66 8
    زنده باد دکتر هاشمی
  • بی نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    9 0
    طرح بهورز و تشکیل شبکه های بهداشتی ابتکار و طرح اجرایی ایان مرحوم دکتر کامل شادپور ،دکتر ملک افضلی و مرحوم دکتر پیله رودی است.
  • بی نام A1 ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    4 4
    افرایش تعرفه های درمانی ستودنی است ؟؟؟؟؟